امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مشکلات فنی و ساختاری F-22

#1

اولين حادثه براي هواپيماي F-22A كه در نوع خود جالبترين است، منجر به حبس 5 ساعته خلبان اين هواپيماي 180 مليون دلاري در كابين اين هواپيما شد.
اين حادثه در تاريخ 10 آپريل 2006 هنگامي رخ داد كه بعد از يك پرواز روزانه و بازگشت به پايگاه خلبان متوجه شد كه در كاناپي اين هواپيما باز نمي شود و تمام تدابير موجود از سوي خلبان و پرسنل فني هم ثمر بخش نبود و سرانجام تصميم به برش شيشه كاناپه براي خروج خلبان گرديدند. اين حادثه از سوي مسئولان نيروي هوايي ايالات متحده براي بررسي علل آن در دست مطالعه مي باشد و بنا بر اعلام ابتدايي مسولان نقص در سيستم باز و بسته نمودن كاناپه خلبان علت بروز اين حادثه بوده و به احتمال بسيار بايد اين سيستم اطلاح و بازسازي شود كه بسيار هزينه بر خواهد بود . شما را به ديدن تصاوير اين حادثه دعوت مينمايم اميدوارم مورد توجه شما قرار گيرد:

USAF به دنبال راهکاری برای خنک نگه داشتن سیستم های آویونیک

نيروی هوايی آمريکا به دنبال راهکاري است که جنگندههای جديد F-22 اش بتوانند برای مدت زمان طولاني تری با موتور روشن (Stadnby) بر روی زمين مناطق گرم همچون عراق و افغانستان آماده برای عمليات بمانند.

متاسفانه در دمای بالاتر از 49 درجه سلسيوس بعد از 44 دقيقه دستگاههای الکتريکی جتهای مخفی (Stealth) شروع به از کار افتادن میکنند! بنابراين مدت زمانی طول میکشد تا بتوان پرنده را آماده پرواز نمود. در طول پرواز به دليل وجود جريان هوا چنين مشکلی وجود ندارد.



مشکلات ايجاد شده بابت تخمين قيمت F-22

ابهامات ايجاد شده بابت قيمت تخميني نيروي هوايي ايالات متحده جهت خريداري جنگندهء پنهان کار F-22، باعث مشکلات عظيمي براي شرکت سازنده، يعني «لاکهيد مارتين» شده است. اگرچه طبق قرارداد فروش طولاني مدت اين جنگنده، پشتيباني وسيعي براي اين هواپيما در بودجهء دفاعي اخير پيش بيني شده است که به تازگي توسط سنا به تصويب رسيده است.
نيروي هوايي اعتقاد دارد که قيمت فروش F-22، بايد 250 ميليون دلار براي سه سال اول باشد که اگر امکان انعقاد قرارداد براي تعدادي بيشتري فراهم شود، اين مبلغ به 130 ميليون دلار براي هر فروند خواهد رسيد.
اما اين تخمين قيمت، مي تواند مورد بررسي دقيق تري قرار گيرد زيرا طبق گزارش ژنرالهاي قسمت بازرسي وزارت دفاع، قيمت گذاري تخميني پنتاگون در ساير موارد، همواره مورد انتقاد قرار گرفته است و در بسياري از موارد، اشتباه از آب درآمده است.

در گزارش بازرسان اعلام شده است که پنتاگون حق تخمين قيمت ندارد زيرا اين مسئله باعث لغو ساير قراردادهاي منعقده نظير قرارداد خريد هواپيماهاي باربري C-130J از لاکهيد مارتين خواهد شد.
پنتاگون سال گذشته به دنبال راهي براي لغو 4 ميليارد دلار قرارداد چندسالهء خود مي گشت، اما مقامات رسمي وزارت دفاع، در ماه مي 2006، با تخمين اينکه کل مبلغ قرارداد به بيش از 1.78 ميليارد دلار بالغ خواهد شد، از بحث بر سر قيمت نهايي C-130J خودداري کردند، زيرا طبق تخمين آنها، «مبلغ بيش از 1.1 ميليارد دلار تامين نخواهد شد» و اين موضوع در گزارش بازرسان نيز آمده است.
طبق گزارش بازرسان، به اين نکته اشاره شده است که اگر قيمتها، بالا تخمين زده شوند، مبلغ مورد نظر تامين نخواهد شد زيرا مبلغ کافي براي تامين اين قيمتها در بودجه پيش بيني نشده است در حالي که در اغلب موارد قيمت تمام شده، بسيار بيش از موارد تخميني از آب درآمده است.

سناتور «جان مک کين» نمايندهء آريزونا در سنا، بارها اصول صحيح خريد تسليحات را گوشزد کرده است. در گزارش منتشر شدهء بازرسان نيز به مشکل ايجاد شده بين خريد C-130J و F-22 اشاره شده است. نيروي هوايي نيز تاييد کرده است که اطلاعات استفاده شده جهت بدست آوردن تخمين قيمت نهايي هواپيماها، از دفاتر برنامه هاي C-130J و F-22 بدست آمده است.

با اين تفاصيل، به نظر مي رسد قيمت تمام شدهء F-22 براي نيروي هوايي، بسيار بيشتر از 250 ميليون دلار تخمين زده براي هر فروند خواهد شد که اين موضوع، نيروي هوايي را براي خريد تعداد بيشتر، دچار ترديدهاي جدي مي کند و نگراني لاکهيد مارتين نيز از اين مسئله ناشي شده است.



ايالات متحده در جستجوي مشتري خارجي براي F-22

پس از کاهش تعداد سفارش ايالات متحده براي جنگندهء F-22 به 189 فروند و ايجاد بحران مالي براي شرکت هواپيماسازي لاکهيد مارتين، اين شرکت به دنبال راهي براي فروش هواپيماي خود به مشتريان خارجي است.
اما کنگرهء ايالات متحده، به دنبال راهي براي حفظ قانون منع 9 سالهء صادرات جنگندهء F-22A است. اين موضوع، به دنبال راي گيري براي رفع ممنوعيت صادرات اين جنگنده در مجلس نمايندگان آمريکا به تاريخ 20 ژوئن، صورت گرفت.

قانون گذاران در ايالات متحده، يک اصلاحيه بر بودجهء دفاعي سال 2007 ارائه کردند که اجازه مي دهد سازندهء F-22A يعني لاکهيد ماتين، جنگندهء خود را به ديگر کشورهايي که خواهان ارتقاء ناوگان هواپيماهاي جنگي خود هستند، بفروشد. مشتريان بالقوهء F-22، کشورهاي ژاپن و کرهء جنوبي هستند.

اصلاحيه اي که باعث رفع تحريم فروش به مشتريان خارجي مي شد توسط سناتور جمهوري خواه – Kay Granger – نمايندهء مردم تگزاس از بخش فورت ورث در مجلس نمايندگان ارائه شد.
مرکز اصلي کارخانهء هواپيماسازي لاکهيد مارتين در فورت ورث ايالت تگزاس واقع شده است.

پيشنهاد آقاي Granger زماني اجرا مي شود که فروش F-22A به مشتريان خارجي، براي بخش بازرگاني شرکت لاکهيد مارتين، قطعي شود و اين در حالي است که خريد آتي F-22 توسط خود ايالات متحده در پردهء ابهام قرار دارد و فروش خارجي F-22 مي تواند کمک بسياري به رفع مشکلات عظيم مالي لاکهيد مارتين در پروژهء پرخرج ساخت و توليد F-22 بنمايد.
آن طور که به نظر مي رسد، F-22 نتوانسته است انتظارات نيروي هوايي ايالات متحده را به عنوان جنگندهء نسل آينده، برآورده کند و کاهش تعداد سفارش نيروي هوايي براي F-22 و ادامهء در سرويس ماندن F-15E تا سال 2030، گواهي بر اين مدعاست.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مشکلات اف 35 این بار در کابین

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان