امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مسکن مهر کماکان تشنه است

#1
Heart 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه در قانون برنامه ششم توسعه قرار است منطبق بر طرح‌های آمایش سرزمین نسبت به استقرار جمعیت، تامین آب انجام شود، گفت: واحدهای مسکن مهر آماده واگذاری را سعی می‌کنیم در حد امکان و مقدورات آبرسانی کنیم.
به گزارش جهان؛ حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو با فارس گفت: در ابتدای سال آبی و نیمه دوم مهر ماه و اوایل آبان ماه بارندگی خوبی داشتیم، اما این به معنای این نیست که مشکل کمبود آب در کشور حل شده است.

وی با اشاره به اینکه مناطقی در کشور هستند که تولید و مصرف آب آنها سر به سر شده و در تنش آبی هستند، افزود: در کرمان هنوز مشکل آب شرب داریم و در تهران در سامانه شرق کماکان مشکل افت فشار آب داریم.

جانباز گفت: به هر حال بارش‌هایی که اخیرا در حوزه سد لار داشتیم، چون نزولات جوی به صورت برف بوده است، هنوز روان آب چندانی برای سامانه شرق تهران نداشتیم.

* سد ماملو آمده که هم به کیفیت و هم به کمیت آب تهران کمک کند

وی با اشاره به اینکه سد ماملو آمده است که هم به کیفیت آب و هم به کمیت آب تهران کمک کند، گفت: این سد در حقیقت

برای کمک به یکی از سامانه‌های تهران آمده است و از این به بعد هم در مدار خواهد بود.

* تأمین آب و برق مسکن مهر تا حد مقدورات

مدیرعامل آبفای کشور در پاسخ به این سؤال که برای تأمین آب و برق مسکن مهر قرار بود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اختصاص یابد اما تنها ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است در حال حاضر وضعیت آبرسانی به مسکن مهر چگونه است،آیا تا سال ۹۴ آبرسانی به اتمام می‌رسد،گفت: یکی از نکاتی که در وزارت نیرو دنبال می‌شود این است که با دستور چیت‌چیان تمام تعهدات دولت قبل و فعلی در مورد مسکن مهر برعهده وزارت نیرو است و اگر هم اعتباری تخصیص پیدا نکرده است، ما وارد عمل شویم.

وی ادامه داد: وزارت نیرو تفاهمنامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی منعقد کرد که آن میزان از واحدهای مسکن مهر که آماده افتتاح هستند، در اولویت تأمین آب قرار دهیم و با وزارت راه و شهرسازی به یک فهرستی رسیدیم که آنها اولویت‌های خود را به ما اعلام می‌کنند و واحدهای آماده واگذاری را سعی می‌کنیم که در حد امکان و مقدورات آب و برق آنها را تأمین کنیم.

جانباز در پاسخ به این سؤال که آیا امکان آبرسانی و برق‌رسانی به بیش از یک میلیون واحد مسکن مهر باقی مانده وجود دارد، گفت: برای بررسی این سؤال و اینکه می‌شود این میزان را آبرسانی کرد باید گفت که پروژه به پروژه باید آن را بررسی و با آن برخورد کرد.

* مشکل در تامین آب مسکن مهر و اجرای دفع فاضلاب برخی شهرهای جدید

وی افزود: وزارت نیرو در تامین آب مسکن مهر و اجرای دفع فاضلاب شهرهای جدید که واحدهای مسکن مهر در آن‌ها ساخته شده بعضا مشکل داریم بنابراین برای اینکه آب واحدهای مسکن مهر را تأمین کنیم، باید احداث تونل انتقال آب انجام دهیم، اما در بسیاری از نقاط کشور که مشکل کمبود آب نداشتیم، سعی کردیم در حد مقدورات مشکلات آنها را حل کنیم.

* نقاط استقرار جمعیت منطبق بر فراوانی و کمبود آب تصمیم‌گیری شود

وی ادامه داد: واقعیت این است که بزرگترین مشکل ما این است که تناسبی بین جمعیتی که در یک مکان مستقر می‌شوند، طرح‌های بلندمدت آب وجود ندارد، بنابراین باید یک طرح آمایشی داشته باشیم که نقاط استقرار جمعیت مشخص شود و منطبق بر فراوانی و کمبود آب تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: اینکه یک جمعیت جدید در یک نقطه‌ای مستقر شود و بعد ما نسبت به تأمین آب و سامانه دفع فاضلاب اقدام کنیم، همین مشکلات کنونی را به وجود می‌آورد.

جانباز گفت: قرار بر این است که در قانون برنامه ششم این اتفاق بیافتد و ما منطبق بر طرح‌های آمایش سرزمین آن مناطقی که امکان تأمین آب وجود دارد، نسبت به استقرار جمعیت اقدام شود.

وی افزود: آنچه که تاکنون اتفاق افتاده است، جمیعت راه خود را رفته است و ما کار خود را انجام داده‌ایم و کلان شهرها بزرگ‌تر شده‌اند و اینها نیز همه نیازمند آب هستند.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه گران شدن مسکن باعث شده تا حاشیه شهرها گسترش بیشتری پیدا کند و مشکلات عدیده‌ای را در جهت تأمین آب در این مناطق روبرو باشیم.

به گفته وی، امیدواریم در قانون برنامه ششم توسعه طرح‌های توسعه‌ای استقرار نقاط جمعیتی منطبق بر یک پلت‌فرمی باشد که هم فراوانی آب و هم امکان استقرار جمعیت به راحتی فراهم شود.

جانباز در پاسخ به این سؤال که سامانه گرمایشی ساختمان‌ها وارد منابع آب زیرزمینی شده و موجب شور شدن منابع آب زیرزمینی می‌شود، چرا برای این کار فکری نمی‌شود، گفت: البته در کمیسیون عمران این موضوع مطرح شد که جهت شست‌و شوی سامانه‌های بهداشتی از برخی اسیدها و نمک استفاده می‌شود.

وی ادامه داد:این آبها بعد از ورود به منابع زیرزمینی موجب مشکلاتی می شود، بنابراین روش‌های جایگزین را منطبق بر روش‌هایی که در خیلی از کشورها انجام می‌شود، در دستور کار است.

وی افزود: ما هم به کمیسیون عمران قول دادیم که این موضوع را پیگیری کنیم، چون این موضوع گسترده است و یک بخش عمده‌ای هم در حیطه اختیارات و وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی ادامه داد: برای این موضوع باید یک کار مشترک انجام شود تا ما بتوانیم روش‌های جایگزین را داشته باشیم و کسانی که کار تعمیرات را انجام می‌دهند آنها هم تمکین کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که ظاهرا یک تکنولوژی از ۱۰ سال پیش مطرح شده و آبفای کشور به آن بهایی نداده است، گفت: اگر این تکنولوژی به ما معرفی شود، مرکز تحقیقات آبفا می‌تواند کمک زیادی به معرفی آن تکنولوژی داشته باشد.
مسکن مهر کماکان تشنه است 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بازار مسکن درگیر دلال بازی شده است!
Heart با تعریف یک پروژه در حد مسکن مهر می‌توان "جهش تولید" را عملیاتی کرد
Heart سقوط ۷۰ درصدی معاملات مسکن در فروردین
Heart بررسی اوج گرفتن بازار مسکن ۹۸ در دو مقطع
Heart قول بانک‌ها بر رعایت سود ۱۵ درصد؛ تاثیر کاهش سود بانکی بر بازار مسکن
  قیمت مسکن در ارزان‌ترین منطقه تهران
  مهار مار افعی 170 سانتی در مسکن مهر لار (+عکس)
  پیشنهاداتی برای تامین مالی در بخش مسکن
  کدام‌ بانک‌ها وام مسکن می‌پردازند؟
  لیزینگ مسکن هم می‌آید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان