امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پیش بینی های ادیسون

#1
دانشمندان بی‌شماری آمدند و رفتند اما نام «توماس آلوا ادیسون» به عنوان بزرگ‌ترین مخترع قرن بیستم در تاریخ ثبت شده است. درست 100 سال پیش در سال 1912، توماس ادیسون در مصاحبه با روزنامه «میامی متروپولیس» در مورد یک قرن بعد پیش‌بینی‌هایی انجام داده بود. شاید خواندن پیش بینی‌های این کاشف الکتریسیته برای سال 2012 خالی از لطف نباشد.


ادیسون پیش‌بینی کرده بود قطارهای بخار به کلی منسوخ شده و الکتریسیته به عنوان نیروی محرک اصلی قطارهای قرن 21 جایگزین شود.
این مخترع بزرگ مسافرت هوایی را یکی از راه‌های رایج سفر در سال 2011 اعلام کرده بود: «وسایل نقلیه‌ای که سرعت‌شان در آسمان به بیش از 200 مایل در ساعت خواهد رسید به انسان‌ها امکان می‌دهد صبحانه را در لندن بخورند در پاریس قرارداد تجاریشان را امضا کنند و شام در خانه‌شان باشند.»

ادیسون در عصری به دنیا آمد که اصلی‌ترین مصالح ساخت و ساز خانه‌ها چوب بود. او پیشگویی کرده بود که فولاد به شدت ارزان و فراوان می‌شود و به شکل گسترده در عملیات عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد: «‌آهن و فولاد به مصالحی قابل حمل و سبک تبدیل می‌شوند. کودکان قرن 21 در گهواره‌هایی فولادی می‌خوابند و پدران‌شان روی صندلی‌های فولادی می‌نشینند و مادران‌شان از تزئیناتی که از آهن ساخته شده‌اند اما شباهت بسیاری به چوب ماهون یا فندق دارند لذت می‌برند.»

البته درست نیست که بخواهیم صحبت‌های یک دانشمند بزرگ را جور دیگری نشان بدهیم اما عین کلمات ادیسون درباره کتاب‌های آینده این بود: «کتاب‌هایی به قطر چهار سانتی متر شامل هزاران صفحه هستند که معادل صدها جلد کتاب می‌شود». شاید با کمی اغراق بتوان گفت ادیسون اختراع کتابخوان‌های الکترونیکی امروزی و رایانه‌های لوحی مثل «آی- پد» را پیش‌بینی می‌کرد اما جالب‌ترین پیشگویی مخترع لامپ و گرامافون در مورد طلا بود. او باور داشت طلا هرگز ارزش و اعتبارش را از دست نمی‌دهد: «طلا سالیان سال به زندگی تجملی‌اش ادامه می‌دهد. اما روزی می‌رسد که شمش‌های طلا مثل همین سکه‌های کم ارزش در دسترس همگان باشد.»
پیش از اینکه به فراوانی شمش‌های‌ طلا اعتراض کنید باید بدانید که سال‌هاست دستگاه‌های خودپردازی وجود دارند که به جای پول نقد به مشتریان شمش طلا می‌دهند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Smile طالع بینی به سبک انیمیشن
  بهترین راه برای شستشوی بینی چیست؟
  آیا می توانیم در آینده بینی نوزادان را به دلخواه تغییر بدهیم؟
  هوش مصنوعی IBM قادر است واکنش ما به آب و هوا را نیز پیش بینی کند
Exclamation پیش بینی چهره افراد از امروز تا هزار سال دیگر
  پیش‌بینی بازار جهانی نانوسلولز
  آشنایی با ابررایانه‌ای که مرگ را پیش‌بینی می کند !
  رابطه خوش بینی و موفقیت در زندگی
  " پیشگویی و پیش بینی "
  پیش بینی شرایط آب و هوایی در مکعب شیشه ای!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان