امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دریاچه برم الوان

#1
تالاب برم الوان در موقعیت جغرافیایی N310034 E501428 در استان کهگیلوییه و بویراحمد قرار دارد.

در 40 کيلومتري شهر ليکک بهمئي ، دهستان سرآسياب يوسفي واقع شده است . آب آن دائمي است و ارتفاع آن از سطح دريا 1100 متر مي باشد . مساحت اين درياچه 15 هکتار و حداقل عمق آب آن 12 متر و حداکثر 30 متر مي باشد .

برم هاي کوچک و فصلي ديگري همچون برم علي داد ، دره صحه در زيلايي ، برم مداب در شرق ياسوج در دهستان کاکان ، برم کوه گل سي سخت و برم دلي پيروزک در شهرستان بويراحمد و برم گراب ديشموک ، برم کهکزک ، برم شرابگروه در سرفارياب در شهرستان کهگيلويه و برم خوني شاه بهرام در شهرستان گچساران وجود دارند که مجموعاً به همراه 160 چشمه و16 قنات و تعدادي چاه عميق و نيمه عميق منابع آب استان را تأمين مي کنند .

وجود درختچه‌ها و درختان طبیعی از جمله بادام کوهی و بلوط بر روی تپه‌های اطراف، آب و هوای مطبوع وچشم‌انداز بدیع این دریاچه زیبایی خاصی به این گردشگاه بخشیده است.

به دليل شيب بسيار تند ديواره ها و عمق زياد تالاب در حاشيه و داخل تالاب، گياهان آبزي وجود ندارد ولي با توجه به ميزان كدورت2/2 گرم بر ليترآب، تالاب از پلانكتونها ي گياهي و جانوري غني است كه تقر يباً 99 درصد پلانكتونهاي جانوري را كالانوئيد و 1درصد آنها را داف ني تشك يل مي دهد. وجود ماهی کپور در این تالاب به وفور گزارش شده است.

به طور كلي اينكه به دليل عدم شناخت ساكنان منطقه و نبود برنامه ارشادي جهت آگاهي آنها و همچنين ناشناخته ماندن نقش تالاب در توسعه منطقه و عدم سرمايه گذاري سازمان ها و نهادهاي زيربط در حال حاضر استفاده چنداني از تالاب به عمل نمي آيد.
تالاب الوان در 80کيلومتري شمال غربي دهدشت مرکز شهرستان کهگيلويه و در دامنه تپه ماهورهاي گچي قرار دارد.

حاشیه اين تالاب داراي پوشش گياهي انواع ني، گز، زالزالک، خارشتر، پسته وحشي، بادام کوهي و ساير گونه هاي نادر گياهي مي باشد. کمپینگ اقامتی برم الوان در کنار تالاب، دارای امکانات رفاهی از جمله آلاچیق، سکوی نشیمن و سرویس بهداشتی است.

دریاچه برم الوان 1

دریاچه برم الوان 1

دریاچه برم الوان 1

دریاچه برم الوان 1

دریاچه برم الوان 1

دریاچه برم الوان 1

دریاچه برم الوان 1

پاسخ
 سپاس شده توسط ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان