امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گرگان

#1
پارك جنگلي نهارخوران
اين پارك قديمي ترين تفرجگاه هاي استان گلستان بوده كه در 4 كيلومتري جنوب شهر گرگان واقع شده است. داراي فضاي جنگلي در طرفين جاده براي تفرج است و با داشتن آب و هواي مناسب و دامنه پر شيب جنگلي مورد استفاده تفرج كنندگان داخلي و خارجي قرار مي گيرد. اين پارك داراي مهمانسرا هاي عمومي به ويژه مهمانسراها و كمپ هاي اقامتي زيبا است.
پارك ملي گلستان
اين پارك در 150 كيلومتري شرق گرگان واقع شده است و مساحت آن 91895 هكتار است. پارك ملي گلستان نخستين پاركي است كه در ايران عنوان پارك ملي را به خود اختصاص داده است. اين پارك با داشتن اقليم هاي متفاوت و مناطق زيستي متنوع جنگلي، استپي و چشم اندازها و مناظر متبوع طبيعي از جمله جاذبه هاي گردشگري استان گلستان محسوب مي گردد. اهميت آن از نظر محققين و دانش پژوهان به لحاظ دست نخوردگي جوامع زيستي، گياهي و جانوري و اكوسيستم هاي طبيعي، به عنوان ميراث طبيعي و تنوع ژنتيكي بسيار زياد است.
پارك جنگلي النگ دره
اين پارك در جنوب غربي شهر گرگان به فاصله 3 كيلومتري شهر واقع شده است. پارك جنگلي النگ دره در دامنه جنگل هاي انبوه شمالي از پوشش درختان منحصراً جنگلي برخوردار بوده و رودخانه اي از وسط آن مي گذرد.
پارك جنگلي دلند
پارك جنگلي دلند در 11 كيلومتري غرب آزادشهر و در كنار جاده اصلي گرگان – مشهد واقع شده است. اين پارك پوشيده از درختان با ارزش جنگل هاي شمال مانند بلوط، آزاد، افرا و انجيلي است و از امكانات تفرجگاهي مانند آب آشاميدني، سرويس بهداشتي و كمپ چوبي برخوردار است.
پارك جنگلي كردكوي
اين پارك در 4 كيلومتري جنوب شهر كردكوي واقع شده و مساحت آن 54 هكتار است. از ويژگي هاي آن داشتن آب و هواي مناسب و نسبتاً خنك در تابستان و همچنين وجود رودخانه پلنگ پا مي باشد.
پارك جنگلي قرق
اين پارك در 23 كيلومتري شرق گرگان در كنار جاده اصلي ترانزيت واقع شده و مساحت آن 650 هكتار است. بخش اعظم پارك جنگلي قرق در محيط جلگه اي قرار گرفته و داراي امكانات تفرجي است. اين پارك محل نگهداري گوزن هاي بومي جنگل هاي شمال ايران است.
سواحل جنوب شرقي درياي خزر
وجود خليج گرگان با وسعت 68800 هكتار كه به طول 5/6 كيلومتر از دريا منفك گرديده از مهمترين محورهاي داراي قابليت توريستي است. سواحل جنوبي و شرقي درياي خزر برخلاف سواحل شمالي آن هيچگاه دوره يخبندان ندارد، لذا پيوسته شرايط جلب توريست داشته و آماده انجام همه گونه ورزش آب است. خليج گرگان به همراه شبه جزيره ميانكاله به عنوان پناهگاه حيات وحش به علت داشتن اهميت زيستي زياد يكي از ذخيره گاه هاي زيست كره در جهان به ثبت رسيده است. جزيره آشوراده نيز يكي از مكان هاي مهم جلب توريست در ساحل شرقي درياي خزر است. ضمناً اين جزيره يكي از مهمترين مراكز خاويار در شمال كشور مي باشد.
آبشار كبود وال
اين آبشار در 5 كيلومتري جنوب شهر علي آباد در محل تفرجگاه عمومي شهر واقع شده است. اين تفرجگاه با داشتن امكاناتي براي جلب توريست، از مهم تفرجي استان گلستان محسوب مي شود.
آبشارهاي شيرآباد
آبشارهاي شيرآباد در 6 كيلومتري جنوب شهر خان به بين در ميان جنگل هاي انبوه واقع شده اند. اين آبشارها 7 عدد و داراي ارتفاع متفاوت مي باشند. بلندترين آن ها با ارتفاع قريب به 20 متر در ميان پوشش سبز جنگل هاي پهن برگ قرار دارد و آب با درخشندگي خاصي به صورت پودر وارد استخر پاي آبشار مي گردد. در بالاي آخرين آبشار غار معروفي با جاذبه خاص وجود دارد.
آبشار لوه
اين آبشار در گاليكش در فاصله 14 كيلومتري غرب پارك ملي گلستان واقع شده كه محل آن در 5 كيلومتري جنوب روستايي به همين نام است. چند آبشار پي در پي در ميان جنگل هاي انبوه پهن برگ منظره بديعي ايجاد نموده اس
باران كوه
يكي از نقاط بسيار ديدني و جذاب واقع در جنگل شصت كلاته است كه در جنوب شرقي شهر گرگان واقع شده است.
«هزار پیچ» یا «هزارچم»
تپه ای مشرف، دارای چشم انداز وسیعی بر شهر گرگان و از معدود تفریحگاه های این شهر است که از قدیم به عنوان یک تفرجگاه مورد استفاده قرار می گرفته است.این تپه جنگلی که بخشی از تجهیزات صدا و سیما نیز بر آن قرار دارد، در مقطعی شاهد پاک تراشی جنگل بود که با درخت کاری مجدد، در سال های اخیر دوباره تفریحگاهی برای مردم و میزبانی برای برخی از گونه های جانوری بومی شده است.
جهت رسيدن به اين ارتفاعات در مبداخروجي غرب گرگان از ميدان بسيج به سمت كارخانه شير پاستوريزه رفته و پس از طي يك جاده‌ي اسفالته پر پيچ و خم با سربالايي زياد به مسافت حدود 3 كيلومتر به بالاترين نقطه ارتفاعات مي‌رسيم. چشم انداز اطراف اين مسير شامل جنگلهاي مصنوعي از سرو و كاج، درختچه‌هاي طبيعي، پوشش مرتعي و جنگلهاي انبوه است. در بلندترين نقطه آن وزش باد بطور مستمر وجود دارد كه ناشي از اختلاف فشار بين دو دامنه‌ي سايه و آفتابي و همچنين بين كوه و دره مي‌باشد. هنگاميكه در بلندترين نقطه ايستاده‌ايم، مناظر بديعي از گستره شهر گرگان، معابر آن، روستاهاي مجاور شهر و روستاهاي دوردست، جاده‌هاي منتهي به شهر، جاده‌هاي بين روستاها، دره‌ها با جنگلهاي انبوه در جنوب شهر، مزارع كشاورزي، ابنيه مذهبي، فرودگاه، آب‌بندان محمد آباد به وضوح نمايان است و حتي بخشي از خليج گرگان قابل مشاهده مي‌باشد
روستای زیارت
درمسیر خروج از شهر گرگان از سمت جنوب پس از گذر از منطقه گردشگری و تفریحی ناهارخوران به جاده ای زیبا و جنگلی می رسیم كه مسافران را با خود به یكی دیگر از زیباییهای گلستان می رساند.
به روستای ییلاقی «زیارت» كه در میان دو دامنه كوهستانی و جنگلی قرار گرفته و در تابستانها بدلیل هوای خنك و معتدل و در زمستانها بدلیل برف با وجود قرار گرفتن در نزدیكی منطقه ای كه هوای معتدل دارد همواره مد نظر گردشگران و مسافران است.


گرگان 1

گرگان 1

گرگان 1

گرگان 1



غار شیر آباد

پل غزنوی

تالاب آلاگل

قلعه موران


 
 


گرگان 1

گرگان 1

گرگان 1

گرگان 1



آبشار کبودال

[b]برج قابوس[/b]

پل آق قلا

[b]آبشار شیر آباد[/b]
گرگان 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان