امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رقم یارانه نقدی در سال ۹۴ تغییر می‌کند؟

#1

بعد از گذشت ۸ماه از آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و ابهام در سرنوشت برنامه های یارانه‌ای دولت،طی هفته های اخیر دولتمردان به بیان تازه ترین تصمیمات کابینه یازدهم برای ادامه پرداخت های نقدی پرداختند.



رقم یارانه نقدی در سال ۹۴ تغییر می‌کند؟ 1
به گزارش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
افکارنیوز ، دولت یازدهم در حالی رسماً از ابتدای سال جاری فاز دوم هدفمندی یارانه ها را کلید زد که با گذشت ۸ ماه از اجرای این قانون کماکان مهمترین بُعد این فاز مبهم مانده است.

تعیین تکلیف ادامه پرداخت‌های یارانه نقدی یا همان اصلاح گروه های یارانه بگیر از مهمترین تکلیف های دولت یازدهم برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در قانون بودجه ۹۳ است چراکه مجلسی ها در زمان تصویب قانون بودجه امسال دولت را ملزم به اصلاح دهک‌های درآمدی و حذف یارانه گروه های بالای درآمدی کرده بودند.

اما درحالی که دولت ملزم به اصلاح دهک‌های درآمدی است از ابتدای سال تا کنون اقدامی برای حذف یارانه گروه های پردرآمد انجام نداده و اگر هم داده باشد گزارشی از آن را به مردم و رسانه ‌ها ارائه نکرده است.

البته بعد از گذشت ۸ ماه از سال بالاخره طی هفته های اخیر دولتمردان به بیان خبرهای تازه ای از تصمیمات یارانه‌ای دولت پرداختند و از دستور رئیس جمهور برای تکمیل بانک جامع اطلاعاتی یارانه بگیران تا ۲ ماه آینده خبردادند.

این خبر را معاون وزیر کار برای اولین بار به تسنیم داد و تاکید کرد که دولت برای تکمیل این بانک جامع اطلاعاتی وارد اطلاعات شخصی مردم نخواهد شد و از اطلاعات حساب‌های بانکی نیز استفاده ای نمی شود. البته این اطمینان را قبلاً رئیس جمهور به مردم داده بود که دولت بنا ندارد از اطلاعات حساب‌های بانکی استفاده کند و این مورد را خط قرمز خود می داند. هرند به تازگی قائم مقام بانک مرکزی هم در گفت‌وگو با تسنیم تاکید کرد اطلاعات بانکی محفوظ است و احتمالاً نظام بانکی در این طرح کمک‌های یارانه‌های به دولت ارائه خواهد داد.

بنابراین با محفوظ ماندن اطلاعات بانکی مردم، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی شناسایی دهک‌های درآمدی و تکمیل بانک جامع اطلاعاتی یارانه موظف است طی هفته های آتی دستور رئیس جمهور را اجرایی کند و طرح خود را برای اجرا به دولت ارائه دهد.

با نهایی شدن بانک جامع اطلاعاتی یارانه این احتمال تقویت می شود که تا پایان سال دولت گامی جدی برای حذف یارانه گروه های پردرآمد بردارد و با حذف دهک‌های بالای درآمدی منابع یارانه‌ای دولت تقویت می شود.

با افزایش درآمد دولت از محل حذف دهک‌های درآمدی یکی از سناریوهای محتمل افزایش میزان یارانه نقدی گروه های نیازمند می باشد چراکه دولت در صورت حذف یارانه دهک‌های بالا منابعی را بدست می آورد که می تواند به افزایش میزان یارانه نقدی یا ارائه طرح های ویژه در قالب یارانه غیر نقدی اختصاص دهد.

برنامه های احتمالی دولت برای هزینه کرد منابع آزاد شده از محل حذف یارانه دهک‌های بالای درآمدی با اظهارات دیروز شریعمتداری معاون اجرایی رئیس جمهور تقویت می شود آنجا که شریعمداری به تسنیم گفت: انشاءالله در لایحه بودجه ۱۳۹۴ سیاست‌های جدید یارانه‌ای دولت تصویب و اعلام خواهد شد و مردم از آن اطلاع پیدا خواهند کرد.

شریعتمداری همچنین این اطمینان را به مردم داده که دولت به هیچ عنوان درصدد برهم زدن آرامش زندگی اقشار کم‌درآمد یا اقشاری که برداشتن یارانه نقدی زندگی آنان را بر هم می‌زند نیست؛ بلکه برعکس در جهت تقویت افزایش قدرت خرید و سطح زندگی این اقشار حرکت خواهد کرد.

بنابراین باید منتظر ماند و دید که دولتمردان طی ماه های آتی چه نسخه ای برای ادامه پرداخت‌های نقدی خواهند پیچید و آیا طرح ویژه ای برای حمایت از دهک‌های نیازمند روی میز هیات دولت خواهد رفت یا خیر؟
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  هشدار؛ کرونا چهره تهران را به زودی تغییر می دهد
  تغییر کسب‌وکار با تغییر طرز فکر کارکنان
  یارانه هیچ کارگری قطع نمی شود
  مبنای قرارگرفتن درآمد 2.5 میلیونی برای حذف یارانه خانوارها چیست؟
  احتمال قطع یارانه افراد فاقد کارت ملی
  یارانه اقشار کم درآمد و متوسط 90 هزارتومان می شود
  پیشنهاد برای افزایش یارانه کارکنان دولت و کارگران
  اختصاص یارانه غیرنقدی به اقشار کم درآمد
  مبنای افزایش حقوق کارمندان تغییر کرد
  حذف دو سوم خانوارها از دریافت یارانه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان