امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آبشار سنگ نو

#1
آبشار سنگ نو بهشهر در موقعیت جغرافیایی E533219 N363955 در استان مازندران واقع است. این آبشار در منطقه جنوبی بهشهر و در 3 کیلومتری دل جنگل های جنوبی بهشهر قرار دارد وجه تسمیه آن به این خاطر است که به خاطر فشار آب یک حوض بزرگ سنگی و یا به اصطلاح مازنی یک نور سنگی در زیر آبشار درست شده و به آن سنگ نور اطلاق میگردد. مجموعه ديدني سنگ نو در اعماق جنگل هاي كوه هاي پيش كوه جهان مورا در البرز شرقي قرار گرفته و شامل چهار آبشار است كه بزرگترين آن حدود 12 متر ارتفاع دارد.

پوشش گياهي منطقه به طور عمده درختان بلوط وحشي انجيلي ممرز و انواع سرخس به ويژه گونه سرخس عقابي است. رودخانه در اثر فرسايش بستر رسوبي در طول زمان ايجاد شده و آب آن بسيار گواراست.

از قسمت جنوبي محله فراش محله بهشهر تا آبشار پاي پياده حدود يک ساعت و نيم راه است. دره زيباي سنگ نو مانند تونلي سبز به عرض سه تا هشت متر، پوشيده از خزه ها و سرخس هاي زيبا است که سقف آن توسط درختان پرپشت جنگلي احاطه شده و آبي زلال و گوارا در ميان آن در جريان است.

مسير سنگ نو مانند سنگ فرشي زيبا شما را به دل جنگل هاي بکر و مرموز اين منطقه مي کشاند. براي دسترسي به آبشار اصلي سنگ نو حدود دو تا سه ساعت پياده روي از ميان اين دره زيبا و باريک لازم است که توصيه مي شود اين کار هرگز به تنهايي صورت نگيرد و صعود از اين دره به صورت گروهي باشد زيرا شيب تند دره و سنگ هاي بزرگ و لغزنده و جريان آب در اين مسير براي هر فردي مي تواند خطرناک باشد.

آبشار سنگ نو 1

آبشار سنگ نو 1

آبشار سنگ نو 1

آبشار سنگ نو 1

آبشار سنگ نو 1

آبشار سنگ نو 1

آبشار سنگ نو 1

پاسخ
 سپاس شده توسط ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان