امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی‌ پرونده‌های دستوری دانشگاه‌آزاد

#1
Heart 
رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه برخی دانشجویان بدون آزمون در کلاس‌های تحصیلات تکمیلی حاضر شدند، گفت: این پرونده‌های دستوری در حال بررسی است و نتایج آن اعلام می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در نشست خبری امروز گفت: دانشگاه آزاد امسال را با ۱۲ هزار دانشجوی دکتری تخصصی ۲ هزار دانشجوی دکترای حرفه‌ای، ۲۲۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد آغاز کرده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد راه توسعه کیفی را از طریق تحصیلات تکمیلی پیدا کرده است و امر بومی‌گزینی را از طریق تجمیع واحدها سرعت داده است به طوری که سعی داریم تا پایان سال ۹۶ نسبت استاد به دانشجو را هم از یک به ۴۹ به نسبت یک به ۳۶ برسانیم.

میرزاده گفت: در سه دهه گذشته هر کاری که لازم بود از سوی جاسبی انجام شد و دهه چهارم نیز با توسعه کیفی همراه است که برای این کار طرح جامع آموزشی را به تصویب رساندیم و در بخشنامه بودجه نیز پیش‌بینی بودجه آن صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه آزاد ۳۳ هزار عضو هیات علمی دارد که برنامه‌ریزی کردیم در سال ۹۴ به ۳۸ هزار،‌ در سال ۹۵ به ۴۲ هزار و در سال ۹۶ به ۴۷ هزار عضو هیات علمی برسیم.

میرزاده در رابطه با تشکل‌های دانشجویی نیز گفت: دانشجویان باید بدانند ماموریت اصلی آنها درس خواندن است ولی در حین رقابت علمی سعی داریم در چارچوب قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی از تشکل‌های دانشجویی نیز حمایت کنیم.

وی افزود: برای تمرکززدایی در دانشگاه‌های شهرستان‌ها نیز ساز و کار قانونی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم شده و هیات امنای استانی نیز تشکیل شده است.

میرزاده گفت: در اغلب کشورهای پیشرفته میزان وابستگی دانشگاه به شهریه کمتر از ۲۵ درصد است و از طریق ارائه خدمات به صنعت درآمدزایی می‌کنند. ما هم ساز و کاری فراهم کردیم که وابستگی دانشگاه به شهریه به ۶۰ درصد برسد.

وی گفت: امسال تمام واحدها موظف شدند ۱۲ درصد از هزینه خود را از طریق درآمدهای دیگر تامین کنند.

میرزاده با اشاره به وجود پرونده‌های دستوری در دانشگاه آزاد گفت: نگاه ما به آینده است و نمی‌خواهیم در گذشته کنکاش کنیم ولی گاهی مواردی پیش می‌آید که باید پرونده‌های گذشته بررسی شوند، بررسی به این صورت بود که تعداد نسبتا زیادی از افراد در کلاس‌های دکتری و ارشد حضور داشتند که در آزمون شرکت نکرده بودند که این موضوع در حال بررسی است و نتایج آن اعلام می‌شود.

میرزاده با اشاره به راه‌اندازی دانشکده خبر دانشگاه آزاد گفت: در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مجوز لازم را برای دانشکده خبر اخذ کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: دانشگاه آزاد از پول نفت بی‌نصیب است که از این بابت خوشحالم ولی وابستگی بالایی به شهریه دارد که ناراحتم و باید این مورد اصلاح شود.

وی گفت: حدود سه هزار میلیارد ریال برای حقوق یک سال اساتید پول لازم داریم که چاره‌ای جز افزایش شهریه نیست.

میرزاده ادامه داد: هیچ کس نپرسید چرا دانشگاه آزاد هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد ولی می‌گویند چرا افزایش شهریه داشتید، کسری بودجه ناشی از افزایش کم شهریه در سال گذشته است.

میرزاده همچنین گفت: دانشگاه آزاد برای تاسیس واحدهای برون‌مرزی در کشورهای تاجیکستان، عمان و اوگاندا برنامه‌ریزی دارد.

وی در رابطه با انتصابات دانشگاه آزاد نیز گفت: انتصابات در این دانشگاه قانونمند است به طوری که در یک سال گذشته ۶ درصد مجموعه مدیران دانشگاه تغییر کردند که برخی از آنها در پست‌ها جابه جا شدند.

وی افزود: انتصابات به این دلیل است که با همکاران همسویی فکری داشته باشیم،‌ البته همسویی از نظر سیاسی مطرح نیست ولی ا گر همسویی فکری نداشته باشیم مانند شنا کردن در قیر است.

میرزاده گفت: هرجا تغییر داشتیم ضرورت بوده و برای تغییرات به دنبال حجت قانونی و شرعی بوده‌ام.

وی در پایان سه دعا کرد و گفت: برای سلامتی مقام معظم رهبری و بارش باران دعا می‌کنم و همچنین آرزو دارم به جای شک، دروغ و تهمت به یکدیگر خوشبین باشیم و هم‌افزایی داشته باشیم.
بررسی‌ پرونده‌های دستوری دانشگاه‌آزاد 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Thumbsdown کتک زدن و شکستن دست خبرنگار توسط حراست دانشگاه +تصویر
Heart ابهامات پرونده ابتلای ترامپ به کرونا/ کاخ سفید شفاف عمل نمی‌کند
Heart کاخ سفید بررسی طرح الحاق کرانه باختری را آغاز کرد
  آغاز فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور/آماده‌سازی طرح الزام استفاده از ماسک در ا
  نتایج آزمون‌های زبان‌های خارجی دانشگاه آزاد اعلام شد
  بررسی یک آتشفشان فعال با پهپاد
  تولید نانو پوشش ضد ویروس کرونا توسط محققان دانشگاه اراک
  بررسی اولیه گزینه‌های مختلف درباره روزقدس، نماز عیدفطر، روندبازگشائی حرم‌های مطهر وبر
  تلاش فرانسه برای پاسخ قاطع اتحادیه اروپا به رژیم صهیونیستی در پرونده الحاق
Heart استاد دانشگاه شیکاگو: مخالف تحریم‌های واشنگتن علیه تهران هستم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان