امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

كارگردان«سفير»در تدارك ساخت يك فيلم عاشورايي

#1
كارگردان«سفير»در تدارك ساخت يك فيلم عاشورايي 1
به گزارشدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 سينماخبر ، فریبرز صالح که این روزها دوراز هیاهوی پایتخت در شمال کشور زندگی می‌کند،گفت: سال‌ها پیش فیلمنامه «روز بعد» را درباره "زهیر بن قین" یکی از 72 نفر از یاران امام حسین (ع) نوشتم و درحالیکه کد تولید سیما فیلم را نیز گرفته بود اما به نتیجه نرسید. 
وی افزود: این شخصیت در ابتدا از مخالفان بود اما در نهایت به یاران و مریدان امام پیوست و در ظهر عاشورا به شهادت رسید. معتقدم اگر شرایط ساخت این فیلم فراهم شود، اثر خوبی مرتبط با موضوع عاشورا و بسیار بهتر از «سفیر» خواهد شد. 
صالح که حدود حدود 33 سال پیش با امکانات اوایل انقلاب فیلم «سفیر» را با کیفیت مناسبی ساخته است، ادامه داد: این کارها تکنیک فردی می‌خواهد نه تکنیک کامپیوتری و قطعا با اختصاص بودجه لازم می‌توان فیلم مناسبی را تولید کرد. 
این کارگردان درباره علت عدم فعالیتش در سینما و تلویزیون طی سال‌های گذشته گفت: دیگر از من گذشته است که بخواهم فیلمنامه زیر بغلم بزنم و به دنبال ساختش بروم. فیلمنامه‌های زیادی هم خواندم که در مرحله نهایی به سرانجام نرسید. حتی برای یک کار حدود سه ماه تحقیق کردم و به مرحله بازدید لوکیشن هم رسیدیم اما سر قرارداد به تنیجه نرسیدیم. 
 
وی تاکید کرد: اگر کار خوب باشد همچنان اشتیاق و انرژی کار کردن دارم و تفاوت نمی کند در چه ژانری باشد. 
فریبرز صالح که بعد از ساخت «سفیر» دیگر این نوع تجربه را تکرار نکرد و فقط دو فیلم «مرگ پلنگ» (1368 ) و «شیخ مفید» (1374) را ساخت، سال‌ها پیش گفته بود: ساخت فیلم‌هایی چون «سفیر» به‌ دلیل هزینه سنگینش باید متقاضی‌ داشته باشد. ضمن اینکه من معتقدم این‌گونه آثار یا نباید ساخته شود یا اگر ساخته می شود، باید در شان شخصیتی باشد که به آن پرداخته می‌شود. 
«سفیر» با بازی فرامرز قریبیان، زنده‌یاد عزت‌الله مقبلی، جلال پیشواییان، کاظم افرندنیا، زنده‌یاد محمد تقی کهنمویی، زنده‌یاد کیومرث ملک‌مطیعی، سامی تحصنی، حسین خانی‌بیک، احمد بهروزی، محسن اصلانی و زنده‌یاد منوچهر حامدی در 94 دقیقه روایت "قیس‌ ابن مسهر"، نماینده امام حسین (ع) است که با نامه‌ای برای "سلیمان خزاعی" به‌طرف کوفه می‌رود و در راه به‌دست راهداران "ابن‌زیاد"، والی کوفه دستگیر و به‌ زندان افکنده می‌شود. "قیس" پیش از دستگیری نامه را از بین می‌برد و در زندان زندانیان را بر ضد زندانبان‌ها می‌شوراند. حسین ابن نمیر، فرمانده راهداران، قیس را به زندان ابن زیاد در کوفه منتقل می‌کند. ابن زیاد به پیشنهاد مشاورش، خالد از قیس می‌خواهد که در مسجد سخنرانی کند و به دروغ به مردم بگوید که امام قصد بیعت با یزید را دارد. قیس می‌پذیرد اما در روز موعود علیه یزید سخنرانی می‌کند. ابن زیاد که به خشم آمده هم پس از سرکوب مردم، قیس را از بالای برج ارک به پایین انداخته و او را به شهادت می‌رساند. 
این فیلم در سال 61 در سینماهای ایران اکران شد و عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال را به‌دست آورد و بعد از آن نیز در سینماهای لبنان به نمایش درآمد که در آنجا نیز فروش بالایی داشت.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ساخت نسخه انگلیسی فیلم Another Round با بازی لئوناردو دیکاپریو
  دیوید لینچ احتمالا سریالی جدید برای نتفلیکس خواهد ساخت
  آهنگساز Far From Home بازگشتش برای ساخت موسیقی متن فیلم Spider-Man را تایید کرد
Video انصراف جلیل سامان از ساخت ادامه سریال "زیرخاکی"
  اسپین‌آف فیلم A Quiet Place به کارگردانی جف نیکولز در دست ساخت است
  سریال لایو اکشن The Addams Family توسط تیم برتون در دست ساخت است
  فیلم‌ها و سریال‌ تلویزیونی جدیدی در ارتباط با مجموعه Power Rangers در دست ساخت است
  فیلم لایو-اکشن Tintin در دست ساخت قرار دارد
  فیلم Space Mountain توسط نویسنده سریال اوبی وان کنوبی در دست ساخت است
  سریال The Gentlemen به کارگردانی گای ریچی در دست ساخت است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان