امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مرگ غم انگیز دختر و پسر جوان به خاطر علاقه به هم

#1
مرگ غم انگیز دختر و پسر جوان به خاطر علاقه به هم 1

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از ایران، صدای زنگ لحظه‌ای قطع نمی‌شد. مجید با صدای بلند گفت: «آمدم!» همین که در ورودی را باز کرد، با دو مرد جوان روبه‌رو شد. آنها را خوب می‌شناخت و یک اشتباه کوچک باعث شده بود که بین او و دو مرد جوان اختلاف پیش آید. مجید خواست حرفی بزند، اما لوله سلاحی که به طرفش گرفته شده بود، او را به سکوت دعوت کرد. صدای شلیک گلوله در فضا پیچید و لحظاتی بعد صدای موتورسیکلتی به گوش رسید که با سرعت خیابان را ترک می‌کرد.
 
بیست و ششم آذر سال گذشته، کارآگاهان جنایی استان خوزستان در جریان قتل پسر جوانی در مقابل خانه اش قرار گرفتند. آثار گلوله روی بدن مقتول نشان می داد که پسر جوان با شلیک گلوله به قتل رسیده است. بررسی ها از همان لحظات اولیه آغاز شد و کارآگاهان به تحقیق از شاهدان جنایت پرداختند. یکی از شاهدان که از افراد خانواده مقتول بود، در رابطه با این حادثه به پلیس گفت: «در خانه نشسته بودیم که زنگ در به صدا درآمد، مجید (مقتول) برای باز کردن در رفت که ناگهان صدای شلیک گلوله و فریاد او را شنیدیم.
 
خود را به کوچه رساندیم و جلوی در با جسد بی جان مجید روبه رو شدیم. به کوچه نگاه کردم و دو مرد جوان را سوار بر موتورسیکلت دیدم که از محل فرار می کردند. آنها را خیلی خوب می شناختم؛ قاتلان او، شهریار و شاهین بودند. آنها برادران دختر مورد علاقه مجید بودند و چند بار هم مزاحم مجید شده بودند. آنها ادعا داشتند که مجید برای خواهرشان مزاحمت ایجاد کرده، اما این طور نبود، حتی مجید با خواهر آنها رابطه هم نداشت، فقط به او علاقه مند بود و تصمیم به ازدواج با او را داشت.
 
جسدی در خیابان
در حالی که تحقیقات در رابطه با قتل مجید ادامه داشت، کارآگاهان جنایی در جریان حادثه ای دیگر قرار گرفتند. این بار قربانی جنایت دختری جوان بود. ماموران بلافاصله خود را به صحنه قتل رساندند. بدن بی جان دختر جوان که با شلیک گلوله از پا درآمده بود، روی زمین افتاده بود. چند متر آن طرف تر مرد میانسالی بود که به علت شلیک گلوله مجروح شده بود. مرد میانسال برای مداوا به بیمارستان انتقال داده شد و پس از بهبودی به پلیس گفت: «در حال عبور از خیابان بودم که دو پسر جوان سوار بر موتورسیکلت مقابل مقتول توقف کرده و او را به رگبار بستند. از آنجایی که بدون نشانه گیری شلیک می کردند، یکی از تیرها به من اصابت کرد، اما از برخورد دختر جوان مشخص بود که آنها را می شناخت و از دیدنشان وحشت کرده بود.
کارآگاهان جنایی به بررسی هویت دختر جوان پرداخته و با توجه به آن که محل جنایت نزدیک محل زندگی دختر جوان بود، هویت او به نام شقایق فاش شد. در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که او با برادرهایش اختلاف داشته و چند بار از سوی آنها تهدید به مرگ شده بود.
 
انتقام کور
با شناسایی هویت شقایق مشخص شد که برادرهای او شهریار و شاهین، دو پسر جوانی بوده که مظنون به قتل مجید هستند. با هماهنگی های قضایی، کارآگاهان جنایی تحقیقات خود را برای دستگیری دو پسر جوان ادامه دادند تا این که شهریار مدتی بعد در بررسی های کارآگاهان جنایی استان خوزستان بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت. پسر جوان در تحقیقات به افسر پرونده اش گفت: «مدتی بود که به خواهرم مشکوک شده بودیم. تصور می کردیم که با مجید رابطه پنهانی دارد. چند بار بر سر این مساله با او دعوایمان شد، اما شقایق منکر این رابطه بود؛ البته ما هم در این مدت هیچ مدرکی درخصوص ارتباط پنهانی آنها به دست نیاوردیم، اما یکی از دوستانم مدام می گفت که خواهرت با مجید رابطه دارد.
 
بالاخره با شاهین تصمیم گرفتیم انتقام بگیریم و هم خواهرم و هم مجید را از بین ببریم؛ این در حالی بود که هیچ دلیل و مدرکی درخصوص رابطه شقایق با مجید به دست نیاوردیم و هر دوی آنها هم منکر ارتباط بودند. روز حادثه پس از تهیه سلاح به همراه برادرم راهی خانه مجید شدیم؛ بعد از آن که زنگ خانه را به صدا درآوردیم، مجید در را به رویمان باز کرد. شاهین به او تیراندازی کرد و گفت این سزای کسی است که با خواهر من رابطه دارد. پسر جوان ادامه داد: «بعد از آن به سراغ خواهرم رفتیم. او برای خرید بیرون رفته بود و ما راه او را سد کردیم. با دیدن ما وحشت کرد. فهمیده بود می خواهیم او را به قتل برسانیم. خواست فرار کند که به طرف او شلیک کردیم و در این تیراندازی عابری هم زخمی شد. عابر هیچ نقشی در این جریان نداشت و بی گناه مجروح شد. ما بعد از قتل ها پا به فرار گذاشتیم.
 
مردی با هویت مستعار
با اعتراف پسر جوان، تحقیقات برای دستگیری متهم اصلی این پرونده ادامه یافت، اما بررسی ها نشان می داد شاهین بعد از جنایت از مرز خارج شده و به کشور عراق رفته است. با گذشت ده ماه از قتل دختر و پسر جوان، پرونده این جنایت همچنان باز بود و بررسی ها برای دستگیری عامل اصلی قتل ادامه داشت تا این که پلیس در جریان قرار گرفت که شاهین با هویت مستعار به بیمارستان منتقل شده است.
 
آنها با حضور در بیمارستان با شاهین مواجه شدند؛ در حالی که خود را با هویت جعلی معرفی کرده بود. سرهنگ خواجوی، رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان، در این رابطه می گوید: «به پلیس اعلام شد که پسر جوانی هنگام سرقت کیف مجروح و برای مداوا به بیمارستان منتقل شده است. از آنجایی که هویت متهم جوان جعلی بود و با متهم فراری پرونده مشابهت داشت، کارآگاهان جنایی وارد عمل شده و پسر جوان را شناسایی کردند. متهم پس از بهبودی به قتل خواهر و پسر جوان اعتراف کرد. در ادامه تحقیقات، سلاح کلتی که با آن جنایت را مرتکب شده بود، کشف شد.»
 
نگاه کارشناس
قتل به خاطر شایعه
محمد حسن وند / قاضی دادگستری: آن گونه که صندوق جمعیت ملل متحد تخمین می زند، سالانه بیش از 5000 زن و دختر توسط اعضای خانواده و یا بستگان خود تحت عنوان قتل های ناموسی به قتل می رسند، بنابراین، این پدیده مختص به ایران نیست و در بسیاری از کشورهای دیگر که بیشتر شامل کشورهای شرقی است، مشاهده می شود. در این نوع از قتل، قاتل قصد دارد با ریختن خون، آنچه را که «یک ننگ» می پندارند، از دامن خود و خانواده اش پاک کند.
 
این در حالی است که در بیشتر موارد قتل تنها براساس یک سوء ظن یا حتی به صرف شایعه صورت می گیرد. در چنین حالتی فرد که قدرت تصمیم گیری صحیح خود را در اثر غلبه تعصبات و هیجان، از دست داده است خود را در تشخیص جرم و مجازات مقتول محق دانسته و مبادرت به قتل می کند. اسلام اهمیت زیادی برای خون انسان ها قائل شده و به کسی اجازه ریختن خون دیگری مگر در موارد استثنایی و پس از محاکمه عادلانه داده نشده است. اگر هم ناهنجاری در جامعه رخ دهد مسئولان وظیفه دارند بر اساس قانون با آن برخورد کنند، نه آن که هر فردی براساس نظر و تصمیمات شخصی برخورد کند.
 
هر جرمی مجازات خاص خود را دارد که آن هم باید در جریان یک دادرسی عادلانه و توسط دادگاه صالح اجرا شود. بنابراین صرف آن که کسی ادعا کند دیگری را به خاطر ارتکاب فعل منافی عفت به قتل رسانده رافع مسئولیت کیفری نبوده و مجازات او قصاص نفس است. هیچ فردی حق ندارد خودسرانه دست به اجرای قانون بزند و تمامی نابهنجاری ها باید از طریق مراجع قانونی پیگیری شود. از سویی باید دقت شود در بسیاری موارد این قتل ها براساس شایعات و گمان هایی صورت می گیرند که مبنای صحیحی نداشته و تنها از ضعف فرهنگی برخی جوامع ناشی می شوند و بیهوده زمینه ریختن خون انسانی بی گناه را فراهم می آورند.
 
گرچه غیرت بجا و به اندازه در اسلام امری پسندیده به حساب می آید اما غیرت و تعصب نابجا و جاهلانه به همان اندازه مذموم دانسته شده است، بنابراین اصلاح بسیاری رسوم نابجا و نیز مقابله با باورهای غلط می تواند مانع بروز این گونه قتل ها شود. از سویی ضابطان قضایی و مسئولان دادگستری نیز باید برای حفظ بنیان خانواده و جلوگیری از آسیب های اجتماعی از افشای برخی مسائل خودداری کنند و دقت عمل بیشتری در موارد منافی عفت به عمل آورند. در نهایت می توان گفت برای بهبود چنین وضعی لازم است کار فرهنگی انجام شود تا جامعه به سوی تعقل و رفتار منطقی حرکت کند و افراد نیز سعی کنند با تعقل رفتار و مشکلات خود را با گفت وگو و درک موضوع حل کنند.
پاسخ
 سپاس شده توسط negin2000 ، ᖇᗩᖺᗩ ، ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀ ، しíþ ßしâçk ، Razieh.M ، عطرینا ، ♥†♪♪❀✘✘✘~♛♛♛♛vip♛♛♛♛~✘✘✘❀♪♪†♥ ، نازنین زیودار ، [χσℓσνєѕтєя] ، Sadaf 2014 ، fafa23 ، pinkgirll ، spain ، تیک تاک13 ، ❤уαѕαмιη❤ ، sara mashary ، miss tina ، bakhi
آگهی
#2
آخــــــــــــــــــــــــــــی..
چه بی عقلن اینا...
❤ هَـــمــيـــشـــــه بـِـــه قَــلــبِــتــــ تـَــــوَجُـــه كُـــــن !
بـــــآ ايــــنــكـِـــه سَــــمـــتِ چَــــپِــــه
اَمـــــآ هَـــمــيـــشـــــه رآســـــتــــــ مــــيــگِـــه ...❤
پاسخ
#3
بدبختConfused
مرگ غم انگیز دختر و پسر جوان به خاطر علاقه به هم 1
پاسخ
#4
اخیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییSad
پاسخ
#5
مَمنون...امابی کیفیت
پاسخ
#6
(14-01-2015، 18:55)ملیکا ناناز نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
مَمنون...امابی کیفیت
عزیزم بی کیفیت چی؟؟؟
خبر بود گذاشتم
قتل این و اون با کیفیت بی کیفیت نداره
پاسخ
 سپاس شده توسط pinkgirll ، ❤уαѕαмιη❤ ، ♥ فرشته 87♥
آگهی
#7
با اینکه نخوندم ولی سپاس.Undecided
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مرگ غم انگیز دختر و پسر جوان به خاطر علاقه به هم 1
پاسخ
#8
هِعی خدا چی بگم
オコッテノセカイワイチバンキレイナデス .. 
پاسخ
#9
نخوندم سپاس بعدا میخونم

BASKETBALL it's not just a sport it's a LIFESTYLE

مرگ غم انگیز دختر و پسر جوان به خاطر علاقه به هم 1


مرگ غم انگیز دختر و پسر جوان به خاطر علاقه به هم 1
پاسخ
#10
بعضیا چقدر بی فکر عمل میکنن واقعاDodgyConfused



همیشه خودت باش دیگران به اندازه کافی هستند...
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کدام کشور به خاطر چاقی اقامت نمیدهد؟+عکس
Shocked خواستگاری بیش از 200 نفر از این دختر زیبا!
  ازدواج اجباری دختر 9 ساله با سگ!
  شیوه عجیب دختران جوان برای سرقت از تازه عروسها
  مادری که دختر 11 ساله اش را اجاره می دهد
  چشمهای خاص دختر ایلامی زیبا ( عکس)
Thumbsdown گرفتاری جوان موتورسوار با ۲۰ کیلو تریاک!
Video فرار حیرت انگیز گربه از ساختمان آتش گرفته +ویدیو
  عروس شدن یک دختر کم سن و سال(عکس)
  دختر پشمالو معروف به دختر‌ گربه ای (عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان