امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آداب عید قربان

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


آداب عید قربان 1
عید قربان برای حاجیان با ذبح گوسفند آغاز می شود. ماجرای گوسفند و عید قربان داستانی دارد كه همه مسلمانان و بسیاری از اهالی كتاب قصه آن را می دانند.
آداب عید قربان 1
آداب عید قربان 1عید قربان برای حاجیان با ذبح گوسفند آغاز می شود. ماجرای گوسفند و عید قربان داستانی دارد كه همه مسلمانان و بسیاری از اهالی كتاب قصه آن را می دانند.
خدا فرمان می دهد به ابراهیم نبی (ع) كه به نشانه سرسپردگی به پروردگارت یگانه پسرت را كه سالها آرزوی داشتن اش را داشتی در پیشگاه خداوند قربانی كن.
آن روز، روز دهم ذی الحجه بوده است. ابراهیم اسماعیل اش را به قربانگاه می برد و چاقو را بر گردن اش می گذارد. ناگهان پیامی از آسمان می رسد كه دست نگهدار و گوسفندی از آسمان می آید تا به جای اسماعیل قربانی شود.
عید قربان یكی از اعیاد مهم مسلمانان است. در این روز حاجیان پس از وقوف در عرفات و مشعر به منی می روند و رمی جمره می کنند و یکی دیگر از واجبات حج که قربانی کردن ( شتر یا گاو و یا گوسفند) است را انجام می دهند و این روز را جشن می گیرند، گاو و شتر و گوسفند قربانی می کنند و به دوستان و مستحقان می دهند و نماز مخصوص عید خوانده می شود.
در دیگر كشورهای اسلامی در این روز كسانی كه سالهای قبل به حج مشرف شده اند گوسفندی به نشانه حاجی بودن ذبح می كنند و به مستمندان یا همسایگان و آشنایان می دهند. در ایران هم تقریبا با همین كیفیت روز عید قربان برمی گذارند.
در شیراز این مراسم كمی خاص تر برگزار می شود.از چند روز قبل از فرارسیدن این عید، هر خانواده ای سعی می کند گوسفندی خوب خریداری کند تا آن را قربانی كند و به همین دلیل هم آن را گوسفند قربانی می نامند. آنها از این گوسفند خیلی خوب نگاهداری و مراقبت به عمل می آورند؛ گوسفند مزبور باید کاملاً سالم باشد و هیچ نوع لک یا خالی نداشته باشد تا نموداری از پاکی و پاکدامنی باشد. روز عید که فرارسید قربانی را که با نوارهایی از پارچه هایی رنگارنگ و مهره های الوان و چیزهای دیگر تزیین می کنند و صورت و دست و پا و سایر قسمت های بدنش را با حنا رنگ می کنند. همسایه ها متقابلاً به دیدن یکدیگر می روند و با ادای جمله "عید شما مبارک" به هم تهنیت و تبریک می گویند.
آداب عید قربان 1وقتی گوسفند قربانی ذبح شد، بدن آن را قطعه قطعه می کنند و به دوستان و اقوام و افراد فقیر می دهند. بعضی ها هیچ چیز از آن را برای خود نگاه نمی دارند، اما همه مسلمانان خود را موظف می دانند که مقداری از گوشت حیوان قربانی شده را به افراد فقیر بدهند تا بتوانند غذای خوبی با آن درست کنند. در این روز شیرازی ها غزلیات و اشعاری را که به مناسب این عید سروده شده اند و از حفظ دارند، مرتباً در کوچه و خیابان می خوانند و سراسر این روز در شیراز به جشن و شادمانی می گذرد .
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
 سپاس شده توسط PįŋK ĞįŘł ، ALI REZA J
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  طریقه و آداب توسل به اهل بیت علیهم السلام چیست؟
  آداب نماز جماعت
  آداب زيارت حرم امام رضا(ع)
  آداب مسجد و جماعت در روایات
Brick آداب و اعمال روز عید غدیر
  آیین های عید قربان در مهاباد
  داشتن بدنی سالم با رعایت این آداب
  وظیفه منتظران در مورد خواندن نماز عید فطر و عید قربان در زمان غیبت چیست؟
  آداب قرض دادن
Rainbow آیا میدانید آداب تلاوت قرآن چیست؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان