امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اس ام اس سخنان دکتر شریعتی○

#1
قتی که دیگر نبود من به بودنش نیازمند شدم. وقتی که دیگر رفت من در انتظار آمدنش نشستم. وقتی که دیگر نمی توانست مرا دوست بدارد من او را دوست داشتم. وقتی که او تمام کرد من شروع شدم. وقتی که او تمام شد من آغاز شدم. و چه سخت است تنها متولد شدن مثل تنها زندگی کردن مثل تنها مــردن! *دکتر شریعتی*
.
.
.
.
.
.
حسین بیشتر از آب تشنه لبیک بود اما صد افسوس که تنها زخم های تنش را به ما نشان دادند و بزرگترین شاخصه اش را بی ابی نهادند. (دکتر شریعتی)
.
.


.
.
.
ﮐﻔـﺶِ ﮐﻮﺩﮐﻲ ﺭﺍ ﺩﺭﯾﺎ ﺑﺮﺩ . ﮐﻮﺩﮎ ﺭﻭﯼ ﺳﺎﺣﻞ نوﺷﺖ : ﺩﺭﯾﺎﯼ ﺩﺯﺩ.. آنطرﻑ ﺗﺮ ﻣﺮﺩﯼ ﮐﻪ ﺻﯿﺪ ﺧﻮﺑﯽ ﺩﺍﺷﺖ ﺭﻭﯼ ﻣﺎﺳﻪ ﻫﺎ ﻧﻮﺷﺖ : ﺩﺭﯾﺎﯼ ﺳﺨﺎﻭﺗﻤﻨﺪ.. ﺟﻮﺍﻧﻲ ﻏﺮﻕ ﺷﺪ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﻧﻮﺷﺖ : ﺩﺭﻳﺎﻱ ﻗﺎﺗﻞ.. ﭘﻴﺮﻣﺮﺩﻱ ﻣﺮﻭﺍﺭﻳﺪﻱ ﺻﻴﺪ ﻛﺮﺩ ﻧﻮﺷﺖ : ﺩﺭﻳﺎﻱ ﺑﺨﺸﻨﺪﻩ.. ﻣﻮﺟﯽ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺷﺴﺖ... ﺩﺭﯾﺎ ﺁﺭﺍﻡ ﮔﻔﺖ : "ﺑﻪ ﻗﻀﺎﻭﺕ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺍﻋﺘﻨﺎ ﻧﻜﻦ ﺍﮔﺮﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯽ ﺩﺭﯾﺎ ﺑﺎﺷﯽ"
.
.
.
.
, خداوندا اگر روزی بشر گردی، ز حال بندگانت با خبر گردی، پشیمان میشوی از قصه خلقت، از این بودن از این بدعت! دکتر علی شریعتی
.
.
.


..
من رقص دختران هندی را از نماز پدر و مادرم بیشتر دوست دارم.. چون پدر و مادرم فقط از روی عادت نماز میخوانند اما آنها از روی عشق میرقصند... {{ دکتر شریعتی }}
.
.
.
.
.
اگر مثل گاو گنده باشی، میدوشنت، /اگر مثل خر قوی باشی، بارت می كنند، /اگر مثل اسبدونده باشی، سوارت می شوند... /فقط از فهمیدن تو می ترسند. علي شريعتي
.
.
.


.
 از کوکی بهمان میگفتند که همه را دوست بدارحال که بزرگ شده ام و کسی را دوست دارم ...می گویند فراموشش کن (دکتر علی شریعتی)
.
.
.
.
.
از سکوت اگر ب خشم آمدی سکوت کن...! ( دکتر شریعتی)
.


..
.
.
.مشکلات انسانهای بزرگ را متعالی می سازد و انسانهای کوچک را متلاشی. دکتر علی شریعتی
.
.
.
.
.
.
به دکتر شریعتی گفتند استاد سیگار طول زندگی رو کوتاه میکنه ، دکتر در جواب گفتند من به عرض زندگی فکر میکنم
.
.
.
.
 دیروز همسایه ام از گرسنگی مرد ، در عزایش گوسفندها سربریدند شریعتی
.
.


.
.
.
 شرف مرد هم چون بکارت یک دختر است اگر یک بار لکه دار شد دیگر هرگز جبران پذیر نیست (دکتر شریعتی)
.
.
.
.
عشق همواره با شک آلوده است دوست داشتن سراپا یقین است و شک ناپذیر (دکتر شریعتی)
.
..
.


به سه چیز تکیه نکن ، غرور، دروغ و عشق.آدم با غرور می تازد،با دروغ می بازد و با عشق می میرد. (دکتر شریعتی)
.
.
.
.
عشق معشوق را طعمه ی خویش می بیند و همواره در اضطراب است که دیگری از چنگش نرباید و اگر ربود با هر دو دشمنی می ورزد و معشوق نیز منفور می گردد دوست داشتن ایمان است و ایمان یک روح مطلق است ، یک ابدیت بی مرز است ، که از جنس این عالم نیست (دکتر شریعتی)


.
.
..
.
.
 خدایا ! به هرکه دوست میداری بیاموز که : عشق از زندگی کردن بهتر است و به هر که دوست تر میداری بچشان که : دوست داشتن از عشق برتر (دکتر شریعتی)
.
.
.
.
..
.
.
مادرم میگوید عاشقی یک شب است و پشیمانی هزار شب حالا هزار شب است پشیمانم که چرا یک شب عاشقی نکردم (دکتر علی شریعتی)
.
.
.
.
.
.
.
 عشق گاه جا به جا میشود و گاه می سوزاند اما دوست داشتن… از جای خویش ،از کنار دوست خویش بر نمیخیزد، سرد نمیشود که داغ نیست و نمیسوزاند که سوزاننده نیست ! (دکتر علی شریعتی )
.
.
.
.
.
.
.
چه موش آدمیانی که فقط از بازی با سکه درعمر لذت می برند و چه گاو انسانهایی که فقط از آخورِ آباد و زیر سایه ی درخت چاق می شوند… من اگر خودم بودم وخودم، فلسفه می خواندم و هنر؛ تنها این دو است که دنیا برای من دارد، خوراکم فلسفه و شرابم هنر و دیگر بس!!! (با مخاطب های آشنا – فرازی از وصیت نامه دکترعلی شریعتی)
.
.
.
.
.
.
  ﻗﺮﺁﻥ! ﻣﻦ ﺷﺮﻣﻨﺪﻩ ﺗﻮﺍﻡ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺁﻭﺍﺯ ﻣﺮﮔﯽ ﺳﺎﺧﺘﻢ ﮐﻪ ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺩﺭ ﮐﻮﭼﻪ ﻣﺎﻥ ﺁﻭﺍﺯﺕ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻫﻤﻪ ﺍﺯ ﻫﻢ ﻣﯽ ﭘﺮﺳﻨﺪ ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﭼﻪ ﻏﻔﻠﺖ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ ﭘﻨﺪﺍﺭﯾﻢ ﺧﺪﺍ ﺗﻮﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﮔﺎﻥ ﻣﺎ ﻧﺎﺯﻝ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. (ﺩﮐﺘﺮ ﺷﺮﯾﻌﺘﯽ)
.
.
.
.
.
ﺑﻬﺎﺭ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺩﻟﺘﻨﮕﯽ ﮐﺴﯽ ﻓﺼﻞ ﻫﺎ ﺭﻭ ﺟﺎﺑﺠﺎ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﮔﺎﻫﯽ ﺩﻟﻢ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ ﺍﺯ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪﯼ ﮐﻪ ﮔﺮﻡ ﻧﻤﯿﮑﻨﺪ ﻭ ﻧﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﺗﺎﺭﯾﮑﯽ ﻣﯿﺪﻫﺪ (ﺩﮐﺘﺮ ﺷﺮﯾﻌﺘﯽ )
.
.
.
.
.
خدایا کفر نمی گویم,پریشانم چه میخواهی تو از جانم…؟ مرا بی انکه خود خواهم اسیر زندگی کردی خداوندا تو مسئولی,خداوندا تو می دانی که انسان بودن وماندن در این دنیا چه دشوار است… چه رنجی می کشد ان کس که انسان است و از احساس سرشار است…!!! “دکتر علی شریعتی”
.
.
.


.
.
.
 مردان، در مسیر عشق به وسعت نامتناهی نامردند، گدایی می کنند عشق را تا زمانی که از تسخیر قلب زن مطمئن نیستند، اما همین که مطمئن شدند، نامردی رادر کمال مردانگی بجا میاورند. (دکتر شریعتی)
.
.
.
.
.


کاشکی میفهمیدی اونکه برای بدست آوردن محبتت حاضره تنش را به تو بسپاره فاحشه نیست و اونیکه برای به دنبال خودکشوندنت تنش را از تو میدزده باکره نیست …من به فاحشه بودن ذهن زنان باکره/وباکره بودن ذهن زنان فاحشه /ایمان اوردم..دکترشریعتی
.


.
.
.
.


.
  ترجیح میدهم با کفشهایم در خیابان راه بروم و به خدا فکر کنم تا اینکه در مسجد نماز بخوانم و به فکر کفشهایم باشم! (دکتر علی شریعتی)
.
.
.
.
.
  نام را پدر برایم برگزید. نام خانوادگی ام را یکی از اجدادم. اما راهم را خود باید انتخاب کنم. (دکتر علی شریعتی)
.
.
.
.


.گاهی گمان نمیکنی ولی میشود… گاهی نمیشود که نمیشود که نمیشود… گاهی هزار دوره دعا بی اجابتست.. گاهی نگفته قرعه بنام تو میشود… گاهی گدای گدای گدایی و بخت نیست.. گاهی تمام شهر گدای تو میشوند.. بنازم به چرخ روزگار و حکمت خدا.. که هر چه خدا بخواهد همان میشود.. (دکتر علی شریعتی)
.
.
.
.


.خدایا خودم مراقب دشمنانم هستم تو مراقب عزیزانم باش. (دکتر علی شریعتی)
.
.
.
.
وقتی خواستم زندگی کنم راهم را بستند. وقتی خواستم ستایش کنم گفتند خرافات است. وقتی خواستم عاشق شوم گفتند دروغ است. وقتی گریستم گفتند بهانه است. وقتی خندیدم گفتند دیوانه است. دنیا را نگه دارید می خواهم پیاده شوم. (دکتر علی شریعتی)
پاسخ
 سپاس شده توسط **MOHAMMAD** ، Black_Man
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اس ام اس فلسفی و سخنان بزرگان خرداد 94
  پیامک تبریک روز بسیج اساتید و شهادت دکتر چمران
  اس ام اس سخنان بزرگان در مورد عفو و بخشش
  اس ام اس درباره سخنان افراد تاریخ بشریت
  اس ام اس عارفانه های شهید دکتر چمران
  اس ام اس درباره سخنان توماس جفرسون
  سخنان دکتر علی شریعتی در قالب اس ام اس
  اس ام اس سخنان زیبا:-)
  اس ام اس درباره سخنان دلنشین دکتر شریعتی
  اس ام اس سخنان قصار زرتشت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان