01-12-2014، 20:26
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیگ بنگ :تاکنون هزاران گزارش درباره غرق کشتیها، سقوط هواپیماها و ناپدید شدن سرنشینان آنها در اعماق آبهای اسرارآمیز مثلث برمودا در چند دهه گذشته به ثبت رسیده است، از آن همه کشتیهای تجاری و مسافربری و قایقهای اکتشافی یا ماهیگیری که در منطقه مثلث مرگ به کام آبهای خروشان دریا فرو رفتهاند و از هواپیماهای مسافری یا نظامی دوران جنگ جهانی که در این نقطه سرنگون شدهاند تاکنون با همه کاوشهای دریایی اثری بهدست نیامده است.
بیگ بنگ :تاکنون هزاران گزارش درباره غرق کشتیها، سقوط هواپیماها و ناپدید شدن سرنشینان آنها در اعماق آبهای اسرارآمیز مثلث برمودا در چند دهه گذشته به ثبت رسیده است، از آن همه کشتیهای تجاری و مسافربری و قایقهای اکتشافی یا ماهیگیری که در منطقه مثلث مرگ به کام آبهای خروشان دریا فرو رفتهاند و از هواپیماهای مسافری یا نظامی دوران جنگ جهانی که در این نقطه سرنگون شدهاند تاکنون با همه کاوشهای دریایی اثری بهدست نیامده است.
هرچند شایعههای مختلف و نظریههای علمی فراوانی از سوی دانشمندان و محققان درباره ناپدید شدن اسرارآمیز آنها مطرح شده است. هرچند برخی کارشناسان، موقعیتهای ویژه جغرافیایی، یا نیروی جاذبه زمین و جذر و مد اقیانوسها در رابطه با جاذبهها و عوامل فراطبیعی را دلیل چنین پدیده اسرارآمیزی میدانند. با این حال معمای مثلث شیطانی برمودا همچنان در پس پردهای از ابهام باقی مانده است.
برمودا منطقهای مثلثی شکل است که در بخش غربی اقیانوس آتلانتیک شمالی (اطلس) قرار دارد و نیروی دریایی امریکا تاکنون وجود چنین منطقهای را به رسمیت نشناخته است و براساس مطالعه صندوق جهانی طبیعت در سال ۲۰۱۳ میلادی که عمده فعالیتآن در خصوص حفاظت از محیط زیست تعریف شده، در فهرست مربوط به خطرناکترین مناطق آب و هوایی جهان نامی از مثلث برمودا قید نشده است.هر ساله ۱۰ منطقه از بدترین و مرگبارترین نقاط جوی برای آگاهی خلبانان، کاپیتانهای کشتیها و رانندگان ترانزیت از سوی صندوق جهانی طبیعت معرفی میشود. حتی برخلاف تصور بسیاری از مردم جهان، شرکتهای بیمه اجازه ندارند برای عبور و مرور کشتیهای تجاری از منطقه پراسرار مثلث برمودا مبلغ بیشتری از بازرگانان بابت بیمه کالا دریافتکنند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نخستین نشانههای مثلث برمودا
اولین بار «وینسنت گادیس» در شماره ۱۹۶۴ مجله Argosy (کشتی بزرگ) منطقهای مثلثی و شبه جزیرهای را در محدوده میامی، فلوریدا و پورتوریکو در میان اقیانوس اطلس بهثبت رساند. نخستینگزارش از ناپدید شدن کشتی در ۱۶ سپتامبر سال ۱۹۵۰ میلادی، (۲۶ شهریور ۱۳۲۹) توسط «ادوارد ون وینکل جونز» در نشریه آسوشیتدپرس به چاپ رسید. دو سال بعد مجله «فیت» با چاپ مقالهای کوتاه از «جورج ایکس»، تحت عنوان «رمز و رازهای دریا» اسرار منطقه برمودا را فاش کرد.در این مقاله بهطور اجمالی به ناپدید شدن پرواز شماره ۱۹ درباره پنج هواپیمای نظامی امریکایی و ناپدید شدن تیم ۱۳ نفره از اعضای نیروی دریایی امریکا اشاره شده است.
در آوریل سال ۱۹۶۲ میلادی مجله «لژیون» امریکایی ادعا کرد نکته مهمی در علل سقوط یا ناپدید شدن پرواز شماره ۱۹ وجود داشته که اسرارآمیز است. طبق ادعای مدیران این مجله و تحقیقهای به عمل آمده، پنج هواپیمای نظامی هم پیش از ناپدید شدن، ورود به منطقهای عجیب را به برج مراقبت گزارش داده بودند. اما مجله «ارگزوا» در مقالهای به نام «مثلث برمودای قاتل» و انتشار کتابی در این زمینه، برمودا را به غولی آدمخوار تشبیه کرد.
جنجال رسانهای در مثلث شیطان و راز پرواز شماره ۱۹
تکرار وقوع حوادث اسرارآمیز و ناپدید شدن هواپیماها و کشتیهای بزرگ تجاری از یک سو و انتشار اخبار وحشتناک مرگ ملوانان و خلبانان از سوی دیگر، موجی از ناآرامی و ترس را در میان شهروندان امریکایی و مردم سراسر جهان برانگیخت و طبق گزارشهای بهعمل آمده، حل معمای پرواز شماره ۱۹ به جنجالیترین خبر دهه ۴۰تا ۵۰ تبدیل شد. در این حادثه پنج فروند هواپیمای نظامی از نوع «تیبیام افینگر ۳» در پنج دسامبر سال ۱۹۴۵ میلادی برای اجرای یک عملیات اکتشافی همزمان به سمت برمودا به پرواز درآمدند.
ســـاعتی پس از این پرواز اسرارآمیز «چارلز تیلور» افسر خلبان در تماس با برج مراقبت وضعیت جوی نامساعدی را گزارش داد و گفت همه قطبنماها ودستگاههای مغناطیسی از کار افتادهاند.
ســـاعتی پس از این پرواز اسرارآمیز «چارلز تیلور» افسر خلبان در تماس با برج مراقبت وضعیت جوی نامساعدی را گزارش داد و گفت همه قطبنماها ودستگاههای مغناطیسی از کار افتادهاند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
افشای راز مثلث برمودا
«لورنس دیوید کخ» پژوهشگر دانشگاه ایالتی آریزونا و نویسنده کتاب «راز مثلث برمودا» در سال ۱۹۷۵ میلادی ادعا کرد: نکات ناگفته بسیاری در گزارشهای ثبت شده وجود دارد. وی نوشتههای «گاریس» و سایر نویسندگان درباره مثلث برمودا را اغراق آمیز دانست. این نویسنده معروف، اشتباهها و تناقضهای فراوانی را در اظهارات «چارلز برلیتز» و سایر شاهدان و بازماندگان کشف کرد. وی در بخشی از آخرین یافتههایش این طور عنوان کردهاست:
۱- کشتیها و هواپیماهای ناپدید شده در مثلث برمودا گرفتار توفان گرمسیری شدهاند و قطعات تکهتکه شده آنها کیلومترها دورتر پیدا شدهاست.۲- برلیتز و سایر نویسندگان با ذکر نکردن وقوع توفان، بر وحشت مردم افزودهاند و آن را یک رویداد ماورایی قلمداد کردهاند.۳- برخی اطلاعات موجود در خصوص مفقود شدن کشتیها و قایقها اغراقآمیز بوده مثلاً یک کشتی ناپدید میشد، اما کشتیها و هواپیماهای دیگری که از همان مسیر عبور میکردند، چگونه در دام مثلث برمودا گرفتار نمیشدند؟۴- افسانه مثلث برمودا موضوعی جنجالی برای شهرت نویسندگان بوده است.با این همه تناقضها در گزارشهای کارشناسان فن و تحلیلگران علمی، معمای مثلث برمودا همچنان ناگشوده باقیمانده است.
نظریههای دانشمندان و راز مثلث برمودا
ناهنجاریهای مغناطیسی، توفانهای گرمسیری، وزش بادهای ویرانگر، شرایط جوی بسیار سرد و ناپایدار امواج سرکش و از همه مهمتر وجود میدانهای گازی هیدرات متان توسط دانشمندان و محققان در خصوص راز مثلث برمودا ارائه شدند. آزمایشهای محققان استرالیایی ثابت کرد وجود حباب در آب سبب کاهش چگالی و در نتیجه فرورفتن کشتیها در اعماق آب خواهد شد. وجود کریستال ۳۲ کیلومتری مدفون در اعماق اقیانوس نیز به اثبات رسیده است.
در این فرضیه گاز متان به صورت «گلافشان» بهصورت کف در سطح آب پدیدار میشود و بدین ترتیب هر شناوری بر سطح آب غرق خواهد شد. انتشار گزارش سازمان زمینشناسی امریکا نیز وجود گاز متان در بسیاری از آبهای جهان از جمله منطقه «ریج بلیک» در ساحل جنوب شرقی امریکا را به تأیید رسانده است. این سازمان با انتشار مقالهای رویداد گاز متان در برمودا را در حدود ۱۵ هزار سال پیش به اثبات رساند. یکی دیگر از دلایل غرق شدن کشتیها در برمودا وجود پدیده «گلف استریم است»، یک جریان اقیانوسی عمیق که از خلیج مکزیک سرچشمه میگیرد و از راه تنگه فلوریدا به اقیانوس اطلس شمالی جریان مییابد. در حقیقت یک رودخانه در اعماق این اقیانوس وجود داردکه موجب انتقال تکههای کشتیها با سرعت ۲٫۵ متر در ثانیه خواهد شد.َ