امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

انتظار ۱۲ ساله برای اشتغال به سر آمد

#1
Heart 
انتظار ۱۲ ساله مردم ازنا برای افتتاح فولاد این شهرستان به سر می‌رسد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، انگار همین دیروز بود که اعلام شد، مجتمع فولاد و ذوب آهن ازنا با اختصاص بودجه‌ای مناسب دو ساله راه‌اندازی می‌شود.

در همین زمان بود که پروژه عظیم ذوب آهن یزد هم کلید خورد که این دو پروژه در کانون توجهات رسانه‌ها و مسئولان قرار گرفت.

این خبر باعث شد، تا موجی از شادی بین جوانان ازنایی ایجاد شود و همه جوانان بیکار ازنا باشند که در این مجتمع مشغول به کار می‌شوند و از درصد بیکاری کاسته می‎شود.

بعد از اینکه این دو پروژه (یزد و ازنا) در سال ۱۳۸۴ شروع به کار کردند، هنوز مدتی از شروع فعالیت پروژه ذوب آهن ازنا نگذشته بود که به یک‌باره روند اجرایی کند شد و پروژه فولاد ازنا هر چند وقت یکبار تعطیل و دوباره شروع به کار می‎کرد، تا مشخص شود، شروع کار این کارخانه سال‎ها طول می‎کشد.

با تلاش‌های استاندار جدید استان سرانجام با گذشت ۱۲ سال طی روزهای آینده این پروژه عظیم به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار ازنا در خصوص کارخانه فولاد ازنا به خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: بیش از ۱۲ سال است که از صنعت فولاد ازنا می‌گذرد، اما متاسفانه رغبتی برای راه‌اندازی این صنعت در کارفرمایان وجود ندارد.

محمود بوالحسنی عنوان داشت: این پروژه تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، با وجود اینکه باید زودتر از این زمان‌ها به بهره‌برداری می‌رسید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این افراد تاکنون ۱۶۰ میلیون دلار تسهیلات از بانک‌های عامل گرفته‌اند، اما با نظارتی که در این کارخانه داشته‌ایم، این مقدار وام هزینه نشده است.

این مسئول بیان داشت: از ۱۳ میلیاردی که به آنجا آمده است، خیلی کاری در این کارخانه انجام نشده است که ما نیز دلیل این عدم اجرای پروژه‌ها را از سوی خود افراد نمی‌دانیم و برای ما مبهم است.

بوالحسنی یاد‌آور شد: طبق بیان خود کارفرمایان کارخانه فولاد ازنا این کارخانه معوقه‌های بانکی نیز دارند که باید به این امر توجه بیشتری داشته باشند، تا پروژه روند بهتری را طی کند.

فرماندار ازنا با اشاره به اینکه مبلغی که در اختیار کارخانه فولاد قرار گرفته است، برای همه پروژه و اتمام کار آن بوده است، گفت: اما متاسفانه کارفرمایان اعلام می‌کنند، برای راه‌اندازی فاز نخست کارخانه که نورد است با مشکل اعتباری روبرو هستیم.

این مسئول یاد‌آور شد: بیشتر اعتبار و تسهیلاتی که در اختیار کارخانه فولاد ازنا قرار گرفته است، از سوی بانک صنعت و معدن و تجارت بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای وارد کردن ۵۴۰ تن ماشین‌آلات به سایت پیگیری‌های زیادی انجام شده است، خاطرنشان کرد: این ماشین آلات که به گفته خود کارفرمایان مکانیکی بوده است، اما با نظارت‌های که انجام شده متوجه شده‌ایم، بخشی از این ماشین‌آلات مکانیکی و بخشی از آن برقی است زیرا اگر به صورت کامل مکانیکی بوده‌اند، روند پروژه تاکنون بهتر و زودتر پیش رفته بود.

این مسئول متذکر شد: به ما اعلام شده است که ۶۰۰ تن دیگر در حال بارگیری است و تاکنون هیچ ماشین‌آلاتی وارد نشده است، این در حالس است که کارفرمایان اعلام می‌کنند که هوزینگ‌های در کشور چین مانده‌اند که از نظر وزنی و مهندسی ایراد داشته‌ است.

فرماندار ازنا تصریح کرد: متاسفانه بر خلاف قولی که خود افراد داده‌اند، تاکنون هیچ خبری از بارگیری این ۶۰۰ تن وجود ندارد.

بوالحسنی ادامه داد: به صورت ظاهر اعلام می‌کنند که اشکلات فنی در این ماشین‌آلات وجود داشته است که باید دوباره ساخته شوند و این از دلایل کارفرمایان برای ایجاد نکردن این ماشین‌آلات است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ازنا ۱۸ صنعت دارد، گفت: در حال حاضر ۱۲ صنعت از این صنایع فعال هستند که فولاد ازنا یکی از مهم‌ترین آن‌ها است.

فرماندار ازنا اظهار کرد: ما باید برای رفع معضل بیکاری در استان لرستان پای سرمایه‌گذران را به این استان باز کنیم.

‌* لرستان رکوددار عوض شدن استاندران است

مدیرعامل فولاد ازنا در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: خوشبختانه با حضور استاندار جدید دلگرمی میان کارکنان و کارفرمایی کارخانه فولاد ازنا به وجود آمده است، زیرا بخش عمده‌ای از تعطیلی این کارخانه به عوض شدن زود هنگام استاندران در این استان برمی‌گردد.

میرکاظمی یاد‌آور شد: متاسفانه تنها اقدامی که دولت‌های قبلی و استاندران گذشته برای ما انجام داده‌اند، حفر سه حلقه چاه در سال ۸۵ بوده است.

وی ادامه داد: ماشین‌آلات ما مدت زیادی است که به دلیل نبود اعتبار لازم در کشور چین مانده‌اند که این خود از دلایل تعطیلی این کارخانه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که بانک‌های عمل مانند صنعت و معدن و تجارت ما را در این خصوص حمایت کافی کنند.

میرکاظمی با بیان اینکه تحریم‌ها در تعطیلی این کارخانه نقش به سزایی داشته‌اند، اضافه کرد: در زمان تحریم‌ها ما پول‌های زیادی بابت تعویض پول خودمان با دلار و یرو پرداخت کرده‌ایم که این مسئله مورد توجه هیچ مسئولی نبوده است.

مدیر عامل فولاد ازنا اظهار کرد:بانک صنعت و معدن باید چهار میلیارد تومان را از باقیمانده وامی که بانک تجارت به ما داده است، را در اختیار این کارخانه قرار دهد.

وی در خصوص معوقه‌های بانکی گفت: ما مقدار زیادی به بانک‌ها معوقه نداریم و سعی کرده‌ایم از میزان اعتباری که در اختیار ما گذاشته شده است، استفاده مفیدی داشته باشیم.

این مسئول تصریح کرد: در سال گذشته ۵۴۰ تن ماشی‌آلات وارد کرده‌ایم، اما ادامه کار با این مقدار ماشین‌آلات امکان‌پذیر نیست.

میرکاظمی متذکر شد: اگر زیرساخت های لازم این کارخانه مانند آب، برق، مخابرات و مشکلات زیست‌محیطی برای ما فراهم شود، تا پایان اردیبهشت ماه امسال و قبل از سفر معاون رئیس جمهور به استان لرستان عملیات اجرایی این کارخانه را شروع می‌کنیم.

مدیرعامل فولاد ازنا گفت: حمایت مسئولان به ویژه بانک‌های استان لرستان برای ما امیدآفرین است.

* کارخانه فولاد ازنا راه‌اندازی می‌شود

استاندار لرستان در خصوص مشکلات کارخانه فولاد ازنا در خرم‌آباد اظهار کرد: کارخانه فولاد ازنا پس از ۴ سال تعطیلی تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال آغاز به کار می‌کند.

هوشنگ بازوند اظهار کرد: با توجه به اینکه این کارخانه سه تا چهار سال است که در حالت تعطیل به سر می‌برد، امروز صورت‌ جلسه‌ای تهیه کرده‌ایم که در آن ما به آن‌ها تعهداتی داده‌ایم و انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه کارخانه فولاد ازنا نیز به ما تعهداتی داده است که انتظار ما انجام آن‌ها است، ادامه داد: زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز و تلفن از تعهدات ما است که حل این مشکلات را در اولویت قرار داده‌ایم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه کارخانه فولاد ازنا تعهداتی به ما داده است، عنوان داشت: آن‌ها باید به این تعهد خود که شروع فاز نخست کارخانه تا ۱۵ روز دیگر است، عمل کنند و ما نیز برای آن‌ها زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

این مسئول اظهار کرد: فولاد ازنا جزو پروژه‌هایی است که بیش از چهار سال است که تعطیل می‌باشد و باید راه‌اندازی شود.

بازوند بیان داشت: برای شروع کار این کارخانه تجهیزات مکانیکی و به دنبال آن تجهیزات ماشینی نیاز است که با اقدامات لازم امیدواریم ماشین‌آلات مکانیکی کارخانه فولاد ازنا تا پایان اردیبهشت ماه امسال نصب شوند.

استاندار لرستان متذکر شد: کارفرما و پیمانکار کارخانه فولاد ازنا باید پس از ابلاغ صورت‌جلسه امروز بعد از ۲۴ ساعت اقدام به تجهیز کارخانه و شروع عملیات اجرایی آن کنند.

وی تصریح کرد: اگر کارفرمای این کارخانه به تعهدات خود عمل نکند و خواسته‌های ما را انجام ندهد، از راه‌های دیگری اقدام می‌کنیم، زیرا این کارخانه می‌تواند در ایجاد اشتغال لرستان تاثیرگذار باشد.

این مسئول ادامه داد: ما سعی می‌کنیم، مشکلات زیست محیطی این کارخانه را پیگیری و حل کنیم، چراکه در برخی از شهرها دیده می‌شود که کارخانه‌ها در درون شهر مستقر هستند، اما نکات ایمنی لازم را رعایت کرده‌اند و برای استان خود سودآوری بالای دارند.

وی خاطرنشان کرد: ما نباید بگذاریم، دیوار بی‌اعتمادی در خصوص پروژه‌ها به ویژه کارخانه فولاد ازنا از این بیشتر شود.

استاندار لرستان اضافه کرد: اتمام پروژه‌های نیمه تمام یکی از خواسته‌های جدی این استان است، به گونه‌ای که هر هفته در تریبون نماز جمعه شهرستان‌های مختلف استان به آن اشاره می‌شود.

بازوند یاد‌آور شد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام زمان‌بر است که در برخی موارد دیده می‌شود، مدیران تمایلی برای حل این مشکلات ندارند.
انتظار ۱۲ ساله برای اشتغال به سر آمد 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ℜ. mti
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ازدواج اجباری دختر 9 ساله با سگ!
  التماس دختر 16 ساله برای ازدواج با دوست پسرش (عکس)
  مادری که دختر 11 ساله اش را اجاره می دهد
Question دختر 19 ساله ای که مثل حیوان با نامزدش زندگی میکند
  جزئیات حمله وحشیانه پدر با کلنگ به هانیه 17 ساله در کوهدشت !
  دختر 6 ساله حساب بانکی مادرش را Hک کرد +تصاویر
  دختر 12 ساله بعد از مرگ زنده شد (عکس)
  دوستی عجیب یک دختر 10 ساله با گرگ ها! +عکس
  وضعیت قرمز بوشهر در انتظار برنامه‌های رئیس‌جمهور
  قتل دختر سیزده ساله به دستان پدرش...رومینایی که بی گناه بود...

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان