امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اولین موضع بین‌المللی وزیر دفاع دوازدهم

#1
Heart 
وزیر دفاع گفت: توسعه بی ثباتی در مصر و تصاعد ناامنی در منطقه، موجب شکل گیری حفره امنیتی در حوزه شمال آفریقا وزمینه ساز حضور نیروهای فرامنطقه‌ای خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ساعت ۷ صبح روز شنبه با حضور درساختمان شماره یک وزارت دفاع فعالیت کاری خود رابه عنوان دوازدهمین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

دهقان ابتدا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که حمایت وثیق خود ازبخش دفاعی کشوررا در قالب رای بی سابقه به وزیر دفاع اعلام کردند سپاسگزاری کرده و آن را واجد پیامهای روشن و تاثیرگذار در ابعاد داخلی و خارجی ذکر کرد.

وی همچنین از تلاشهای ارزنده سردار وحیدی در مدت تصدی مسئولیت وزارت دفاع قدردانی کرد.

وزیر دفاع با تاکید بر ضرورتهای پیش رو در زمینه ارتقاء فرآیند قدرت سازی در سطح ملی و کاهش شکاف فناوری در حوزه های اولویت دار افزود: مجموعه برنامه های وزارت دفاع در شرایط جدید با رویکرد جهش فناورانه راهبردی تنظیم شده و با در اختیار گرفتن شاخصهای نسل چهارم فناوری به مورد اجرا گذارده خواهد شد.

دهقان در پاسخ به سئوالی در خصوص اولین اقدام وی پس از شروع کار در وزارت دفاع اظهار داشت: با توجه به شناخت نسبتا مناسب از وضعیت موجود وزارت دفاع، برنامه های ارایه شده به مجلس شورای اسلامی که در دو بخش بلندمدت و یکصد روزه تدوین شده است، دستور کار بنده و همکارانم در آغاز فعالیتها خواهد بود.

وی با اشاره به سرمایه های انسانی ارزنده موجود در وزارت دفاع و ضرورت بهره گیری هرچه بیشتر از آن در مسیر رشد و تعالی سازمانی اظهار داشت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کمترین تغییرات در سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی را خواهد داشت.

دهقان در پاسخ به سئوالی در مورد آینده تحولات جاری در کشور مصر با اشاره به ضرورت استقرار دموکراسی و اراده مردم در این کشور اظهار داشت: رخدادهای تاسف بار در مصر نتیجه ای جز تضعیف مستمر قدرت ملی در این کشورنخواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم بازگشتن ارتش به جایگاه قبلی خود به عنوان نهاد موازنه گر در تحولات این کشور افزود: تداوم روند موجود، توسعه درگیریهای داخلی و نهایتا اضمحلال اجتماعی و امنیتی در این کشور را بدنبال خواهد داشت.و

ی عدم دستیابی طرفین به راه حلهای مبتنی بر گفتگو و توافق ملی را با توجه به جایگاه مصر در منطقه، موجب توسعه و تعمیم بحران و تضعیف جبهه اسلام خواهی عنوان کرد و افزود: توسعه بی ثباتی در مصر و تصاعد ناامنی در منطقه، موجب شکل گیری حفره امنیتی در حوزه شمال آفریقا وزمینه ساز حضور نیروهای فرامنطقه ای خواهد شد و در دراز مدت می تواند موجب تغییر موازنه به نفع غرب و رژیم صهیونیستی شود.

وزیر دفاع با ابراز تاسف در خصوص اقدامات تروریستی زنجیره ای در لبنان بویژه انفجار خودرو بمبگذاری شده در منطقه ضاحیه جنوبی که منجر به شهادت جمعی از مردم بیگناه این کشور شد، اظهار داشت: نشانه هایی از اجرای برنامه ای پیچیده و چند وجهی متاثر از تحولات سوریه برای ایجاد درگیریهای فرقه ای، طایفه ای و مذهبی با هدف تضعیف جبهه مقاومت ضد اسراییلی و ایجاد ناامنی در لبنان مشاهده می شود که نیازمند توجه و هوشیاری بیشتر همه گروهها، اقوام و مذاهب است.
اولین موضع بین‌المللی وزیر دفاع دوازدهم 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow برجام چگونه بن سلمان را وادار کرد از موضع پایین، به مذاکره با ایران تن دهد؟
  تعیین نوبت دریافت واکسن کرونا دربریتانیا: ملکه در اولویت دوم و نخست وزیر در اولویت نه
Heart نخست‌وزیر بلغارستان به دلیل ماسک نزدن جریمه شد
  تازه ترین خبرها از بارداری اولین مرد جهان + عکس
Heart به موضع خود در حمایت از مسأله فلسطین ادامه می‌دهیم
Heart یک زن برای اولین بار فرمانده پروازهای فضایی سرنشین‌دار ناسا شد
Heart اولین سفرم به تهران و ریاض خواهد بود
Heart سفر غیر منتظره وزیر خارجه ایتالیا به لیبی
Heart هشدار وزیر خارجه پاکستان نسبت به "ماجراجویی اشتباه" هند
Heart انتقاد ترکیه از موضع "متناقض" فرانسه در لیبی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان