امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

استفاده از تلفن برای معاینه بیماران

#1
Heart 
دبیرعلمی بیست و چهارمین کنگره چشم پزشکی ایران با اشاره به ضرورت گسترش استفاده از تلفن برای معاینه بیماران گفت: الکترونیک شدن پرونده‌ بیماران و ارائه آموزشهای لازم و معاینه تلفنی از دیگر برنامه‌های این کنگره در ۱۰ تا ۱۳ آذر است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مسعود سهیلیان در مورد برنامه‌های بیست و چهارمین کنگره سالانه چشم پزشکی ایران اظهار داشت: برنامه‌های کنگره بیست و چهارم از نظر کمی و کیفی نسبت به برنامه‌های کنگره‌های سال‌های گذشته در سطح بالاتری قرار دارد. برنامه‌های این کنگره سه روز پیش از افتتاح رسمی کنگره یعنی از روز شنبه هشتم آذرماه با برگزاری برنامه‌های آموزشی آغاز می‌شود.

سهیلیان با بیان اینکه در روز یکشنبه نهم آذرماه نیز یک برنامه آموزشی دیگر برگزار می‌شود، در مورد برنامه روز دوشنبه دهم آذرماه اظهار داشت: در این روز برنامه‌های فوق تخصصی در پنج گروه تخصصی قرنیه، شبکیه، گلوکوم، آکلوپلاستیک و استرابیس با برگزاری ۱۷ برنامه مرتبط با این گروه‌ها اجرا می‌شود.

وی گفت: بیست و چهارمین دوره کنگره چشم پزشکی ایران، از روز سه شنبه ۱۱ آذرماه به صورت رسمی افتتاح می‌شود و طی آن ۴۰ کارگاه و ۱۱ سمپوزیوم برگزار خواهد شد.

سهیلیان افزود: روز پنجشنبه ۱۳ آذرماه علاوه بر برگزاری مراسم اختتامیه کنگره چشم پزشکی، کنگره پرستاری و برنامه مشترکی برای اپتومترها به منظور افزایش سطح علمی آنها نیز برگزار می شود.

دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره سالانه چشم پزشکی ایران، در مورد تعداد مقالات ارسال شده به این کنگره گفت: تعداد ۳۶۸ مقاله به این کنگره ارسال شده است که از این تعداد ۱۰۲ مقاله پذیرفته شده که به صورت سخنرانی و تعداد ۲۵۱ به صورت پوستر ارایه می شود.

سهیلیان افزود: همچنین ۲۰ فیلم از تعداد ۷۰ فیلم ارسال شده به این کنگره برای شرکت در جشنواره فیلم پذیرفته شده است و از حدود ۹۰ عکس ارسال شده نیز تعداد ۱۰ عکس برای ارایه در کنگره پذیرفته شده است.

این فوق تخصص جراحی شبکیه در مورد تعداد مهمانان خارجی شرکت کننده در این کنگره گفت: ۳۰ مهمان خارجی از کشورهایی مانند آمریکا، سوئیس، فرانسه، آلمان، هلند، کویت و امارات که تعدادی از آنها چشم پزشکان ایرانی مقیم خارج از کشور هستند، در این کنگره حضور خواهند داشت.

سهیلیان در مورد برنامه‌های جدید کنگره امسال چشم پزشکی ایران اظهار داشت: یکی از این برنامه‌ها "برنامه چشم پزشکان جوان" است که طی آن چهار برنامه در حوزه‌های تخصصی قرنیه، شبکیه، گلوکوم و آکولو پلاستیک برگزار می‌شود. این برنامه برای چشم پزشکان تازه فارغ التحصیل شده یا چشم پزشکانی که در پنج سال اول فعالیت کاری خود قرار دارند، برگزار می‌شود.

دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره چشم پزشکی ایران "برنامه بیزینس میتینگ" را از دیگر برنامه‌های جدید این کنگره عنوان کرد و گفت: این برنامه در روز چهارشنبه ۱۲ آذرماه برگزار می‌شود و طی آن مسایل جنبی بیزینسی چشم پزشکی با حضور سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعدادی از چشم پزشکانی که نماینده مجلس هستند یا در بخش‌های دیگر مسئولیت‌هایی برعهده دارند به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

سهیلیان ادامه داد: "برنامه آموزش دستیاری" دیگر برنامه جدید این کنگره است که در روز پنجشنبه ۱۳ آذر ماه با همکاری متخصصان چشم پزشکی داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: در حوزه تخصصی شبکیه نیز یک برنامه آموزشی به نام retinaws با همکاری یکی از چشم پزشکان ایرانی مقیم آمریکا به نام دکتر رضایی، سه نفر از چشم پزشکان ایرانی و سه نفر از چشم پزشکان مهمان که یکی از آنها فرانسوی و دو نفر دیگر آمریکایی هستند، اجرا می‌شود.

دبیر علمی کنگره بیست و چهارم چشم پزشکی ادامه داد: "برنامه یو آی تیس" نیز با حضور دو مهمان خارجی از سوئیس و ترکیه و یک متخصص چشم پزشکی ایرانی مقیم فرانسه برگزار می‌شود. برنامه ریسرچ و آموزش تحقیقات و مقاله نویسی" نیز به منظور آموزش روش‌های نوین تحقیق و مقاله نویسی در روز سه شنبه برگزار می‌شود.

وی همچنین به برگزاری برنامه ای در زمینه الکترونیک شدن پرونده‌های بیماران و ارایه آموزش‌های لازم و معاینه تلفنی بیماران به عنوان دیگر برنامه‌های جدید این کنگره اشاره کرد و گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سطح دنیا به سمت الکترونیک کردن پرونده‌های بیماران پیش می‌روند به همین منظور برای آشنا کردن متخصصان چشم پزشکی و مسئولان و دست اندرکاران این حوزه با این مقوله، این برنامه برگزار می‌شود.

سهیلیان ادامه داد: همچنین استفاده از تلفن برای معاینه بیماران و ارایه توصیه‌های پزشکی و مراقبتی به آنها است که مدتی است در ایران آغاز شده است اما همه افراد جامعه با آن آشنایی ندارند، بنابراین برنامه ای به منظور افزایش سطح اطلاعات عموم و همچنین چشم پزشکان با این فناوری در جریان برگزاری کنگره برگزار می‌شود.

وی افزود: با استفاده از این برنامه همچنین متخصصان می‌توانند برای ارایه بهترین درمان به بیماران خود با یکدیگر مشورت کنند تا علاوه بر تشخیص صحیح بیماری بهترین روش درمانی و دارویی را نیز تجویز کنند.

گفتنی است که این کنگره به همت انجمن چشم پزشکی ایران و با همکاری گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مشارکت همکاران چشم پزشک داخل و خارج از کشور ۱۰ تا ۱۳ آذر ۹۳ در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

به گزارش انجمن چشم پزشکان ایران، علاقندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.irso.org و یا با شماره تلفن ۶۶۹۱۹۰۶۱ تماس حاصل کنند.
استفاده از تلفن برای معاینه بیماران 1
پاسخ
 سپاس شده توسط مهردخت
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سوالات متداول بیماران درباره لیزر فیستول مقعدی
  استفاده از سمان در مطب های دندانپزشکی
  7 درمان خانگی کیست مویی با استفاده از داروهای گیاهی موثر
  عوارض پخت نان با آرد سفید و استفاده بیش از حد از آن
  آیا استفاده از وازلین روی پلک ها خطرناک است؟
  بهترین زمان استفاده از قرص های ضد باردار
  نرم کردن مو با استفاده از ۱۲ روش خانگی موثر
  سرم مو چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟
  هنگام استفاده از کرم پودر و کانسیلر از این ۱۲ اشتباه خودداری کنید
  درمان لکه های صورت با استفاده از ۱۰ ماسک خانگی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان