امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درمان مشکل بی خوابی با شش قدم: سریع و آسوده به خواب بروید

#1
اگر شما هم نمیتونین شب ها خوب بخوابین و فقط در رختخواب این طرف و اون طرف میشین تنها نیستین! بسیاری از مردم آرزوشون توی این زندگی شهر نشینی شده یه خواب راحت و آسوده در ابتدای شب.

چرا بی خوابی بد است؟
عملکرد نامناسب شناختی، تخریب حافظه، توجه و هوشیاری همگی از نتایج ناتوانی در خواب مناسب همراه با آرامش است. بی خوابی های طولانی مدت باعث اضطراب و افسردگی میشه و اگر افراد مسن تر باشند در میون اونها این مشکل شایع تره، برای مثال از سن 65 سالگی به بعد بین 12 تا 40 درصد از مردم دچار مشکل بی خوابی هستند!
شهایی برای درمان بی خوابی توسط قرص و داروهای شیمیایی وجود دارد که گاهی پیشنهاد میشه ولی به دلیل مصنوعی، اعتیادآور بودن و داشتن عوارض جانبی اصلا مناسب نیستند، ولی راههای درمانی روانی بدون عوارض وجود دارند که میخوایم باهم مرورشون کنیم تا کسایی که دچار بی خوابی هستند مشکلشون رو کم کم به صورت طبیعی حل کنن.

تنها کافیست شش مرحله زیر را جدی دنبال کنید تا ویژگی روانی شما این قابلیت را پیدا کند که تا رختخواب مشاهده کنید چشمانتان سنگین شود! ( منبع روش علمی )

فقط هنگامی در رختخواب بروید که واقعا خواب آلود باشید و نیاز به خواب داشته باشید.
رخت خواب و یا تخت خود را فقط برای خوابیدن و نه چیز دیگر استفاده کنید. در جای خواب خود مطالعه نکنید، تلویزیون تماشا نکنید و غذا نخورید، هیچ کاری بجز خوابیدن مجاز نیست.
اگر دیدین بیشتر از بیست دقیقه است که نمیتونین بخوابین از اتاق بیرون برین و به اتاق دیگه ای برین و تا زمانی که دوباره خواب آلود بشین اونوقت دوباره به اتاق خوابتون برگردین تا بخوابین. در این مرحله به ساعت نگاه نکنین! یادتون باشه هدف اینه ذهن شما یاد بگیره رختخواب مساوی با به خواب رفتن.
اگر بازهم مشکلتون برطرف نشده مرحله سوم رو تا جایی که لازمه در طول شب ادامه بدین، البته توجه کنین که ممارست و پشتکار و زمان دادن به ذهن رو فراموش نکنین. باید تحمل داشته باشین تا بتونین تا آخر عمرتون این مشکل اساسی رو در زندگیتون حل کنین.
ساعتتون رو هر روز بر روی یک ساعت خاص کوک کنید، مثلا هر روز ساعت 9 صبح بیدار بشین بدون توجه به اینکه شب چقدر خوابیدین، این کار باعث میشه بدنتون بتونه یه ریتم و الگوی سازگار برای خواب شما به دست بیاره.
در طول روز چرت های طولانی نزنید!

چرا این روش برای درمان بی خوابی کار میکند؟این روش از اصطلاح معروف شرطی کردن پیروی میکنه، به این صورت که در دفعات متوالی ذهن یاد میگیره که جای خواب مساوی با خوابیدن هست نه چیز دیگه که باعث میشه هر وقت شما رختخواب رو ببینین به ناگاه حس خواب آلودگی در شما به وجود بیاد. این روش با تقویت رابطه بین خواب و رختخواب و تضعیف رابطه رختخواب با هرچیز دیگه کار میکنه.

این روش علمی بود که براتون توضیح دادم، ولی من خودم به شخصه آدمی هستم که هر وقت اراده کنم میتونم بخوابم. فکر میکنم راز این وضعیت خواب من توی این خلاصه بشه که سخت نمیگیرم خواب رو، هر چیزی که سخت درگیرش بشی بیشتر اذیتت میکنه و دردسر میشه! و حتما در تغذیه تون تجدید نظر کنین که تاثیرش بر خواب کم نیست. پس مراحل این روش علمی رو پیگیری کنین و خودتون رو خیلی اذیت نکنین، در اصطلاخ خودمونی ریلکس باشین، تجربه تحقیقات نشون داده گاهی کمتر از یک هفته مشکل بی خوابی خیلی از مردم با این روش حل شده.
درمان مشکل بی خوابی با شش قدم: سریع و آسوده به خواب بروید 1
پاسخ
 سپاس شده توسط آیلی جوون
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان