امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هفت اسطوره اى كه در سال 2014 با مستطيل سبز وداع کردند!

#1
هفت تن از اسطوره هاى فوتبال در سال 2014 كناره گيرى خود از فوتبال را اعلام نمودند يا به قول معروف كفش هاى خود را آويختند، اين هفت بازيكن لحظات فراموش نشدنى زيادى را از خود در ذهن فوتبال دوستان بر جاى گذاشته اند و مورد احترام همه هواداران واقعى فوتبال قرار دارند.
1- خوان سباستين ورون

هفت اسطوره اى كه در سال 2014 با مستطيل سبز وداع کردند! 1

ورون ملى پوش آرژانيتنى با پاسپورت ايتاليايى دوران حرفه اى فوتبال خود را با انتقال به رقابت هاى سرى آ ايتاليا آغاز نمود. در ابتدا او به سمپدوريا جنوا پيوست و از آنجا راهى پارما شد و توانست با اين تيم جام يوفا را فتح نمايد. سپس وى به مبلغ 30 ميليون يورو توسط لاتزيو خريدارى شد و توانست در اين تيم بهترين بازى هاى دوران حرفه اى خود را به نمايش گذارد و به قهرمانى در سرى آ دست يابد. در نهايت او با قراردادى به ارزش 43 ميليون يورو به فوتبال جزيره و شياطين سرخ پيوست و از آنجا به چلسى ملحق شد. در انگليس اما وى چندان موفق نبود به طورى كه از خريد او با توجه به مبلغ بالايى كه داشت به عنوان يكى از خريدهاى اشتباه سر آلكس فرگوسن ياد مى شود.
بعد از حضورى نه چندان موفق و ضعيف در فوتبال جزيره، وى دوباره به فوتبال ايتاليا بازگشت و به تيم اينترميلان ملحق شد. سال 2014 خوان سباستين ورون سرانجام به دوران فوتبال خود در تيم دوران جوانى خود استوديانتس لاپلاتا پايان داد.
2- ويليام گالاس

هفت اسطوره اى كه در سال 2014 با مستطيل سبز وداع کردند! 1

ويليام گالاس در دوران جوانى در خط حمله فعال بود، اما بعد ها منطقه بازى اين بازيكن فرانسوى به دفاع كنارى و دفاع ميانى تغيير پيدا نمود. گالاس اولين قرارداد حرفه اى خود را با تيم كن از دسته دوم فوتبال فرانسه به امضا رساند و بلافاصله بعد از صعود به ليگ يك فرانسه به تيم المپيك مارسى ملحق شد.
از مارسى گالاس به چلسى لندن پيوست و بعد از گذراندن سال هايى موفق در جمع آبى ها، به آرسنال ديگر تيم لندنى ملحق شد و در نهايت تصميم به حضور در تاتنهام سومين تيم لندنى گرفت. گالاس در حقيقت تنها بازيكنى است كه از سابقه حضور در هر سه تيم مشهور لندنى، در كارنامه خود برخوردار است. در سال 2014 گالاس به دوران فوتبال حرفه اى خود در تيم پرت گلورى استراليا خاتمه بخشيد.
3- كارلوس پويول

هفت اسطوره اى كه در سال 2014 با مستطيل سبز وداع کردند! 1

اسطوره اى از بارسلونا در سال 2014 تصميم به كناره گيرى از فوتبال مى گيرد. پويول در هفده سالگى به مدرسه فوتبال بارسلونا پيوست و از آن زمان به بعد به جزء بارسلونا پيراهن هيچ تيم باشگاهى ديگر را بر تن ننموده است. وى بين سال هاى 2004 تا 2014 به مدت ده سال بازوبند كاپيتانى كاتالان ها را در اختيار داشته و در فصل 2008/09 به يك سه گانه تاريخى در اين باشگاه دست يافته است. در سال هاى 2006 و 2011 نيز وى قهرمانى در ليگ قهرمانان اروپا را تجربه نموده است. علاوه بر اين وى با تيم ملى اسپانيا نيز دورانى سرشار از موفقيت را پشت سرگذاشته است. در سال هاى 2008 و 2012 وى قهرمان رقابت هاى يورو شد و در سال 2010 نيز فاتح جام جهانى گرديد. وى در سال 2014 به دليل مشكلات سلامتى كه داشت دوران حرفه اى خود را پيش از پايان دوران قراردادش با بارسلونا خاتمه داد و در حال حاضر در بخش مديريتى اين باشگاه فعال است.
4- خاوير زانتى

هفت اسطوره اى كه در سال 2014 با مستطيل سبز وداع کردند! 1

كاپيتانو سرانجام در سال 2014 از فوتبال حرفه اى كناره گيرى نمود. وى از سال 1999 همواره به عنوان كاپيتان اينترميلان در ميادين حضور داشته است و توانسته خود را با انجام بيش از 700 بازى، به عنوان دومين بازيكن با بيشترين حضور در رقابت هاى سرى آ مطرح سازد. اوج افتخار زانتى با اين تيم در سال 2010 و فتح ليگ قهرمانان رقم خورده است. بعد از اتمام دوران فوتبال خود، زانتى به قسمت مديريت باشگاه منتقل شده است.
5- ريوالدو

هفت اسطوره اى كه در سال 2014 با مستطيل سبز وداع کردند! 1

ريوالدو كه در زمان خود خطرناك ترين و گل زن ترين هافبك دنيا محسوب مى شد، سرانجام از دنياى حرفه اى فوتبال كناره گيرى نمود. ريوالدو در سال 1999 به عنوان بهترين بازيكن فوتبال دنيا انتخاب شد و در سال 2002 با برزيل موفق به فتح جام جهانى شد. بهترين دوران فوتبال خود را ريوالدو بين سال هاى 1997 تا 2002 و در زمان حضور خود در بارسلونا تجربه نمود، بعد از بارسا وى به ميلان ملحق شد و توانست در سال 2003 ليگ قهرمانان اروپا را نيز فتح نمايد. ريوالدو تجربه حضور در فوتبال يونان، ازبكستان و حتى آنگولا را نيز در كارنامه خود دارد. وى سرانجام در برزيل با مستطيل سبز وداع نمود.
6- تيرى آنرى

هفت اسطوره اى كه در سال 2014 با مستطيل سبز وداع کردند! 1

تيرى آنري بهترين مهاجم از نسل خودش در اواخر سال 2014 ميلادى كناره گيرى خود از فوتبال را اعلام نمود. آنرى بيشتر شهرت خود را مديون زمان حضور خود در آرسنال مى باشد، جايى كه وى موفق به ثمر رساندن بهترين و زيباترين گل هاى دوران حرفه اى خود شد. وى با تيم ملى فرانسه نيز به موفقيت هاى زيادى از جمله فتح جام جهانى 1998 و يورو 2000 رسيد. آنرى بعد از جدايى از آرسنال به بارسلونا پيوست و سرانجام بعد از چند سال حضور در فوتبال آمريكا و تيم نيويورك ردبولز در سال 2014 از فوتبال كناره گيرى كرد.
7- رايان گيگز

هفت اسطوره اى كه در سال 2014 با مستطيل سبز وداع کردند! 1

براى رايان گيگز در دوران فوتبال خود هيچ باشگاهى به غير از منچستر يونايتد مطرح نموده است. بين سال هاى 1990 تا 2014 وى بازيكنى ارزشمند براى شياطين سرخ بوده و در 672 بازى در ليگ برتر، 114 گل نيز به ثمر رسانده است.از موفقيت هاى او در منچستر مى توان به دو مرتبه فتح ليگ قهرمانان در سال هاى 1999 و 2008، 13 قهرمانى در ليگ برتر و چهار قهرمانى در جام حذفى اشاره نمود. در سال 2011 او به عنوان بهترين بازيكن تاريخ باشگاه منچستريونايتد برگزيده شد. بعد از كناره گيرى از فوتبال در تابستان 2014، وى به عنوان دستيار لوئيز فن خال سرمربى منچستريونايتد مشغول به كار شده است.
به قلم اسكار نولته از وب سايت FTBpro Deutschland
[img]http://دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
هفت اسطوره اى كه در سال 2014 با مستطيل سبز وداع کردند! 1 [/img]
پاسخ
 سپاس شده توسط Nazanin♥Xavi ، ƝeGaЯ ، آدنیوس2 ، ʜɪᴅᴅᴇɴ
آگهی
#2
كارلوس پويول
چراcrying
پاسخ
 سپاس شده توسط Hadis Messi


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مسابقات WWE | دین امبروز vs ست رالینز سامراسلم 2014
  ورزشکاران، المپیک توکیو را شگفت‌انگیز کردند
Subarrow یوزها سرانجام رختکن منامه را هم فتح کردند (عکس)
  بچه‌های مارادونا خواهرش را از خانه بیرون کردند!
  وداع تلخ یاران موسوی از سوپر لیگ ایتالیا
  تلخ است اما؛ وقت وداع با مسی و رونالدو فرا رسیده؟
  مورینیو: بازیکنانم فکر کردند من دیوانه ام
  پای سردار آزمون را قلم کردند! (عکس)
  جایزه زامورا؛ رویای اسطوره‌های دروازه‌بانی در اسپانیا
  سه اسطوره استقلال علیه فرهاد مجیدی!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان