امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آبشار درگاهان – دره گاهان

#1
آبشار درگاهان(دره گاهان) شهرستان تفت در 25 کيلومتري جنوب يزد، اقليمي بسيار متفاوت از مرکز استان دارد که بيشتر تحت تاثير ارتفاعات بلند و زيباي شيرکوه است. منطقه شيرکوه يزد اگرچه در قلب کوير بزرگ ايران جاي گرفته، ولي هيچ نشاني از خشکي ندارد. شايد بتوان اين محل را تاج عروس کوير ناميد.

قله بسيار زيباي شيرکوه با برفخانه دايمي اش به همراه باغ هاي زيبا و سردسيري طرزجان و ده بالا، شما را به ياد دامنه هاي جنوبي البرز مي اندازد.! ميزان تغيير ارتفاع و شيب جاده در مسيرهاي منتهي به اين مناطق بسيار تعجب آور بوده و در يک فاصله زماني کوتاه اختلاف ارتفاع زيادي خواهيد داشت. درختان ميوه سردسيري در دامنه هاي شيرکوه به وفور يافت مي شود و حتي در اين منطقه پيست اسکي زمستانه نيز ايجاد شده است.

آبشار زيباي درگاهان در پنج کيلومتري جنوب شهرستان تفت و در دره اي که به سمت دامنه هاي شيرکوه، خيزبرداشته، قرار گرفته است. اين آبشار، تنها آبشار مهم استان يزد به شمار مي رود و دره منتهي به آن، با هواي مطبوع، ييلاقي و آب فراوان، هرساله پذيراي مسافران و گردشگراني است که براي ساعاتي از گرماي کوير به اين مکان مطبوع و آرام پناه مي آورند.

طبيعت منطقه شيرکوه، زيبايي هاي بسياري را در دل خويش جاي داده است. کوه ها و غارهاي کم نظيري چون برفخانه دايمي طرزجان، کوه شگفت انگيز عقاب و غار زيباي نباتي چشمان هر بيننده اي را خيره مي کند و مناطقي ييلاقي و سرسبز، مانند سانيچ، منشاد، نير، فراشاه(اسلاميه)، توده، بيداخويد، سخويد، زردين و تنگ چنار با کوچه باغ هاي قديمي و زيباي انار و مهمتر از همه وجود مردماني خونگرم، باصفا و مهماندوست، زيبايي اين نگين کوير را صدچندان کرده است.

همچنين آبشارهاي فصلي بسياري نيز در دامنه هاي اين کوه گزارش شده است که از آن جمله مي توان به آبشار دره آريز در جناح جنوبي شيرکوه اشاره کرد. از ديگر زيبايي هاي طبيعي استان يزد مي توان به چشمه غربالبيز، سرو چهار هزار ساله ابرکوه،”پيرسبز چک چک”(زيارتگاه زردشتيان جهان)، و نخلستان هاي حومه بافق اشاره کرد. استان يزد داراي طولاني ترين و عجيب ترين قنات هاي جهان است کهطول بعضي از آنها به هفتاد کيلومتر نيز مي رسد

آبشار درگاهان – دره گاهان 1

آبشار درگاهان – دره گاهان 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان