امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اسید چرب

#1
در مبحث شیمی و به ویژه بیوشیمی اسید چرب یک اسید کربوکسیلیک بوده و دارای زنجیره بلند و خطی آلیفاتیک می‌باشد که این زنجیره می‌تواند خواه اشباع و خواه غیر اشباع باشد . اسید چرب می‌تواند به کوتاهی اسید بوتیریک ( با ۴ کربن ) بوده در حالی که اسیدهای چربی که از چربیها و روغنهای طبیعی ساخته می‌شوند حداقل دارای ۸ کربن می‌باشند مثل اسید کاپریلیک . در صنعت، اسیدهای چرب از آبکافت اتصالات استری موجود در چربیها و یا روغنهای طبیعی ( که هر دو تری گلیسیرید هستند ) و حذف گلیسرول از آنها بدست می آبند .

اکثراسیدهای چرب که به طور طبیعی تولید میشوند یک زنجیره با یک عدد زوج از اتم های کربن (4تا28) دارد.اسیدهای چرب معمولاً از تری گلیسریدها یا فسفولیپیدها نشأت گرفته است.وقتی آنها به دیگر مولکول ها وصل نمی‌شوند ،به عنوان اسید چرب آزاد شناخته می شوند.اسیدهای چرب منابع مهم سوخت هستند زیرا وارد سوخت وساز می شوند،آنها کمیتهای بزرگ ATPرا ارائه می دهند.بسیاری از انواع سلول ها می تواند یا گلوکز یا اسیدهای چرب برای این هدف استفاده کنند.در کل ،ماهیچه قلبی و اسکلتی اسیدهای چرب را ترجیح میدهند. به ندرت ،مغز می تواند اسیدهای چرب را به عنوان یک منبع سوخت بجای گلوکز و اعضای کتون استفاده کند.


بر اساس پیوند بین کربنها: اسیدهای چربی که پیوند دوگانه کربن –کربن دارند با نام اشباع نشده شناخته می شوند.اسیدهای چرب بدون پیوند دوگانه با نام اشباع شده شناخته می شوند .

بر اساس طول زنجیره های اسید چرب آزاد:

زنجیره های اسید چرب از نظر طول با هم تفاوت دارند،اغلب از کوتاه تا خیلی بلند طبقه بندی می شوند. _اسیدهای چرب زنجیره کوتاه ((SCFA اسیدهای چرب با دنباله های آلیفاتیک کمتر از 6کربن هستند(مانند اسید بوتیریک) _اسیدهای چرب زنجیره متوسط (MCFA) اسیدهای چرب با دنباله های آلیفاتیک 12-6 کربنه هستند،که می تواند تری گیلیسیرید های زنجیره متوسط را شکل دهد. _اسید های چرب زنجیره بلند(LCFA) اسید های چرب با دنباله های آلیفاتیک 13تا21کربنه هستند. _اسیدهای چرب خیلی زنجیره بلند(VLCFA) اسید های چرب با دنباله های آلیفاتیک بلندتر از 22 کربن هستند.
Jackson Pollock paint a picture, see my vision through it
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مغز برای پیشگیری از افکار ناخواسته، از اسید استفاده می‌کند
  DNA (دزوکسی ریبونوکلئیک اسید)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان