امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مهمترین علت قطع پا در دنیا؟

#1
Heart 
معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان گفت: دیابت یک بیماری پرهزینه است که درصد بالایی از بودجه بهداشتی یک کشور و درآمد یک خانواده را به خود اختصاص می‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا دکتر پژمان بختیاری‌نیا در جمع کارشناسان بهداشت مدارس مراکز بهداشت خوزستان اظهار کرد: خانواده‌های دارای بیمار دیابتی، ۱۰ تا ۲۵ درصد درآمد خود را صرف هزینه بالای درمان این بیماری می‌کنند. این بیماری ۲.۵ تا ۱۵ درصد کل بودجه بهداشتی کشورها را به خود اختصاص می‌دهد که این هزینه برای کشور ایران بیش از چهار هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: دیابت یک بیماری ناتوان‌ کننده با عوارض مزمن بوده که بیشتر ارگان‌های بدن را درگیر می‌کند و سالانه بالغ بر چهار میلیون نفر در سطح جهان را به کام مرگ می‌کشاند. در بهترین نظام‌های بهداشتی دنیا، تنها دوسوم بیماران شناسایی می‌شوند.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان افزود: ۶ میلیون نفر در ایران به بیماری دیابت دچار هستند و این در حالی است که حدود ۵۰ درصد از بیماران ایرانی از بیماری خود خبر ندارند.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۴ تا ۲۳ درصد از ایرانیان بالای ۳۰ سال یا دیابتی هستند و یا دچار مشکل عدم تحمل گلوکز(FGT) هستند که ۲۵ درصد این افراد در آینده دچار دیابت می شوند.

بختیاری‌نیا یکی از علل ابتلا به دیابت را تغییر در ذائقه و عادات غذایی مردم دانست و عنوان کرد: ما در کشور خود غذاهای سنتی با ارزش غذایی بالا داریم ولی متاسفانه این غذاهای اعجازآور را کنار گذشته‌ایم و به فست‌فودها و غذاهای پرچرب روی آورده‌ایم که به دلیل میزان چربی و کربوهیدارت بالا موجب چاقی و عوارض مضر دیگری نیز می‌شوند.معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان گفت: آمارها نشان داده که ۴۶ درصد جمعیت ۱۵ تا ۶۴ ساله ایران مبتلا به اضافه وزن یا چاقی هستند.

وی با بیان عوارض دیابت ادامه داد: دیابت شایعترین علت نابینایی افراد بالغ و مهمترین علت قطع پا در دنیا است. همچنین این بیماری مهمترین علت نارسایی مزمن کلیه در جهان است.
مهمترین علت قطع پا در دنیا؟ 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  زنان قد کوتاه بیشتر نوزاد زودرس به دنیا می آورند
  از "سارس" درس گرفتند؛ در دوران "کرونا" به کار بستند و حالا به دنیا می‌آموزند
  گران‌ترین قهوه دنیا در مدفوع فیل! + تصاویر
Exclamation مهمترین دلایل ناباروری در مردان
Sad رشد روزافزون کم شنوایی ناتوان‌کننده در دنیا/اقدامات ایران برای کنترل این بیماری
Wink مهمترین خصوصیات کفش طبی
Exclamation مهمترین عامل کمردرد چیست؟
  یک دنیا خاصیت برای B3 .
  تنها ورزش دنیا که باعث افزایش ضریب هوشی می‌شود
  با خواص بامیه، طبیعی‌ترین داروخانه دنیا آشنا شوید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان