امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حجاب مسئله اجتماعی یا امنیتی؟ /حجابی که اکثر خانم ها دارند حجاب نیست

#1
.آیا حجاب ریشه در باورهای مذهبی افراد دارد و نمی توان آن را مقوله ای دانست که بر اساس تصمیم گیری های دولتی در جامعه اعمال شود و باید فرهنگ سازی شود .یا این که باید به آن به عنوان یک جرم اجتماعی برخورد کرد البته سالهای سال است که مسئله حجاب در ایران مسئله ای سیاسی محسوب می شود

دکتر سید عباس صالحی، نویسنده و محقق مسائل اجتماعی در مطلب تازه خود به بررسی مقوله «حجاب زنان» در نظام اسلامی پرداخته است.

وی در مطلب خود در جست و جوی پاسخ گفتن به این پرسش است که موضوع حجاب زنان و مردان در جامعه یک امر شخصی و فردی است یا موضوعی مربوط به امور اجتماعی که نیاز به وضع قانون و دخالت دولت ها دارد؟

دکتر صالحی در مطلب خود می نویسد: " به نظر می‌رسد که پس از سه دهه از انقلاب اسلامی ایران، آنچه در دوربرمان دیده می‌شود نه مدافعان حجاب را راضی و قانع میکند و نه مخالفان را!

مسأله حجاب در ایران، هم خطیبان جمعه و هم متدینان را به سوز و گداز وا می‌دارد و هم مخالفان و معاندان مساله حجاب را! و این نکته از شگفتی‌ها است که عده‌ای از تساهل و مدارا می‌نالند و عده‌ای از سخت‌گیری‌های فزاینده شکوه دارند! "

این محقق مسائل اجتماعی از خوانندگان خبرآنلاین خواسته است تا در این بحث او را یاری کنند و دیدگاه‌های اجمالی و یا تفضیلی خود را، به نویسنده ارسال دارند تا در صورت امکان، در یک مجموعه قابلیت عرضه و ارائه را بیابند. (در کامنت‌های یادداشت یا در صورت تفصیلی بودن به آدرس salehi4842@gmail.com ارسال کنید.

حجابی که اکثریت خانم ها درشهردارند حجاب نیست

نیره اخوان بی طرف عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اصفهان می گوید :من به عنوان یک زن مسئول، حجابی را که هم اکنون در خیابانهای شهر مشاهده می کنم را حجاب نمی دانم . در واقع این حجابی که اکثریت خانم ها درشهردارند نمی تواند حجابی باشد که درجامعه اسلامی توقع داریم و اصلا در شان جامعه اسلامی ما نیست . دراین رابطه هم بارها از دولت تقاضا کرده ایم که مقوله حجاب را جدی تربگیرد و در جامعه اجرایی کنند . اما این اتفاق آنطور که شایسته است رخ نداد .در نظرداشته باشید که اگرهرمسئولی از اداره و شرکت کوچک زیرمجموعه خود این طرح را اجرایی کند و اگر دولت این بخش نامه را ارسال نماید . بازتاب آن وارد جامعه هم خواهد شد . در واقع دغدغه مسئولان در این رابطه کمتر می شود و آرامش و امنیت به جامعه بازمی گردد.مردم نیز این موضوع را خوب درک می کنند و می فهمند .



حجاب زنان ایرانی نشانه انقلاب اسلامی

حجت الاسلام محمد تقی رهبر عضو کمیسیون حقوقی قضایی وعضو فراکسیون روحانیت در این راستابه خبرآنلاین گفت : انقلاب اسلامی ایران نشانه ای دارد که مانند نماد می ماند و آن حجاب زنان ایرانی است پس یقیقنا برای از بین بردن این انقلاب دشمنان آن دست به سیاست هاو برنامه های می زنند که این نماد را از بین ببرند. بی حجابی و بد حجابی طراحی شده اذهان بیگانگان است. این وضعیت در شان انقلاب و اهداف نظام ما نیست ومجدانه می خواهم که دولت واکنش نشان دهد واقدام کند .

صدا و سیما مقصر است

ولی اسماعیلی عضو کمیسیون فرهنگی وعضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان که عملکرد صدا و سیما دراین رابطه را بی تاثیر در اوضاع کنونی نمی داند گفت:صدا و سیما تا کنون نتوانسته آثار غنی و با ارزشی را طی چند سال اخیردراین راستا ارائه دهد.آثاری که منابع دینی و اسلامی آن هم به راحتی در دسترس است ووجود دارد.گاهی ملاحظه می شود که صداو سیمای ما خود ارائه دهنده الگوهای مد ولباس است ما از صدا وسیما انتظار داریم و ازآن انتقاد می کنیم .

بدحجابی مختومه شود

دکتر حسین سبحانی نیا عضو هئیت رییسه مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی در این راستا گفت: به طور کلی این روزها نمایندگان به خاطر این مسئله بیش از هر زمان دیگری نگران هستند .

ما انتظار داریم تا این وضعیت بی حجابی که با آغاز فصل تابستان هم شدت بیشتری پیدا می کند . مختومه شود و فکر نمی کنم که انتظاری غیر منطقی هم باشد . ما هم با فرهنگ سازی در این راستا موافقیم اما آیا فرهنگ سازی به این زودی نتیجه بخش است ؟و می توان شاهد جامعه ای با ظاهر اسلامی بود . که دستاویز دشمنانمان در شرق و غرب نشود . ما به دنبال این مسئله هستیم و انتظار داریم تا وزارت کشور هم زود تر دست به کار شود.

ایرانیان در دوران پیش از اسلام نیز حجاب داشته اند

جواد جهانگیر زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی مقوله حجاب در جامعه اسلامی را بی ربط به مسائل امنیتی و سیاسی کشورنمی داند او در این رابطه به خبر گفت : انقلاب اسلامی ایران اززوایای مختلف دستخوش تهاجم فرهنگی غربی ها بوده است و اتفاقا در خصوص حجاب دشمنان این انقلاب هر انچه توان داشته اند را به کار گرفتند تا یکپارچگی زنان ایران را در خصوص حجاب از هم بپاشند . اما همه می دانیم که حجاب در ایران ریشه تاریخی دارد و نه تنها این مقوله بعد ازاسلام بلکه ایرانیان در دوران پیش از اسلام نیز حجاب داشته اند و در کتیبه های تاریخی آپادانا این گفته اثبات می شود . از طرفی دیگر انقلاب اسلامی ایران نشانه ای دارد که مانند نماد می ماند و آن حجاب زنان ایرانی است پس یقیقنا برای از بین بردن این انقلاب دشمنان آن دست به سیاست هاو اعمالی می برند که این نماد را از بین ببرند. بی حجابی و بد حجابی طراحی شده اذهان بیگانگان است که اتفاقا سیاست خارجی ما را به خطر می اندازد. او در ادامه افزود : از طرفی دیگر می توان حجاب را مسئله ای کاملا امنیتی خواند اما نه آنکه بگوییم حجاب به مسائل امنیتی در سیاست ربط پیدا می کند بلکه حجاب عاملی بر امنیت اجتماعی تلقی می کنم . در حال حاضر ما در جامعه ای به سر می بریم که جامعه جوانی است و برای دشمن بدیهی ترین اقدام آن است تا برای آسیب رسانی از ناحیه جمعیت جوانان کشور وارد شود ونفوذ کند .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16352332903584
پاسخ
 سپاس شده توسط ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛
آگهی
#2
مصاحبه امام خمینی (ره) با اوریانا فلاچی که حجابی نصفه در هنگام مصاحبه داشته و امام حجاب ایشان را تایید می کنند - حتما پیدا کنید این مصاحبه را ببینید. - نشان می دهد که انتظار از عموم غیر از انتظار از خواص است . در ارتباط با پدیده بد پوششی شاید نیاز باشد انتظارتمان را کاهش دهیم .
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star آیت‌الله علوی گرگانی: موضوعاتی نظیر دوچرخه‌سواری بانوان مورد رضایت امام زمان(عج) نیست
Lightbulb دختران و پسران چه تفاوتهایی با هم دارند؟
  آشنا نیست؟!
Tongue آیا انسان و شیطان خصلت مشترک دارند؟
  سخنان گهر بار زئوس درباره حجاب.
  هر مرد شتر دار اویس قرنی نیست
Star آیت الله غرویان: اختلاف‌ها، اختلاف طلبگی نیست
Star آیت‌الله سبحانی: دستیابی به درجات عالی اخلاق، بدون محاسبه امکان‌پذیر نیست
  ۹ مهارت طلایی برای ترغیب دختران به رعایت حجاب
  فلسفه حجاب زن‏ان در اسلام چیست؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان