امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

یارانه اقشار کم درآمد و متوسط 90 هزارتومان می شود

#1
 این در حالی است که  ارزش واقعی یارانه 45 هزارتومانی طبق ارزیابی رسانه با احتساب  تورم چند ساله به 10 هزار تومان کاهش یافته است .
بنابراین گزارش، ظاهراً قرار است که یارانه کسانی که درآمد آنها کمتر از 5/1 میلیون تومان در ماه است، دوبرابر شود؛ موضوعی که برای دهکهای یک تا چهارم خبر خوشی محسوب می شود.
دهکهایی که بنابه اظهارات خود تأکید دارند، هزینه دهه سوم هر ماه آنها با یارانه نقدی تأمین می شود ویا این یارانه صرف بدهی و اقساط بانکی‌شان می‌شود.
دراین راستا  موضوع کاهش ارزش یارانه 45 هزارتومانی درحالی همواره از سوی نمایندگان مجلس مورد تأکید قرار می گیرد که دولت نیز همچنان این یارانه را به 77 میلیون ایرانی می پردازد .
با این حال این یارانه سهم ویژه ای در درآمد دهکهای  پایین درآمدی دارد، به رغم اینکه این مبلغ سهم چندانی در منابع درآمدی  قشرهای پردرآمد  جامعه ندارد.
حال با تاکید دولتی ها که یارانه نقدی هیچ خانواری  در سال آینده قطع نخواهد شد، مجلسی ها دست به کار شده اند تا حداقل میزان یارانه نقدی دهکهای پایین را تغییر دهند.
اما ظاهراً افزایش یارانه دهکهای پایین جامعه بدون حذف یارانه ثروتمندان، هزینه های زیادی را به دولت تحمیل می‌کند؛ در عین حال به احتمال زیاد مجلسی ها نیز دست دولتی ها را برای افزایش قیمت حاملهای انرژی باز خواهند گذاشت تا با افزایش این حاملها درآمد هدفمندی راافزایش دهد. البته این  رویکرد هم با توجه به اعلام دولتی  ها مبنی بر اینکه قیمت حاملهای انرژی در سال آینده افزایش نمی یابد، در تناقض می باشد .
در این فضا  عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از پیشنهاد نمایندگان برای افزایش دو برابری یارانه‌ افراد با حقوق کمتر از 5/1 میلیون تومان در بودجه ۹۴ خبر می دهد.
عزت‌ا... یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با فارس،‌ از پیشنهاد جمعی از نمایندگان برای افزایش یارانه قشرهای آسیب‌پذیر در بودجه سال 1394 خبر داد.
وی بر لزوم حذف یارانه ثروتمندان تأکید کرد و گفت‌: ما بر حذف یارانه ثروتمندان تأکید داریم، اما حال که دولت یارانه این بخش را حذف نکرده و به آسیب‌پذیران اختصاص نمی‌دهد پیشنهاد دادیم که یارانه اقشار آسیب‌پذیر دو برابر شود.
یوسفیان‌ملا با طرح این پرسش که آیا محرومان می‌توانند با یارانه 45 هزار تومانی آب، برق و حتی بنزین خود را پرداخت کنند، تصریح کرد: این مبلغ فقط پول یک باک بنزین است، به همین دلیل باید فکری برای آن کرد.
وی با بیان اینکه در این پیشنهاد افزایش یارانه کارگران، کشاورزان، فرهنگیان و در کل تمامی کسانی که کمتر از 5/1 میلیون تومان حقوق در ماه دریافت می‌کنند مطرح شده،‌ خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده تا دولت با انجام اقدامهای کارشناسی بتواند وضعیت حقوقی را در کل کشور سنجیده و به میزان وضعیت هر منطقه یارانه را افزایش دهد، اما در حالت کلی افزایش دو برابری یارانه پیشنهاد شده است.
درهمین حال  غلامرضا مصباحی مقدم پیشتر خواستار اختصاص یارانه نقدی به چهار دهک فقیر جامعه شده بود و تأکید کرده بود: یارانه نقدی اکنون برای ۵-۶ دهک جامعه اهمیت و ارزش اقتصادی ندارد، اما برای اقتصاد ملی که رقمی بیش از ۴۰ تا ۴۲ هزار میلیارد تومان در سال می‌شود، قابل اهمیت است. اگر این مبلغ به چهار دهک فقیر پرداخت شود، آن وقت می‌توان ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان صرفه جویی کرد و این مبلغ را صرف یارانه تولید و پرداخت حق بیمه شاغلان کرد، در این صورت هم تولید از رکود خارج می‌شود و هم اشتغال رونق می‌گیرد.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  متوسط قیمت خانه در ایران
  تاثیر درآمد خانواده بر ساختار مغز کودکان
  یارانه هیچ کارگری قطع نمی شود
  مبنای قرارگرفتن درآمد 2.5 میلیونی برای حذف یارانه خانوارها چیست؟
  در صورت اعمال سیاست بودجه متوازن میزان بودجه دولت وسطح درآمد ملی چه تغییری خواهند کرد
  احتمال قطع یارانه افراد فاقد کارت ملی
  پیشنهاد برای افزایش یارانه کارکنان دولت و کارگران
  اختصاص یارانه غیرنقدی به اقشار کم درآمد
  کسری درآمد کارگران ۱۵ میلیون تومان شد
  حذف دو سوم خانوارها از دریافت یارانه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان