امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

همه چیز درباره تراوین

#1
ازی Travian یک بازی استراتژیک به یاد ماندنی است که می توان آنرا بصورت آنلاین و چند نفره بازی کرد. این بازی توسط شرکت آلمانی Travian Games ساخته شده است و اولین بار در سال 2004 و توسط گرهارد مولر به بازار عرضه شد. با توجه به اینکه این بازی مربوط به دوران قدیم است، نمایی از یک بازی مهیج جنگی و استراتژیک را به رخ می کشد.

بازی Travian به بیش از 40 زبان زنده دنیا ترجمه شده است و در سراسر جهان بیش از 5 میلیون نفر آنرا بصورت آنلاین بازی می کنند. در سال 2006 هم در دسته بازی های پرحجم برنده Superbrowsergame Award شد.

بازی Travian با زبان PHP برنامه نویسی شده است و در بیشتر مرورگر ها قابل اجرا است. سازندگان آن احتمالاً طرح کلی و بازی را The Settlers of Catan گرفته اند.


داستان بازی

بازی Travian مربوط به دوران قدیم است. هر بازیکن بازی را بعنوان فرمانده یک روستای کوچک آغاز می کند و منابعی هم در اطراف روستا وجود دارد. با استخراج این منابع و بهره گیری از آنها، ذخیره منابع شما بالا می رودو روستا را هم می توانید با ساخت ساختمان های جدید و سپس آپگرید کردن آنها رونق ببخشید. بکارگیری سربازان به شما این امکان را می دهد که به روستاهای دیگر حمله کنید تا منابع آنها را بدست آورید و همچنین از حملات دشمنان به روستای خود دفاع کنید. روستاها همچنین می توانند منابع خود را با هم معاوله و معاوضه کنند البته اگر هر دو روستا بازار داشته باشند. شما می توانید قلمرو حکومت خود را با یافتن روستاهای دیگر، یا با حمله به روستاهای دیگر گسترش دهید. بازیکنان همچنین می توانند با استفاده از پیام با هم صحبت کنند، و مثلاً پیشنهاد اتحاد نظامی و اقتصادی با هم را بدهند.


آغاز کردن بازی

بازیکنان برای پیوستن به این بازی باید در وبسایت Travian ثبت نام کنند، و آدرس ایمیل خود را وارد کنند و نام کاربری و رمز هم برای خود انتخاب کنند.

شما همچنین باید قبیله ای را انتخاب کنید تا بازی خود را با آن آغاز کنید، و جهانی را هم انتخاب کنید که معرف سرور بازی باشد و بتوانید در آن بازی کنید. منظور اینست که افراد داخل یک جهان فقط با افراد دیگر داخل همان جهان ارتباط خواهند داشت. اتفاقاتی که در یک جهان رخ می دهد تأثیری بر جهان های دیگر نخواهد داشت. البته شما می توانید چند حساب کاربری داشته باشد و در بیش از یک جهان ثبت نام کنید، اما داشتن بیش از یک حساب کاربری در یک جهان مطابق قوانین وبسایت ممنوع می باشد. البته، چندین بازیکن می توانند همگی فقط یک حساب کاربری داشته باشند. جهان های موجود در بازی، پس از اینکه تعداد معینی از افراد در آن ثبت نام کردند، ثبت نام آن خودبخود تمام می شود و دیگر کسی نمی تواند در آنها ثبت نام کند.


شما پس از وارد شدن به حساب کاربری خود باید دستورالعمل هایی را که بازی به شما می دهد دنبال کنید که جنبه های مختلف بازی را به شما آموزش می دهد و در صورتیکه در این مراحل موفق شدید پاداشی هم به شما میدهد. در آغاز بازی، یک دوره محافظت هفت روزه برای افراد مبتدی برای شما وجود دارد، تا از حملات بقیه در امان باشید.


قبیله ها

سه قبیله قابل بازی و دو قبیله بدن قابلیت بازی کردن در Travian وجود دارد. قبایلی که قابل بازی کردن هستند، Romans (رومی ها)، Gauls (گال ها)، و Teutons (توتن ها) هستند. بازیکن باید یکی از آنها را در حین ثبت نام خود انتخاب کند. هر قبیله خصوصیات خاص خود را دارد. رومی ها می توانند ساختمان ها و منابع را بطور همزمان آپگرید کنند، سربازان قوی دارند که آموزش آنها پرهزینه است، و تاجرانی دارند که فعالیت زیاد خوبی ندارند. گال ها سربازان سریع و توانایی های دفاعی عالی و تاجران سریعی دارند. توتن ها در مقابل سبک تهاجمی دشمن واکنش خوبی نشان می دهند، سربازان کم هزینه و ضعیفی دارند و تاجران کندی دارند که البته توانایی آنها خیلی خوب است. وقتی که در هنگام ثبت نام قبیله ای را انتخاب کردید، دیگر نمی توانید آنرا تغییر دهید و همه روستاهایی که توسط بازیکن یافت یا فتح می شود هم از همان قبیله خواهند بود.


دو قبیله غیر قابل بازی کردن، Natars (ناتار ها) و Nature (نیچر) هستند. روستاهای ناتار ها بصورت تصادفی در نقاط مختلف نقشه بوجود می آید و بتدریج رشد می کنند. روستاهای بازیکنانی که حساب کاربری خود را حذف کرده اند هم احتمال دارد که به روستای ناتار ها تبدیل شود. بازیکنان می توانند به این روستا ها حمله کنند و آنها را تصرف نمایند. در ضمن ناتار ها مناطق مرکزی نقشه را تحت سلطه خود دارند و در آن مناطق به روستاهای بازیکنان حمله می کنند. روستاهای ناتار ها همچنین دارای ابزار و امکانات مختلفی هستند و کسانی که این روستا ها را تصرف می کنند می توانند از آنها استفاده کنند.


قبایل نیچر هم در جاهایی از نقشه قرار دارد که دور افتاده است و حیوانات در آن ساکن هستند. سربازان نیچر بر خلاف سربازان چهار قبیله دیگر، نمی توانند به روستا های دیگر حمله کنند اما قبایل دیگر می توانند به آنها حمله کنند. شما همچنین می توانید حیوانات ساکن در این جاهای دور افتاده را اسیر کنید و از آنها برای دفاع در برابر دشمنان استفاده کنید.



منابع

توسعه روستا ها و آموزش سربازان نیازمند مصرف کردن منابع است. منابع توسط معادنی از منابع تأمین می گردد که در اطراف هر روستا قرار دارند. در ضمن بازدهی آنها را می توان با آپگرید کردن منابع و تصرف مناطق اطراف افزایش داد. چهار نوع منابع در Travian وجود دارد: چوب، خاک رس، آهن و محصولات کشاورزی. برای گسترش و توسعه روستا به همه منابع نیاز است که البته برای ساختمان ها خاک رس نسبت به بقیه منابع بیشتر مورد نیاز است. همچنین، مصرف منابع بر اساس نوع قبیله بازیکن متفاوت می باشد: سربازان رومی برای زره خود نیازمند آهن هستند، توتن ها نیازمند چوب هستند، و گال ها نیازمند خاک رس هستند. اهالی روستا و واحد های نظامی محصولات کشاورزی را مصرف می کنند، بنابراین وقتی که جمعیت روستا افزایش می یابد یا اینکه یک واحد نظامی جدید به روستا اضافه می گردد مصرف محصولات کشاورزی آن بالا می رود.


سربازان می توانند به روستا های دیگر حمله کنند تا منابع آنها را غارت کنند. همچنین می توان منابع را بصورت یکطرفه به روستای دیگری انتقال داد، البته در صورتی که روستای مقصد بازار داشته باشد. معامله دو طرفه زمانی امکان پذیر است که هر دو روستا بازار داشته باشند و اینکه یکی از روستا ها پیشنهاد معامله روستای دیگر را قبول کند.


ساختمان ها

ساختمان ها را می توان در 22 محل خالی برای احداث در مرکز روستا ساخت و سپس آنها را آپگرید کرد. البته ساخت آنها نیازمند زمان و مصرف منابع است و پس از ساخت یک ساختمان جدید افراد بیشتری در آن ساکن می شوند و جمعیت روستا افزایش می یابد. بعضی از ساختمان ها برای ساخته شدن نیازمند پیش نیاز هستند، یعنی اینکه قبل از ساخت آنها یک یا چند ساختمان خاص دیگر باید از قبل ساخته شده باشد یا اینکه ساختمان ها باید در سطح آپگرید معینی باشند. هر نوع ساختمان کاربرد خاص خود را دارد. ساخت روستاهای جدید با ساختمان اصلی آن شروع می شود، که سبب کاهش زمان ساخت ساختمان های دیگر و کاهش زمان مورد نیاز برای استخراج منابع می گردد. انبار های عمومی و انبارهای ذخیره غلات اجازه ذخیره سازی منابع را به روستا میدهند. سربازان نظامی در سربازخانه، اصطبل، کارگاه، اقامتگاه و کاخ آموزش داده می شوند، در حالیکه تحقیقات نظامی در آکادمی و اسلحه خانه صورت می گیرد. همچنین ساختمان هایی وجود دارند که تولید منابع را در روستا افزایش می دهند. اتاق خزانه محل نگهداری ابزارها و وسایل است و همچنین لیست مکان های ابزارهای موجود در داخل بازی را نشان میدهد.


روستا ها

هر بازیکن بازی خود را با یک روستای رونق داده نشده آغاز می کند که بعنوان پایتخت در نظر گرفته شده است. یک روستا متشکل از مرکز روستا و 18 معدن منابع می باشد که در اطراف مرکز روستا قرار دارند. حداکثر 22 ساختمان را می توان در مرکز روستا ساخت که از این تعداد، دو تا از آنها برای ساخت دیوارها و محل تجمع می باشد. در یک روستای رونق داده نشده سطح منابع صفر است و فقط ساختمان اصلی در آن وجود دارد.


بازیکنان می توانند روستاهای جدیدی بیابند یا روستاهای جدیدی را فتح کنند تا قلمرو حکومت و تولید محصولات خود را گسترش دهند و بتوانند از لشکر سربازان بزرگتری پشتیبانی کنند. پیش نیاز هایی برای یافتن یا فتح یک روستای جدید وجود دارد. بازیکن باید امتیازات فرهنگی کافی جمع کرده باشد که قسمتی از آنها توسط ساختمان ها بدست می آیند و اکثریت آنها توسط حزب های سپاه میزبان در تالار شهر بدست می آیند. تعداد امتیازات فرهنگی مورد نیاز بستگی به تعداد کلی روستاهایی دارد که بازیکن صاحب آنهاست. بازیکن باید یک کاخ یا اقامتگاه هم داشته باشد که در باید دارای سطح خاصی هم باشد. اینکه در چه سطحی باشد بستگی به تعداد روستاهای یافت شده یا فتح شده توسط سربازان آن روستا دارد. وقتی که این معیارها موجود باشند، بازیکن می تواند سه مهاجر را آموزش دهد و آنها را به نقطه خالی از نقشه بفرستد تا روستاهای جدیدی را پیدا کنند. البته بازیکن باید از هر منبع 750 واحد به این مهاجران بدهد قبل از اینکه سفر خود را آغاز کنند. وقتی که این مهاجران به مقصد خود می رسند روستای رونق داده نشده ای را می یابند و آنرا تحت کنترل بازیکن قرار میدهند.


بازیکن بجای پیدا کردن روستاهای جدید می تواند به روستاهای دیگر حمله کند و آنها را فتح نماید. بازیکن همچنین می تواند بجای مهاجر یک مدیر (یک سناتور رومی، یک رئیس توتن، یا یک سردسته گال) را آموزش دهد. بر خلاف مهاجران، این واحدها را باید قبل از آموزش دادن در آکادمی مورد تحقیق قرار داد. مدیران را می توان به یک روستای دیگر هم فرستاد که معمولاً بهتر است همراه آن چندین سرباز هم فرستاده شود تا با ساکنان روستا صحبت کند و وفاداری آنها را نسبت به سربازان مدافع داخل روستا کمتر کند. اگر سطح وفاداری آنها نسبت به مدافعان به صفر برسد، روستا به قلمرو حکومت فرد مهاج در می آید. سربازان مدافع کنترل روستا را از دست می دهند و سربازان داخل روستا خود بخود از بین می روند.


اگر روستایی محاصره گردد و جمعیت آن به صفر برسد، خود بخود ویران می شود. البته روستاهایی را که پایتخت بازیکنان هستند را نمی توان ویران یا فتح کرد، بنابراین هر بازیکن در هر حالت یک روستا خواهد داشت.



سربازان

سربازان در واقع همان واحد های نظامی هستند که به بازیکن اجازه می دهند تا از روستای خود دفاع کنند یا به روستا های دیگر حمله کنند. آنها می توانند منابع را با خود حمل کنند، بنابراین می توان از آنها برای حمله به روستاهای دیگر استفاده کرد. بطور کلی سه نوع طبقه بندی برای سربازان وجود دارد: قبیله ای، حالت سواره و عملکردی. در بازی Travian چهل نوع سرباز وجود دارد یعنی برای هر قبیله ده نوع سرباز وجود دارد. سربازان یا پیاده نظام هستند و یا اینکه سواره نظام هستند. بیشتر انواع سربازان همان یگان های معمولی هستند، اما هر قبیله انواعی از سربازان هم برای دیده بانی، دو نوع سرباز برای محاصره سازی، مدیران و مهاجران دارد. هر نوع سرباز خصویاتی دارد که هزینه آموزش، هزینه نگهداری، قدرت تهاجمی، قدرت دفاع در برابر سربازان پیاده نظام و سواره نظام، سرعت و ظرفیت حمل منابع آن را تعیین می کند. سربازان پیاده در سربازخانه آموزش داده می شوند و سربازان سواره در اصطبل آموزش داده می شوند. دیده بان ها یگان های جاسوسی هستند که از آنها برای جاسوسی روستاهای دشمن، یا دفاع در برابر حملات جاسوسی استفاده می شود. سربازان محاصره سازی که در کارگاه آموزش داده می شوند به بازیکنان اجازه می دهند تا ساختمان های دشمنان و ساختار های دفاعی آنها را ویران کنند. مدیران و مهاجران یگان هایی هستند که بترتیب توانایی فتح و یافتن روستاهای جدید را دارند. آنها در اقامتگاه یا کاخ آموزش داده می شوند.


در ابتدا، بازیکنان می توانند فقط اصلی ترین نوع سربازان را برای قبیله خود آموزش دهند. برای آموزش سربازان پیشرفته تر، بازیکن باید در آکادمی بر روی آنها تحقیقات انجام دهد که در همان جا هم آموزش داده می شوند. سربازان ممکن است قبل از اینکه مورد تحقیقات قرار گیرند، به ساختمان های نظامی نیاز داشته باشند تا به سطح معینی آپگرید شوند.


خصوصیات تهاجمی و دفاعی سربازان را می توان توسط ساختن زره برای آنها افزایش داد. با آپگرید کردن سربازخانه، اصطبل و کارگاه، سربازان در آنها سریع تر آموزش داده می شوند. همچنین ساختمان هایی با نام سربازخانه های بزرگ و اصطبل بزرگ وجود دارند که اجازه آموزش همزمان یک نوع سرباز مشابه را میدهند که البته سه برابر هزینه بر می دارد. روستاهای رومی ها می توانند یک آبشخور برای نوشیدن آب اسب ها بسازند تا آموزش سربازان سواره نظام را تسریع کنند و هزینه نگهداری آنها را کاهش دهند. توتن ها هم می توانند کارخانه آبجو سازی بسازند تا خصوصیات تهاجمی سربازان روستای خود را افزایش دهند.


نوع خاصی از سرباز هم با نام قهرمان وجود دارد که از جنگ ها تجربه کسب می کند. قهرمان ها می توانند خود را به آیتم های مختلف مجهز کنند، عازم ماجراجویی شوند، روستاهای داخل کویر را تصرف کنند و منابع تولید کنند. آنها همچنین می توانند همراه ارتش سربازان باشند. یک قهرمان با توجه به خصوصیات خود، می تواند خصوصیات تهاجمی یا دفاعی ارتشی را که همراه آن است افزایش دهد.


آیتم ها

دو نوع آیتم در این بازی وجود دارد: آیتم های نوع اول ابزار و وسایل هستند که به کسی که آنها را همراه خود داشته باشد مزایایی می دهد که این مزایا با توجه به نوع این ابزار و وسایل متفاوت است. آیتم های نوع دوم تجهیزات و کالاهای مصرفی برای قهرمان هستند.


ابزارها و وسایل آیتم هایی هستند که در میانه های بازی ظاهر می شوند و مزایای مهمی به افراد دارنده آنها می دهند. اگر آنها را دور بیندازید به روستاهای ناتار ها فرستاده می شوند و اینبار فقط با فتح این روستا یا نابود کردن خزانه در روستای مورد نظر توسط ارتشی که قهرمان هم با آنها همراه است، قابل دستیابی خواهد بود. همه بازیکنانی که خزانه دارند می توانند موقعیت و مکان ابزارها و وسایل موجود در بازی را مشاهده کنند. ابزار ها و وسایل با توجه به قدرت و منطقه اثر، به چهار دسته تقسیم می شوند: ابزارهای داخل روستا، مزایایی را برای روستایی که ابزارها در آن هستند تأمین می کنند؛ ابزارهای سطح قلمرو، معمولاً مزایای کمتر و ضعیف تری دارند اما بر روی همه روستاهای تحت قلمرو بازیکن تأثیر می گذارند؛ ابزارهای بی نظیر هم بر روی همه روستاهای تحت قلمرو بازیکن تأثیر گذار هستند اما مزایایی را ارائه می دهند که حداقل به اندازه ابزارهای داخل روستا قوی هستند؛ نوع چهارم ابزارها یا همان ابزارهای داخل محدوده اتحاد، بر روی همه روستاهایی که با هم متحد شده اند تأثیر می گذارند و فقط برای طرح های ساخت و ساز در Wonders of the World بکار می روند که در بخش های آخر بازی ظاهر می شود.


البته ابزارهای مختلف با توجه به خصوصیات خود مزایای مختلفی هم دارند. از لحاظ خصوصیات 9 نوع ابزار وجود دارد که مزایای 6 تا از آنها بترتیب، ساختمان های قوی تر، سربازان سریع تر، جاسوس های ماهرتر، سربازانی که کمتر گرسنه می شوند، آموزش سریع تر سربازان، و قابلیت عملکرد بهتر دیوارها با دقت کمتری برای منجنیق های دشمن می باشد. مزایا و قدرت نوع هفتم بصورت تصادفی انتخاب می شود و در هر 24 ساعت بین یکی از 6 نوع اول که بیان کردیم یکی را انتخاب می کند. در ضمن تأثیر آن هم می تواند مثبت باشد و هم می تواند منفی باشد. ابزار هشتم طرح های ساخت و ساز را برای ساختن انبارهای عمومی و انبار غلات برای بازیکن فراهم می سازد. نوع نهم طرح هایی را برای Wonders of the World فراهم می سازد.


آیتم های تجهیزات و کالاهای مصرفی هم بر روی قهرمان و هم بر روی ارتشی تأثیر می گذارند که قهرمان همراه آن است. تجهیزات متشکل از زره و سلاح هایی برای قهرمان و همچنین وضعیت سواره بودن و آیتم های خاصی برای سربازان است که سرعت یا قابلیت حمل وسایل آنها را افزایش می دهند. آیتم های مصرفی شامل آیتم هایی هستند که سلامت دوباره را به قهرمان باز می گردانند، امتیازات تجربه را فراهم می سازند، تلفات و خسارات ناشی از جنگ را کاهش می دهند، امتیازات فرهنگی را بالا می برند، خصوصیات قهرمان را به حالت پیش فرض باز می گردانند، و ابزارهایی برای گرفتن و رام کردن حیوانات از نقاط کویری فراهم می سازند. آیتم ها در ماجراجویی های قهرمان بدست می آیند و در بازار نقره می توان آنها را با هم معامله کرد.


اتحاد ها

بازیکنان Travian می توانند اتحادهایی را ایجاد کنند و یا اینکه به اتحادهای موجود بپیوندند که اعضای آن از لحاظ اقتصادی و نظامی همدیگر را پشتیبانی می کنند. وقتی که بازیکنی در اتحاد شرکت کند، می تواند پیشنهادات معاملات منابع داخل اتحاد را در بازار روستای خود ایجاد کند، مشاهده کند یا بپذیرد. همچنین ویژگی هایی مانند گزارشات مبارزات اشتراکی وجود دارد که از همکاری نظامی بین اعضای اتحاد پشتیبانی می کند. هر یک از اعضای اتحاد، می توانند گزارشات مبارزات هر یک از اعضای دیگر اتحاد را مشاهده کنند و انجمن هم برای صحبت کردن با اعضای دیگر اتحاد برای آنها وجود دارد که امکان چت تصویری را هم دارد. رهبران اتحاد برتری ها و امکاناتی نسبت به اعضای دیگر اتحاد دارند که شامل توانایی فرستادن پیام های انبوه برای اعضای اتحاد، دعوت کردن بازیکنان جدید به داخل اتحاد، حذف اعضای موجود اتحاد، و تغییر نام و توضیحات اتحاد می باشد.


حداکثر تعداد اعضای داخل یک اتحاد 60 نفر است، بنابراین وقتی که اتحادی بخواهد که بیشتر گسترش پیدا کند باید به شاخه های متعدد تقسیم گردد. اعضای یک شاخه نمی توانند گزارشات مبارزات اعضای شاخه دیگر را مشاهده کنند، یا از معاملات منابع بین اعضای شاخه دیگر استفاده کنند، و یا از چت تصویری برای صحبت کردن با شاخه های دیگر استفاده کنند بنابراین شاخه های مختلف در واقع مثل اتحاد های جداگانه خواهند بود. برای حل این مشکل، اعضای اتحاد های بزرگ از برنامه های چت خارج از بازی مانند IRC یا Skype برای ارتباط با هم استفاده می کنند.


بازی Travian همچنین قابلیت دیپلماسی بین اتحادها را هم دارد. دو یا چند اتحاد می توانند قرارداد صلح یا قرارداد اتحاد نظامی با هم ببندند که ویژگی های دارد که از حملات مابین این کشورها که با هم قرارداد بسته اند جلوگیری می کند. همچنین یک ویژگی دیپلماسی در بازی وجود دارد که به اتحادها اجازه می دهد تا از وقوع جنگ ها باخبر شوند. در اواخر بازی، اتحادهای مختلف اغلب با هم متحد می شوند و ائتلاف های بزرگی را تشکیل میدهند که این ائتلاف ها با هم مبارزه می کنند و تلاش می کنند که در بازی برنده شوند.

یک سیستم رتبه بندی هم وجود دارد که رتبه اتحادها را با توجه به قدرت حمله، قدرت دفاع، و میزان رشد و توسعه تعیین می کند. اتحادها اگر رتبه 10 را در این رتبه بندی بدست آوردند، مدال دریافت می کنند. این مدال شامل اطلاعاتی درباره طبقه و رتبه است و اینکه در چه زمانی بدست آمده است.


بازی نهایی

هر دوره از بازی Travian با یک بازی نهایی خاتمه می یابد. برای دوره های بازی معمولی، این بازی نهایی پس از 260 روز آغاز میشود و در دوره های بازی Speed3x پس از 100 روز آغاز می شود. پس از اینکه این زمان سپری شد، طرح هایی برای ساخت Wonders of the World به روستاهای ناتارها داده می شود. ائتلاف اتحادها با هم همکاری می کنند تا این طرح ها را بدست آورندو قبل از ائتلاف رقیب یک Wonder بسازند. هر پنج سطح از Wonder که آپگرید شود، ناتارها به روستاهای دارنده Wonder ها حمله می کنند تا اینکه سطح آنها به 95 برسد، آنوقت هر یک سطح از Wonder که آپگرید شود ناتارها به روستا حمله می کنند. علاوه بر این، ائتلاف های رقیب و دشمن هم به این روستاها حمله می کنند که بعضی اوقات هم با حملات ناتارها همزمان می باشند. اولین بازیکنی که World Wonder خود را به سطح 100 برساند، برنده دوره خواهد بود. بازیکنانی که بیشترین جمعیت و ارتش و قوی ترین خط های هجومی و دفاعی را داشته اند هم در پایان دوره ذکر می شوند.

پس از اینکه برنده دوره مشخص شد، بازی متوقف می گردد و بازیکنان دیگر نمی توانند ساختمان بسازند، معامله کنند و یا با هم بجنگند. پس از مدت زمان معینی دوره بازی بعدی آغاز می گردد و بازی دوباره از اول شروع می شود.


س

اخت بازی

Travian در ژوئن 2004 بعنوان یک پروژه سرگرمی PHP توسط گرهارد مولر ساخته و منتشر شد که دانشجوی رشته شیمی در دانشکده فنی مونیخ بود. نسخه دوم آن در 12 ام مارس 2005 با ساختمان های جدید و تغییراتی در گرافیک و عملکرد بازی منتشر شد. بازکنان حرفه ای و صاحب نظر، این بازی را با The Settlers of Catan و Solar Realms Elite مقایسه می کنند.


در نتیجه موفقیت غیر مترقبه بازی، گرهارد مولر و برادرش سیگفراید مولر Travian Games را بعنوان یک مشارکت غیر-معاملاتی در ژوئیه 2005 پایه گذاری کردند که در اواخر سال نام آنرا به limited liability company تغییر دادند. عملیات و حقوق Travian در اوایل سال 2006 به این شرکت انتقال داده شد.


در سال 2006، Travian Games از طریق Java Me midlet برای موبایل هم عرضه شد. این برنامه توسط مارکوس ریگر از کمپانی GameCreator ساخته شد. البته این برنامه دیگر ساخته و پشتیبانی نمی گردد.


نسخه 3 این بازی در 30 ام ژوئن 2006 منتشر شد و دارای نقاط کویری هم بود که بازیکنان می توانستند آنها را به بازی الحاق کنند و مکمل تولید ساعتی منابع بازیکن بود که مشابه با نقاطه کویری موجود در نسخه 2 بازی بود که در نسخه دوم فقط بصورت بصری موجود بود. نسخه 3 همچنین قهرمانان را دارا بود که واحدهای نظامی هستند که در جنگ ها تجربه کسب می کنند. تغییراتی مهمی هم در گرافیک و عملکرد بازی وجود داشت. آپدیت 3.1 بازی جستجوهایی در بازی داشت که بازیکنان می توانستند آنها را تکمیل کنند تا منابع یا سکه های طلای داخل بازی را پاداش بگیرند.

تغییرات دیگری که در Travian اعمال شد، مربوط به اتفاقاتی بود که سه برابر سریعتر بودند و Travian Speed3x نام داشتند.


در 16 ام مارس 2007 خبر انتشار Travian Classic هم پخش شد که Travian 2.5 هم نامیده می شد و مشابه با نسخه 3 بازی بود اما ویژگی های از آن در آپدیت 3.5 بازی غیرفعال شده بود و در اوایل فوریه 2009 بر روی سرور .org (آلمان) اجرا شد و در اواسط سال 2009 بر روی سرورهای دیگری هم اجرا شد که در آنها بازی از اول آغاز می شد و با سرور .org همزمان نبود. این نسخه ابزارهای بهتری داشت (ابزارها آیتم هایی هستند که وقتی بازیکن آنها را بدست آورد مزایای خاصی به او تعلق می گیرد). در 22 ام اکتبر 2009 آپدیت 3.6 بازی هم منتشر شد که چندین ویژگی جدید برای بازیکنانی داشت که حساب کاربری مجانی داشتند و چندین ویژگی دیگر هم به بازی اضافه شد.

در ژوئیه 2010 خبری منتشر شد که سازندگان بازی بر روی نسخه 4 بازی کار می کنند که این نسخه هم در فوریه 2011 منتشر شد.

تاریخچه نسخه های بازی

Version

Date


1

5 September 2004


2

12 March 2005


3

30 June 2006


3.5

3 February 2009


3.6

4 November 2009


4

16 February 2011


4.2

18 March 2013


4.4

27 January 2014

Key

Meaning


Red

Old release


Yellow

Old release, supported


Green

Latest release (English)

Light blue

Latest release (if non-English)


Purple

Latest preview



سرمایه گذاری

هزینه های بازی Travian در ابتدا توسط بازیکنانی تأمین می شد که حساب های کاربری خود را به Travian Plus آپگرید می کردند و قسمتی از آن هم توسط نمایش بنر سایت های دیگر در سایت Travian تأمین می شد. بعدها در بیشتر سرورها، گزینه ای برای خرید “Gold” (=طلا) جایگزین گزینه خرید حساب Travian Plus شد. ایجاد Gold به بازیکنان این امکان را می داد که مستقیماً به عملکرد بازی نفوذ کنند: برای مثال با افزایش دادن تولید منابع، و تکمیل فوری ساختمان ها و تحقیقات. در حالتی هم بازیکنان با Gold می توانستند از 10 درصد مزایای حمله و دفاع بهره مند گردند اما این امکان در نسخه بعدی حذف شد. حساب های کاربردی Travian Plus که آپگرید شده بودند اجازه ساختن صفی از ساختمان ها، نقشه های بزرگتر و قابلیت های عملکردی دیگر را به بازیکنان می داد. این تأثیرات با تغییرات در user scripts هم دقیقاً امکان پذیر بود اما انجام دادن اینکار منجر به مسدود کردن حساب کاربردی مورد نظر می شد چون اینکار با قوانین Travian مغایرت داشت. Gold club هم که از نسخه های 3.6 به بعد موجود بود، دارای ویژگی های لیست حملات، و تحقیقات بر روی دره ها بود. در این بازی “Travian Shop” (=فروشگاه تراوین) هم داشت که شامل آیتم های مربوط به بازی مانند لباس ها و آبخوری ها بود.


برنامه های شبیه ساز کاربر و اسکریپت ها

در Travian، کاربرد گسترده ای از برنامه های شبیه ساز کاربر و اسکریپت ها وجود دارد که اعمال بازیکنان را بصورت اتوماتیک انجام میدهند. اینکار منجر به این شد که Travian Games GmbH سیستمی را بر ضد چنین کاربرانی پیاده سازی کنند که هنوز هم در بازی فعال است. کار این سیستم این بود که کاربرانی را که از برنامه های شبیه ساز کاربر و اسکریپت ها استفاده می کردند شناسایی کند و سپس آنها را وادار کند که متن تصویر CAPTCHA را پر کنند که بعدها اینکار به تنبیه فوری کاربر تغییر یافت.


سطح پذیرش و رتبه بندی

Travian توانست رتبه دوم را در دسته بازی های متوسط بدست آورد و جایزه Gamedynamite’s Superbrowsergame Award را در سال 2005 بگیرد و همچنین از طرف Coole Browsergames لقب خلاقانه ترین بازی اینترنتی را از آن خود کرد.

در سال 2006 بازی Travian جایزه Superbrowsergame Award را در دسته بازی های بزرگ بدست آورد و از طرف Coole Browsergames بعنوان بازی اینترنتی برتر سال 2006 انتخاب شد.

یکی از منتقدان بازی با نام کریستین دونلان نسخه 2 بازی Travian را یک بازی زشت و دارای سبک کارتونی ابتدایی و دارای طرح بد رنگ توصیف کرد. او همچنین این بازی را یک بازی عملکردی توصیف کرد نه یک بازی زیبا.

Travian از طرف GforGaming’s jury بعنوان بازی اینترنتی برتر سال 2011 در دسته بازی های کلاسیک انتخاب شد.

تعاملات اجتماعی بین بازیکنان

روابط اجتماعی بین بازیکنان بخاطر تاکتیک های بازی تهاجمی، بصورت "بی رحمانه و نیروبخش" توصیف شده است.
منبع: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
واکینگها
بازی آنلاین تراوین
با عضویت رایگان و جوایز هفتگی و سرورهای قدرتمند
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.vikings.ir
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان