امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خواسته‌ای که شیراز را به دردسر می‌اندازد

#1
خواسته‌ای که شیراز را به دردسر می‌اندازد 1

سال گذشته، هیات وزیران مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن استقرار و احداث صنایع آلاینده در 30 کیلومتری شیراز ممنوع می‌شد. در حالی که پالایشگاه دوم شیراز که زمزمه ساخت آن به گوش می‌رسد در 20 کیلومتری شیراز است، نماینده شیراز خواستار بازنگری در فاصله این حریم و کاستن آن شد.


خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه محیط زیست ـ در حالی که فعالان محیط زیست و انجمن‌های مردمی محیط زیستی شیراز و رزقان با ساخت پالایشگاه دوم شیراز که گفته می‌شود طرح توسعه پالایشگاه اول است، به دلیل آلوده‌تر کردن هوای منطقه، مخالف هستند، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حریم 30 کیلومتری ممنوعیت استقرار صنایع آلاینده در این شهر خواستار کاهش این حریم شد.

«جعفر قادری»، نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حریم 30 کیلومتری ممنوعیت استقرار صنایع آلاینده در شیراز گفت: ‌«بخشنامه محیط زیست در خصوص ممنوعیت فعالیت واحدهای صنعتی، تولیدی در شعاع 30 کیلومتری شیراز در شرایط کنونی منطقی نیست و اگر لازم باشد، این امر رسانه‌ای و اصلاح شود.»

خواسته نماینده مردم شیراز در جایی عنوان شده است که هیات وزیران در اسفندماه سال 90 مصوبه ای داشت که بر اساس آن ساخت هرگونه صنایع آلاینده در 30 کیلومتری شیراز را ممنوع اعلام می‍کرد. سازمان حفاظت محیط زیست در حالی مجوزهای لازم برای ساخت پالایشگاه دوم شیراز را صادر کرده‌ که این پالایشگاه در 20 کیلومتری شیراز قرار دارد و ناقض مصوبه ممنوعیت احداث صنایع آلاینده در شعاع 30 کیلومتری است.

به نظر می‍رسد خواسته نماینده شیراز برای کاهش حریم ممنوعیت استقرار و احداث صنایع آلاینده در شیراز برای هموارتر کردن ساخت پالایشگاه و برطرف شدن موانع قانونی ساخت آن صورت گرفته‍است.

تعریف کردن فاصله برای ممنوعیت استقرار صنایع در حریم شهرها بابت جلوگیری از آلوده شدن بیشتر محیط زیست انسانی انجام می‍شود. اصرار نماینده شیراز برای کوتاه کردن حریم ممنوعیت صنایع آلاینده در حالی است که «علی اکبر کاظمینی»، مدیرعامل انجمن زیست محیطی 13 فروردین در مورد آلودگی منطقه زرقان که مکان ساخت پالایشگاه دوم شیراز تعریف شده، به CHN گفت: «رزقان در نزدیکی شهر شیراز به دلیل شرایط جغرافیایی و وجود پالایشگاه اول و دیگر صنایع آلاینده از آلودگی شدید هوا رنج می‌برد و روزهای بسیاری در سال با پدیده وارونگی هوا روبروست. ساخت پالایشگاه دوم شرایط هوای منطقه را به مراتب بدتر می‌شود. در صورت ساخت پالایشگاه، بوی بد آن و فاضلاب و آلودگی هوا عرصه را بر شهروندان و به خصوص کودکان زرقان تنگ تر می‌کند.»

پیش از این «محمدرضا ظریفی»، عضو شورای شهر زرقان نیز در گفت و گو با CHN با اشاره به وضع آلودگی هوای زرقان و مناطق اطراف شیراز گفته بود: «پالایشگاه شیراز در منطقه زرقان واقع است که بابت وجود 21 درصد از صنایع استان فارس در این بخش، از آلوده‌ترین مناطق این استان است و گنجایش آلودگی بیشتر ندارد.»
پاسخ
 سپاس شده توسط ற!sS~saЋİ ، خسرو شکیبایی
آگهی
#2
هی خدا آخرش شیراز با این پیشنهادات اُسَرا هواش آلوده میشه!
خــط زدنِ مَـــن ، پـایــآنِ من نبـــود !!!
آغـــاز بی لیاقتـــیِ تـو بــود!
پاسخ
 سپاس شده توسط امیررضا*


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  هشدار! مشکل عجیبی که گوشی های اندروید را از کار می اندازد
  دردسر توییت‌های ترامپ برای جمهوری‌خواهان
  نامه نماینده شیراز به علی لاریجانی: با شرمساری احساس می کنم در قرنطینه اخلاقی هستم ت
  دردسر خوشگلی زیادی برای این دختر (عکس)
  دردسر ترامپ برای خواننده ایرانی (عکس)
  دردسر جوان بودن مادر ۵۰ ساله این پسر + عکس
Wink پلیس های شکم گنده به دردسر افتادند ! + عکس
  بنر «نماد مقاومت» از شیراز جمع آوری شد و 3 نفر دستگیر شدند
  کارآگاه بازی دختر جوان دردسر ساز شد
  اعدام سه سارق مسلح در شیراز (تصاویر+18)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان