امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پشت پرده خبرسازي عليه بنزين پتروشيمي‬‎

#1
Heart 
مدیرعامل سابق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگو با «نسیم»، بنزین وارداتی به کشور را بنزنین پاتیلی خواند که مطابق با استانداردهای بنزین روز دنیا و حتی تولید داخل هم نیست
به گزارش جهان، جلیل سالاری، با اشاره به جریان سازی رسانه ای بر علیه بنزین تولید داخل گفت: دولت، واردات بنزین با استاندارد روز دنیا را تکلیف کرد، درحالیکه آنچه که وارد شده فاقد استاندارد بنزین روز دنیا و حتی پایین تر از استاندارد تولید داخل است.

وی، شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده های نفتی را مسئول مستقیم تعیین شاخص‌های استاندارد بنزین برشمرد و گفت: طرح هر موضوعی درخصوص کیفیت بنزین باید از ناحیه متخصصان مطرح شود در حالیکه افرادی که طرح سرطانزا بودن بنزین را مطرح کرده اند، مستنداتی نداشته اند.

سالاری، با بیان اینکه طبق بند (د) قانون بودجه، وزارت نفت متقاضی استفاده از ریفرمیت در بنزین بوده است، گفت: جریان سازی برعلیه تولید بنزین از پتروشیمی ها منجر به خارج شدن یک فعالیت جهادی از گردونه کارشد.

به گفته معاون سابق مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، بنزین پاتیلی وارداتی، نه تنها فاقد کیفیت لازم بوده، بلکه منجر به ایجاد یک رانت بزرگ برای دلالان شد.

سالاری، با بیان اینکه در ماههای آغازین سال، به طور متوسط روزانه پنج میلیون لیتر بنزین وارد کشور شده است ، تصریح کرد: هر بشکه بنزین وارداتی برمبنای فوب خلیج فارس، ۴۵ دلار گرانتر از بنزین تولید پتروشیمی ها بود.

به گفته وی، با توجه به نحوه پرداخت ریالی، نرخ تسعیر ارز به شیوه ای مبادله ای با واردات بنزین رانتی بزرگ نصیب دلالان شد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، میزان بنزن موجود در بنزین تولید داخل درسالهای ۸۱ تا ۸۴ را ۵ درصد عنوان کرد و افزود: با این وجود و داشتن مسئولیت مدیران کنونی در همان ایام، جای تعجب است که چرا مسائل رسانه ای نشد.

وی، تاکید کرد که با جریان سازی رسانه ای، یک کار ملی و جهادی زیر سوال رفته و با آن برخورد شد درحالیکه با استفاده از توان تولید داخل،درهمان ایام دست واسطه ها قطع شد.

سالاری با اشاره به برنامه دولت برای توزیع بنزین یورو۴ در هشت کلانشهر کشور، به طرح توسعه ای پالایشگاه شازند اشاره کرد و گفت: مشخصات بنزین تولیدی این پالایشگاه در حد بنزین یورو ۴ بوده و پالایشگاه های دیگر فاقد امکانات تولید بنزین با این کیفیت بوده بنابراین عرضه بنزین یورو ۴ در همه هشت کلانشهر امکان پذیر نیست.
پشت پرده خبرسازي عليه بنزين پتروشيمي‬‎ 1
پاسخ
آگهی
#2
ههههههههههههه

ههههههههههه
پاسخ
 سپاس شده توسط ✘PETER✘


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پـُشت پرده قتل عام شیعیان نیجریه !
  پلیس تبهکار پرده از جنایت هایش برداشت+ عکس
  مفتی عرب:جرثقیلی که در مکه افتاد به کعبه سجده کرد.(کمی پرده برداری از واقعیتOMG)
  پشت پرده قاچاق میوه چه کسانی هستند؟
  پشت پرده انتشار جزئیات ترور عماد مغنیه
  «امضاء طلایی» پشت‌پرده زمین‌خواران دانه‌درشت
  مصرف نزديک به 97 ميليون ليتر بنزين در تهران
  بنزين طغيان كـــرد
  اظهارات تند ایاد علاوی عليه ايران
  پشت پرده افشا‌نشدن بورسیه‌ها در دولت احمدی‌نژاد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان