امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تشریح جهت‌گیری‌ اقتصادی از نگاه سیف

#1
Heart 
رییس کل بانک مرکزی گفت: مردم اعتقاد دارند دولت در عرصه اقتصاد جهت‌گیری‌های منطقی دارد، عقلانی فکر و با برنامه عمل می‌کند لذا اطمینان بیشتری نسبت به گذشته دارند و فکر می‌کنند با اعمال این سیاست‌ها، ثبات در اقتصاد کشور استمرار می‌یابد و با شوک‌های ناگهانی مواجه نمی‌شوند.
به گزارش جهان؛ ولی‌الله سیف در گفت‌وگو با ایسنا، درباره به اینکه طی سال‌های گذشته شاهد نوسانات شدیدی در بازار ارز بودیم اما در یکسال اخیر نوسانات به حداقل رسیده و حتی در زمانی که مذاکرات به نتیجه روشنی نرسید این نوسانات در حداقل بوده است، گفت: به نظر می‌رسد مهمترین موضوعی که کمک می‌کند بازار جهت‌گیری منطقی داشته باشد، آگاهی و داشتن اطلاعات به روز و درست از واقعیت‌ها توسط فعالان اقتصادی است.


وی ادامه داد: بانک مرکزی از همان ابتدای شروع به کار دولت جدید سعی کرده به موقع اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهد و شاخص‌هایی که از بابت عملکردهای اقتصادی کشور توسط بانک مرکزی ارائه می‌شود در زمان مناسب و با دقت اعلام می‌شود.


سیف افزود: از سوی دیگر مردم اعتقاد دارند دولت جهت‌گیری‌هایش در عرصه اقتصاد منطقی است، عقلانی فکر و با برنامه عمل می‌کند به همین دلیل اطمینان بیشتری نسبت به گذشته دارند و فکر می‌کنند با اعمال این سیاست‌ها، ثبات در اقتصاد کشور استمرار پیدا کند و با شوک‌های ناگهانی مواجه نمی‌شوند.


رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: آرامش در اقتصاد و جامعه عمدتا به دلیل تلقی است که مردم از جهت‌گیری‌ها و تصمیم‌گیری‌های دولت دارند و بانک مرکزی نیز تلاش می‌کند سیاست‌های دولت را در این ارتباط دنبال کند و تاکنون هم الحمدالله توانسته نقش خود را در این عرصه به درستی انجام دهد.


وی ادامه داد: ثباتی که در اقتصاد وجود دارد مقدمه توسعه اقتصادی است و در واقع باید گفت رشد و توسعه اقتصادی بیش از هر چیز نیاز دارد که در اقتصاد ثبات وجود داشته باشد و فعال اقتصادی قادر باشند که آینده را پیش‌بینی کنند و بر اساس آن بتوانند تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مناسب را اتخاذ کنند و نگاه کوتاه مدت تبدیل به نگاه بلند مدت شود و در کنار آن پروژه‌های مثبت اقتصادی شکل بگیرد.
تشریح جهت‌گیری‌ اقتصادی از نگاه سیف 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  خطر موج دوم همه‌گیری کووید19در شاهرود
  نیاز شدید اهواز به فضای فیزیکی برای انجام نمونه‌گیری کرونا
  مخالفت روسیه با تحریم‌های اقتصادی درشرایط کرونا !
  پزشک فرانسوی: همه‌گیری کرونا در حال پایان یافتن است
  بحران کرونا و پیامدهای آن از نگاه جامعه‌شناس برجسته فرانسوی
  کناره گیری هیفا وهبی از خوانندگی بخاطر بیماریش
Heart فعال سیاسی اصلاح‌طلب: وضعیت اقتصادی نگران‌کننده است / رانت از تحریم هزینه‌سازتر است
  توافق رهبران اتحادیه اروپا بر سر طرح نجات اقتصادی
  پژمانفر: مسائل اقتصادی از اولویت خارج نشود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان