امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هرگز در زمان خون دماغ پنبه را داخل بینی نکنید .. !!!

#1
در صورتی که پنج دقیقه ناحیه جلویی دماغ را در ناحیه خونریزی به روی تیغه‌ دماغ با انگشت دست بفشاریم خیلی از خونریزی‌های بینی قطع می شوند
یک متخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه از هر 10 نفر یک نفر خونریزی بینی را تجربه می‌کند به بیماران توصیه كرد كه پنبه یا دستمال در بینی خود نگذارند زیرا ممكن است هنگام در آوردن آنها دچار مشكل شوند و مخاط بینی بیشتر دچار آسیب شوند.


دکتر ابراهیم رزم پا خونریزی بینی را به دو نوع جزئی و یا خیلی شدید تقسیم کرد و افزود: این نوع خونریزی به علت پارگی عروق مخاط بینی بدون محافظ، اتفاق می‌افتد و شایعترین محل خونریزی در اطفال و بالغین جوان قسمت قدامی تیغه بینی است که خونریزی این ناحیه را می‌توان به آسانی كنترل كرد.



وی در ادامه مشكل‌ترین و پیچیده‌ترین محل خونریزی بینی را در قسمت خلفی – فوقانی جدار خارجی و تیغه‌ی وسط بینی دانست و تصریح کرد: این نوع خونریزی بیشتر در اشخاص مسن اتفاق می‌افتد.

دکتر رزم پا همچنین با بیان اینکه شایعترین علت خونریزی بینی ضربه یا تروما است، اظهار کرد: ضربه‌های شدید باعث شكستگی استخوان بینی شده و ضربه‌های خفیف نظیر دستكاری بینی با انگشت آسیب به ناحیه لیتل وارد آورده و سبب از بین رفتن موكوس محافظ آن ناحیه می‌شود.



این متخصص گوش، حلق و بینی در ادامه به عوامل مهم در بروز خونریزی‌های بینی اشاره کرد و گفت: عوامل موضعی، سیستمیک موضعی در کنار عمل‌های جراحی داخلی بینی و شكستگی‌های استخوان بینی، دیواره سینوس‌های صورت- كاسه چشم و قاعده جمجمه که می‌تواند سبب خون دماغ در افراد شود از عوامل اصلی بروز خونریزی در افراد است.



وی همچنن با تاکید بر اینکه سرطان‌های متعددی می‌توانند با خونریزی‌های خودبخودی بینی تظاهر كنند، افزود: یكی از عوامل خونریزی شدید بینی در پسران، آنژیوفیبروم است که این تومور خوش خیم عروق كه از ناحیه بینی- حلقی منشاء می‌گیرد ممكن است به صورت خودبخودی یا در پاسخ به ضربه خونریزی كند.

دکتر رزم پا در خصوص درمان خونریزی تصریح کرد: معمولا درمان خونریزی بینی بسته به دلایل آن می تواند متفاوت باشد در واقع پزشک با گرفتن شرح حال از بیمار می‌تواند در خصوص درمان آن تصمیم گیری کند.این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان با تاکید بر اینکه نباید در مواقع خونریزی پنبه یا دستمال داخل بینی قرار داد، گفت: در صورتی که پنج دقیقه قسمت جلویی بینی را در سمت خونریزی به روی تیغه‌ی بینی با انگشت دست بفشاریم بسیاری از خونریزی‌های بینی مهار می‌شوند.... !!!!!!!
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان