امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

روش جدیدی برای مقاوم سازی سازه های بتنی در اصفهان ابداع شد

#1
روش جدیدی برای مقاوم سازی سازه های بتنی در اصفهان ابداع شد 1

اصفهان- یکی ازاعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، روشی جدید برای مقاوم سازی سازه های بتنی با استفاده از کامپوزیت های اف آر پی (Fiber Reinforced Polymer ) ابداع کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در این روش با عنوان ˈشیار زنیˈ (Grooving Method)، مشکلات ناشی از جدا شدگی ورقهای کامپوزیت اف آر پی از سازه های بتنی به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

داود مستوفی نژاد افزود:در این روش قبل از اتصال کامپوزیت ها، شیارهایی در بستر بتن ایجاد می شود و با انتقال تنش های برشی و نرمال بین کامپوزیت اف آر پی سطح تیر بتنی به اعماق بتن، سبب افزایش تا 100 درصد ظرفیت بهره برداری از کامپوزیت ها خواهد شد.

وی با اشاره به بهره برداری فراوان از سازه های بتن آرمه در دنیا گفت: سازگاری بسیار مطلوب بتن با طبیعت و تداوم مقاومت و بهره دهی آن در محیط های مختلف سبب شده است تا امروزه این ماده پس از آب بعنوان پر مصرف ترین ماده دنیا محسوب شود.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان به تولید کامپوزیت های اف آر پی از حدود صد سال گذشته تاکنون اشاره کرد و افزود: در ابتدا این کامپوزیت ها در صنایع مهمی چون هوا،فضا و نظامی استفاده می شد که با ورود آن به مهندسی عمران در سه دهه اخیر با استقبال فراوانی در تعمیر و تقویت سازه های بتنی روبرو شد.

وی مقاومت کششی تا میزان 10 برابر فولاد در برابر وزنی معادل یک سوم فولاد، خوردگی حدود صفر و درنتیجه قابلیت بهره گیری در محیط های بسیار خشن و همراه با یون های مهاجم همچون محیط های دریایی و ساحلی و عدم ایجاد تغییرات قابل توجه در ظاهر و ابعاد سازه پس از بهره برداری را از جمله دلایل استقبال از کامپوزیت های اف آر پی برای مقاوم سازی سازه ها بیان کرد.

این استاد نمونه کشور با اشاره به انواع کامپوزیت های اف آر پی تصریح کرد: میله یا میلگرد، ورق، تسمه، شبکه، پروفیل و پارچه کامپوزیتی از انواع محصولات اف آر پی است که با اتصال این کامپوزیت ها به زیر و وجوه تیرهای بتنی و ستون های بتن آرمه با افزایش مقاومت خمشی، برشی و فشاری عضو بتن آرمه و استحکام بیش از پیش آنها مشکلات ناشی از آسیب های قبلی نیز جبران خواهد شد.

وی جدا شدگی سریع این کامپوزیت از سطح بتن پس از اتصال آن جهت مقاوم سازی و در ضمن باربری را مهمترین مشکل در بهره گیری از این ماده به منظور تقویت سازه های بتنی عنوان کرد و افزود: با ابداع روش شیار زنی این مشکل تا حد زیادی برطرف شده و حتی در برخی موارد به صفر می رسد.

مستوفی نژاد تصریح کرد: نتیجه این تحقیقات برای نخستین بار در سال 2010 در ژورنال کامپوزیت از نشریه ASCE منتشر شد
پاسخ
 سپاس شده توسط niloofar kh
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Heart درخواست برای تحقیق و شفاف‌سازی درباره سفر رئیس موساد به عین الاسد
Heart کویت، تنها کشور عرب حوزه خلیج فارس که عادی‌سازی را رد می‌کند
  آغاز فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور/آماده‌سازی طرح الزام استفاده از ماسک در ا
  تبادل تجربیات کرونایی اصفهان و سن پترزبورگ
Heart تلاش آمریکا برای خنثی‌سازی برتری موشکی چین
  کرملین: مبنایی برای عادی‌سازی روابط روسیه و آمریکا وجود ندارد
  بازگشت جولان و قیمت سازی دلالان در بازار خودروهای سبک و سنگین
  ماجرای طرح شیطانی هیتلر برای خالص‌سازی نژاد آلمانی ها
Heart رئیس سازمان خصوصی سازی: خودروسازی باید از دست دولت رها شود
  هواپیمای مشهد - اصفهان در فرودگاه مشهد به گل نشست/عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان