امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جزیره اسلامی

#1
این جزیره در موقعیت جغرافیایی N305043 E452941 قرار دارد.

جزيره اسلامي تنها جزيره مسکوني و آباد درياچه در تابستان به صورت شبه جزيره در مي آيد و روستائيان اين جزيره از راه خشکي به تبريز، آذرشهر، گوگان و شبستر رفت و آمد مي کنند. در حال حاضر يک رشته جاده خاکي فرعي از جاده آسفالته تبريز-آذرشهر از کنار ايستگاه دام پروري خاصبان به سوي جزيره کشيده شده است. طول جزيره 24 و عرض آن 15 کيلومتر است.

جزیره اسلامی منطقه ای است گرد شگری که در استان آذربایجان شرقی واقع شده و فاصله آن با تبریز حدود 70 کیلو متر است که از شهرستان ایلخچی می گذرد هفت روستای بزرگ و کوچک در آن موجود است که اهالی آن به زبان ترکی صحبت می کنند و بیشتر به کار کشاورزی اشتغال دارند.

وجود اين جزيره سرسبز و خرم با آب شيرين و گوارا (جزيره 54 چشمه دارد) در دريايي شور و تلخ از عجايب و بدايع طبيعت و خلقت است. پرندگاني مانند پليکان، آنقوت، فلامينگو و ساير پرندگان مهاجر در قسمت هاي باتلاقي جزيره و سواحل نيزاري آن زندگي مي کنند.

در جزيره اسلامي هفت روستا به اسامي سراي، آق گنبد، گميچي، تيمورلو، قبچاق، بوراچارلو و بهرام آباد (ورالو) با حدود 8 هزار نفر جمعيت وجود دارد.

شغل عمده مردم آن کشاورزي، گله داري، باغداري و کار در کشتي هاي درياچه است. محصولات عمده جزيره را غلات، حبوبات، صيفي جات و خشکبار تشکيل مي دهند.

در اين جزيره بنادر آق گنبد و گميچي براي پهلو گرفتن کشتي هاي باربري و مسافربري در مسير شرفخانه به گلمانخانه اسکله دارند. در حال حاضر از دو سوي جزيره اسلامي و اروميه بزرگراه شهيد کلانتري ساخته شده است؛

از طريق اين بزرگراه، دو استان آذربايجان شرقي و غربي به هم متصل شده اند. از نظر تقسيمات کشوري جزيره اسلامي تابع شهرستان شبستر است.

جزیره اسلامی 1

جزیره اسلامی 1

جزیره اسلامی 1
پاسخ
 سپاس شده توسط p@ria ، Meteorite
آگهی
#2
مرسی بسیارعالی بود
جزیره اسلامی 1
پاسخ
 سپاس شده توسط spent †


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان