امتیاز موضوع:
  • 6 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی دو تانک المان نازی

#1
تانک تایگر یکی از معجزه های آلمانها در جنگ جهانی دوم است این تانک را شرکت بنز آلمان پس از درخواست ارتش به سنگین ترین و پر کار آمد ترین تانک برای جنگ در سال 1943 ساخت و اولین تایگر روز تولد پیشوا آدولف هیتلر به وی هدیه شد پیشوا پس از مشاهده ی کارایی فوق العاده ی این تانک سنگین دستور تولید انبوه این تانک را داد این تانک در استالینگراد کارایی خود را به نمایش گذاشت هر تانک تایگر در لینگراد به طور متوسط 5تا7 تانک سنگین روسی را منهدم میکرد و سپس توسط نیروی هوایی روس خود منهدم میشد و شاهکار دیگر این تانک در سواحل نورماندی است که یک تانک تایگر برای گشت از پایگاه بیرون می آید و ازپایگاه دور میشود در گشت 53 تانک شرمن امریکایی او را محاصره میکنند و به آنها پیشنهاد تسلیم شدن رو میدهند 5 خدمه ی تایگر به حدف فدا شدن برای پیشوا ،پیشنهاد آنها را رد میکنند وجنگ را آغاز میکنند تایگر 31 تانک شرمن امریکایی رو منهدم میکند و بقیه ی شرمن ها فرار میکنند سپس تانک مذکور برای تعمیرات جزئی به پایگاه بر میگردد خدمه ی این تانک از دست پیشوا مدال شجاعت صلیب آهنی میگیرند این ویژگی ضد ضربه بودن را فقط تانک تایگر در جنگ دوم داشت که به خاطر قطر بدنه ی آن یعنی 134 م م فولاد محکم است این ویژگی را داشت تنها دشمنان پادشاه تانکها 2 چیز بودند 1 بمب های نیروی هوایی از سه تا بیشتر2 ضد هوایی روسی 100 م م که روی تانک مخصوص سوار میکردند و لوله را صفر درجه میکردند وپس از شلیک 6 گلوله در یک نقطه آن تانک با عظمت را منهدم می ساخت با ذکر این نکته که باید ضد هوایی با تانک تایگر کمتر از 800 متر فاصله داشته باشد که تیر دربدنه ی تایگر فرو برود وگرنه اثر ندارد که این فرصت را روسها با دادن تلفات زیاد به دست می آوردند چون روش آلمانها تانک و آر پی جی وتک تیر انداز بود به صورت یکی در میان و رسیدن به فاصله ی 800 متری تایگر کار بسیار سختی بود
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.adolfhitler.mihanblog.com
------------------------------------------------------------------------------
پانزر 4





نام: پانزر 4

سال شروع به خدمت: 1939

کشور سازنده: آلمان نازی

کمپانی سازنده: کارخانه PUCH , DAIMLER , STEYR , KRUPP

طول: 7.02 متر

عرض: 2.88 متر

وزن: 27.6 تن

قطر زره: 10 - 80 میلیمتر

قدرت: 296 اسب بخار

تسلیحات: یک توپ 75 میلیمتری مدل KWK 40 L/48 و دو مسلسل 92.7 میلیمتری

سرعت: 42 کیلومتر





شرح:

تانک پانزر 4 (PANZER IV) یکی از تانک های کلاس متوسط آلمان نازی در طول جنگ دوم جهانی بود که حتی پس از پایان جنگ همچنان تا سال 1967 و جنگ 6 روزه اعراب و اسرائیل خدمت میکرد. این تانک که در ابتدا به عنوان یک تانک پشتیبانی کننده پیاده نظام بکار میرفت و اساس طراحی آن نیز بر همین موضوع استوار بود، زمانی که تانک پانزر 3 نتوانست در مواجهه با تانک های T-34 اتحاد شوروی موفق شود، برای مقابله با آن تانک ها بکار گرفته شد. تعداد 8.800 دستگاه از این نوع تانک ها در فاصله سالهای 1936 - 1945 ساخته شد و نقشی مهم در ورماخت به عهده داشت. طراحی و ساخت اینگونه تانکها زاییده افکار یک ژنرال مشهور آلمانی به نام هاینز گودریان بود که بنیانگذار تئوری جنگ های زرهی در آلمان بود.



مارشال هاینز گودریان یکی از برجسته ترین و توانمند ترین ژنرالهای تاریخ محصوب می شود.

روش ابداعی او حتی امروز در جنگ های مدرن نیز بکار گرفته می شود



براساس این تئوری واحدهای زرهی برای حمله به استحکامات نظامی دشمن بکار میرفت. در ایده آل ترین وضعیت میبایست در هر گردان تانک به ازای هر 3 دستگاه تانک پانزر 3 ، یک دستگاه تانک پانزر 4 نیز وجود داشته باشد. در 11 ژانویه 1934 ارتش آلمان نازی دستورالعملی نوشت که رهنمود لازم برای طراحی یک تراکتور متوسط ارائه شده بود و منظور از تراکتور در این نامه همان تانک بود که براساس عهدنامه ورسای آلمان ها اجازه تولید آن را نداشتند. همچنین مقرر شده بود که تانک جدید میبایست مجهز به توپهای 75 میلیمتری هویتزر باشند حال آنکه تانک های پانزر 3 به توپهای 37 ملیمتری مسلح بودند.

وزن این تانک نیز براساس رهنمود ارائه شده میبایست بین 24 - 26 تن باشد. به منظور پنهان ماندن کار تولید این تانک آلمان ها تولید آن را تحت نام پروژه BW در سال 1936 در کارخانجات AG در شهر ماگدبورگ آغاز نمودند. نمونه اولیه این تانک با موتور MAYBACH HL 108 TR تولید شد که به پانزر A معروف شد. برجک این تانک نیز مسلح به یک توپ ساخت کارخانه کروپ بود. کارخانه کروپ پس از تولید 35 دستگاه از مدل A ، در سال 1937 به تولید مدل B روی آورد. در این مدل موتور جدیدی به نام MAYBACH HL 120 TR تعبیه شده بود که از قابلیت بیشتری نسبت به مدل قبلی برخوردار بود و 16 کیلو از موتور قبلی سبک تر بود. اما فقط 42 تانک از مدل B تولید شد و تولید سری C در سال 1938 در دستور کار قرار گرفت.

تانکهای سری C نیز پس از تولید 140 دستگاه جای خود را در سال 1939 به تانکهای سری D دادند. پس از حمله به لهستان در سال 1939 نقاط ضعف این تانک شناسائی شد و در سال 1940 تولید سری E در دستور کار قرار گرفت. این تغییر در مدلها تا مدل J در سال 1944 ادامه یافت که آخرین مدل این نوع تانک محسوب میشد. این تانک 30 درصد کل تانک های ورماخت را شامل میشد و در هنگام حمله آلمان به لهستان ورماخت 211 تانک پانزر 4 را در خدمت داشت که کمتراز 10 در صد مجموع تانک های آن کشور بود. براساس خاطرات مارشال گودریان در هنگام حمله به فرانسه ورماخت تنها 278 تانک پانزر 4 را در اختیار داشت در حالی که ارتش فرانسه از تانکهای SOMUA S35 و CHAR B1 بهره میبرد. اگرچه تانکهای پانزر 4 به توپهای 75 میلیمتری مسلح بود اما در مواجهه با تانکهای SOMUA S35 و CHAR B1 فرانسه با مشکلاتی مواجه شد زیرا تانک های S35 دارای زرهی به ضخامت 55 میلیمتر بودند در حالی که توپ های 75 میلیمتری نمی توانستند در زره بیش از 43 میلیمترنفوذ کنند.

همچنین زره قسمت جلوی تانکهای MATILDA MK II انگلیسی 70 میلیمتر و در ناحیه طرفین 65 میلیمتر بود. در جنگ شمال آفریقا نیز مارشال رومل با مشکلاتی مواجه بود زیرا در حالی که تانک های انگلیسی به راحتی قادر بودند تانکهای آلمانی را با شلیک گلوله توپهای خود نابود کنند اما تانک های آلمانی در مقابل تانک های انگلیسی این توانائی را نداشتند. در جریان عملیات بارباروسا نیز پانزر در مواجهه با تانک های توانمندی مانند T-34 و KV موفق نشان نداد و ارتش آلمان به صرف تاکتیک های درخشان فرماندهان و ژنرالهای لایق خود توانست این نقیصه را جبران کند. در نبرد کورسک نیز ضعف های این تانک مزید بر علت های دیگر شد تا آلمان متحمل شکست شود.

در ژانویه 1945 در جبهه شرق تعداد 287 تانک پانزر نابود شد که معادل 75 درصد تانک های پانزر 4 آلمان در جنگ دوم جهانی بود. با حمله متفقین به فرانسه در سال 1944 در جبهه نورماندی نیز اوضاع بهتر از این نبود و تانک های پانزر 4 نتوانست در برابر تانک های ماتیلدای انگلیسی و شرمن آمریکائی از خود پایداری نشان دهد. در این جبهه از تعداد 2.300 تانک آلمانی که شامل 750 تانک پانزر 4 نیز میشد تعداد 2.200 تانک از دست رفت. مارشال مدل فرمانده آلمانی در گزارشی به هیتلر نوشت که از لشگر تانک او تنها 5 یا 6 تانک باقی مانده است.

سرانجام با اتمام نبرد برلین عمر تانک پانزر 4 نیز به اتمام رسید اگرچه ارتش سوریه در جنگ 6 روزه 1962 از تعدادی از این تانک ها استفاده کرد اما شکست سوریه باعث شد این تانک نیز برای همیشه به فراموشی سپرده شود.


T-34-76.jpg (28962 bytes)

t-34

از ویکی اریا

فکر کنم یکی از ماهانه های نازی سنتر هم نظیر همین مقاله را شرح را داده بود
نابود باد کمونیسم نابود باد صیهونیسم







معرفی دو تانک المان نازی 1
عضو گروه تاریخ انجمن




















پاسخ
 سپاس شده توسط .ali. ، FARID.SHOMPET ، در جستجوی حقیقت ، چه گوارا ، dj erfan
آگهی
#2
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفی دو تانک المان نازی 1
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط در جستجوی حقیقت ، 1939 ، Son of anarchy
#3
اینم عکس از پانزر دست کسی که درستش کرده درد نکنه
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.persiangig.com/pages/download/?dl=http://wars-and-history.persiangig.com/document/Surviving_Panzer_IV_variants.pdf
نابود باد کمونیسم نابود باد صیهونیسم







معرفی دو تانک المان نازی 1
عضو گروه تاریخ انجمن




















پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، .ali. ، SABER ، Son of anarchy
#4
های هیتلر
اما سوال اسنه که ممکنه و یا اصلا لازمه شخصه دیگه ای هم مثه هیتلر در آلمان بوجود بیاد و بقدرت برسه؟
پاسخ
 سپاس شده توسط FATION
#5
(24-07-2012، 15:24)arwin نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
های هیتلر
اما سوال اسنه که ممکنه و یا اصلا لازمه شخصه دیگه ای هم مثه هیتلر در آلمان بوجود بیاد و بقدرت برسه؟

تا زمانی امریکا هست به فکر کسی نباید خطور کنه که مثل هیتلر باشه
معرفی دو تانک المان نازی 1
پاسخ
 سپاس شده توسط 1939
#6
با این شرایط شخص بزرگی مثل هیتلر یا استالین نمی گذارند بوجود بیاد وامریکا قبل از اینکه اون شخص شاخ وبرگ بگیره کلکش رو میکنه.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
"دختر و افسر مرزی"

معرفی دو تانک المان نازی 1
((...زنده باد صلح بین المللی,مرگ بر جنگ افروزان...))
استالین_آخرین سخنرانی سال 1952
عضو گروه تاریخ انجمن
پاسخ
 سپاس شده توسط 1939
آگهی
#7
ديگه كسى مثل هيتلر تو دنيا پيدا نميشه
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تعداد تانک های ایران چقدر است؟ بهترین تانک ایران کدام است؟
  -عکس هایی از تانک ام۱ آبرامز-
  |معرفی جنگنده فرانسوی داسو سوپر اتاندارد|
  |معرفی جنگنده رزمی سبک ال-۱۵۹ الکا|
  ||☆تاریخچه عملیاتی و ویژگی های تانک تی-۵۴/۵۵☆||
  |معرفی هواپیمای گشت دریایی هاوکر سیدلی نمرود|
  |معرفی هواپیمای برییف آ-۵۰|
  |معرفی هواپیمای بریتانیایی دو موتوره دی هاویلند سی ویکسن|
  |معرفی هواگرد تهاجمی بلکبرن بوکانیر|
  |معرفی موتور توربوفن پرت اند ویتنی تی‌اف۳۰|

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان