امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Tu-154MD جاسوس پرنده چيني

#1
این هواپیما که احتمال می رود پیشرفته ترین هواپیمای جاسوسی و مراقبتی در نیروی هوایی چین باشد با فراهم آوردن اطلاعات لازم توان رزمی جنگنده های چینی را در ماموریت های تهاجمی افزایش می دهد. 

برنامه:
در اواخر دهه 90 فاش شد که یک فروند Tu-154MD با ثبت B-4138 متعلق به خطوط هوایی China United Airlines (یک شاخه اقتصادی سابق نیروی هوایی چین) به منظور امور جاسوسی تغییر یافته است. بنا به گزارشات تغییرات از سال 1992 برروی اولین هواپیما شروع شد و در سال 1995 نیز پایان یافت، این هواپیما که در نیروی هوایی چین (PLAAF) بعنوان Tu-154MD شناخته می شود دارای تعدادی قسمت های نیم دایره ای در زیر بدنه است که تجهیزات جاسوسی و جنگ الکترونیک را در خود جای داده است. این در حالی بود که هواپیما هنوز شماره ثبت و رنگ آمیزی غیرنظامی را بعنوان نوعی استتار بر خود داشت.


Tu-154MD جاسوس پرنده چيني 1

در سال 2000 این بار B-4138 با تغییرات عمده ای با زائده ای متفاوت از قبل به مانند E-8 JSARS آمریکایی در زیر بدنه دیده شد که احتمالا یک رادار دید ترکیبی را در خود جای داده است، در سال 2006 نیز یک هواپیمای دیگر به شماره B-4029 با چنین شکلی دیده شد، در حال حاضر China United Airlines شانزده Tu-154M دیگر نیز در اختیار دارد که نیروی هوایی می تواند از آنها برای تبدیل به هواپیمای جاسوسی استفاده کند.


Tu-154MD جاسوس پرنده چيني 1

تجهیزات عملیاتی:
آنگونه که احتمال می رود سیستم جاسوسی الکترونیک این هواپیما از نوع KZ800 می باشد که توسط *انستیتو مهندسی الکترونیک جنوب غرب که خود زیر مجموعه ای از *گروه تکنولوژی الکترونیک چین می باشد توسعه یافته است. بنا به گفته سازنده KZ800 سیستمی قابل نصب برروی هواپیماهای میان پیکر و پهن پیکر می باشد و توانایی تجزیه و تحلیل و مکان یابی رادار های زمینی و رادار کشتی های جنگی با فرکانس 1 تا 18 گیگاهرتز را دارد.
سیستم می تواند با اندازه گیری و تجزیه و تحلیل دقیق سیگنال های راداری اطلاعات شبکه دفاع هوایی، محل فرودگاه ها و آرایش واحد های توپخانه دشمن را بدست آورد.
*Southwest Institute of Electronic Engineering (SWIEE)
*China Electronic Technology Group (CETC)
 
Tu-154MD جاسوس پرنده چيني 1B-4138 پس از تغييرات
رادار دید ترکیبی:
چین توسعه تکنولوژی رادارهای هدایت ترکیبی را از دهه هفتاد شروع کرد، اولین بار در سال 1981 نخستین سیستم دید ترکیبی تک قطبی باند X چینی توسط *انستیتو الکترونیک آکادمی علوم چین معرفی شد. پس از آن در دهه نود سیستم دید ترکیبی چند قطبی نیز برای اموری چون نظارت بر سیل ها و طوفان ها معرفی شد، این سیستم ها توانایی جمع آوری تصاویر را دارا هستند لیکن از توانایی پردازش تصاویر برخوردار نیستند.
اولین سیستم دید ترکیبی بلادرنگ (Real-time) هوایی در سال 1994 معرفی شد، این سیستم تصاویری را تهیه کرده و سپس تصاویر توسط سیستم های نصب شده برروی هواپیما پردازش می شوند، بدین صورت این سیستم توانایی تجزیه و تحلیل بلادرنگ تصاویر را فراهم می آورد، همچنین امکان ارسال این تصاویر به مراکز زمینی توسط دیتالینک نیز وجود دارد. اینچنین توانایی هایی این قابلیت را به سیستم می دهد تا به منظور تهیه اطلاعات واضح و بصورت بلادرنگ از میدان نبرد برای فرماندهان، در امور نظامی بکار گرفته شود.
*Electronic Institute of China Academy of Science

مشخصات:
خدمه پرواز: پنج نفر
خدمه عملیات: نامعلوم
محموله قابل حمل: 14 تن
پیشران: 3x Soloviev D-30KU154II توربوفن هر کدام 23380 پوند
سرعت: حد اکثر سرعت کروز 950 کیلومتر بر ساعت
برد: با حد اکثر محموله 3700 کیلومتر - با حد اکثر سوخت و 5450 کیلوگرم بار 5500 کیلومتر
پاسخ
 سپاس شده توسط matin.t ، rezaak
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سوخو Su-47؛ پرنده‌ای متفاوت که هرگز وارد خط تولید نشد
  از تسلیحات نامتعارف شوروی تا پرنده ای عجیب که در ساحل به دام افتاده است!
  (Vought XF5U) پرنده ای خارج از حیطه ی تصورات
  آشنائي با بمبهاي جديد هوشمند چيني LS6 و LT-2
  ستاره هشدار دهنده ، جاسوس پیر یانکی ها
  ساخت سوسک جاسوس در روسیه
  آشنایی با هواپیمای جاسوسی SR-71 ملقب به پرنده سیاه
  آشنایی با جنگنده بمب افکن SU-34،پرنده همه کاره روسیه
  توپولوف جاسوس
  آشنایی با سه کابوس ایرانی پرنده‌های دشمن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان