امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرایی کاهش ظرفیت ارشد دانشگاه علامه

#1
معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به سیاستهای دانشگاه در پذیرش دانشجو گفت: امسال سیاست ما این بود که تعداد دانشجویانی که پذیرش می کنیم نسبت به سال قبل کمتر باشد تا با جذب اساتید، نسبت بین استاد و دانشجو را متناسب کنیم.
دکتر نادر نعمت اللهی در گفت وگو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا از راهاندازی مجدد رشتههای کارشناسی که در چند سال گذشته غیرفعال شده بودند خبرداد وگفت: امسال در 36 رشته کارشناسی پذیرش دانشجو داشتیم درحالی که سال گذشته فقط 21 رشته فعال بود. امسال درخواست گروههای غیرفعالی که تمایل داشتند به فعالیت خود ادامه دهند را پذیرفته و دررشته های حذف شده هم پذیرش دانشجو داشتیم.
وی با اشاره به تلاش دانشگاه برای افزایش کیفیت مقطع کارشناسی ارشد افزود: دانشگاه در سالهای گذشته درمقطع کارشناسی ارشد 1.5 برابر شیوه پژوهش محور، در دورههای آموزش محوردانشجو پذیرفته بود. باتوجه به اینکه این دانشجویان باهم سر یک کلاس می نشستند اما از لحاظ سطح علمی باهم تفاوت داشتند بنابراین به گروههای آموزشی اعلام کردیم که درصورت تمایل به ادامه این روند به دانشگاه اطلاع دهند تا همچنان به شیوه آموزش محوردانشجو پذیرش کنیم. اما از بین تمام گروههای آموزشی تنها گروههای حسابداری و الهیات این درخواست را داشتند.
وی ادامه داد: بنابراین ما ظرفیت پذیرش شیوه آموزش محور را از 1200 به 102 نفر کاهش دادیم و تعداد پذیرش شیوه پژوهش محور را از 12 به 20 نفر در هر رشته افزایش دادیم.
نعمت اللهی ضمن بیان اینکه تعداد کل دانشجویان پذیرش شده امسال به دلیل پذیرش رتبه های برتر از 5500 به 4500 کاهش یافته و افزود: با توجه به اینکه تعداد کل دانشجویان 16 هزارنفر و تعداد کل اعضای هیئت علمی 350 نفر می باشد، نسبت تعداد استاد به دانشجو یک به 39 است که ما تلاش داریم طی یک برنامه چهارساله این نسبت را به یک به 20 کاهش دهیم.
پاسخ
 سپاس شده توسط ℜ. mti
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»
Lightbulb راهکارهی مناسب برای کاهش اُفت تحصیلی
  azmoon.iau.ac.ir – ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی 99
  لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر و بهمن -9998

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان