امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حمایت معنادار آمریکا از ترویست‌های النصره

#1
Heart 
وزارت دادگستری آمریکا فهرست خطرناک‌ترین تروریست‌های جهان و تحت پیگرد دولت آمریکا، از جمله مهمترین سرکردگان القاعده را منتشر کرد، اما نکته در این فهرست آن بود که نام «ابو محمد الجولانی»، سرکرده جبهه النصره مشاهده نمی‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، «عبد الله سلیمان علی»، نویسنده و تحلیلگر سیاسی جهان عرب در مقاله‌ای که پایگاه خبری القوه الثالثه آن را منتشر کرد، تلاش می‌کند به این پرسش پاسخ دهد که چرا دولت آمریکا اقدام به حذف «ابو محمد الجولانی»، سرکرده جبهه النصره که هم اکنون به عنوان شاخه رسمی سازمان تروریستی القاعده در سوریه فعالیت می‌کند، از فهرست تروریسمش کرد.

«عبد الله سلیمان علی» در این باره می‌نویسد: پس از آنکه در فهرست منتشره خطرناک ترین تروریست‌های جهان و تحت پیگرد دولت آمریکا که شبکه خبری آمریکایی «سی ان ان» در اکتبر گذشته آن را منتشر کرد، «ابو محمد الجولانی» سرکرده جبهه النصره جایگاه ششم را به خود اختصاص داده بود، در فهرست جدید این کشور که چند روز پیش از سوی وزارت دادگستری آمریکا منتشر شد، نام و نشانی از تحت تعقیب بودن الجولانی مشاهده نمی‌شود.

در واقع چند روز پیش وزارت دادگستری آمریکا فهرست جدیدی از خطرناک ترین تروریست‌های تحت پیگرد دولت این کشور و پاداش‌های در نظر گرفته شده برای دستگیری آنها یا ارائه اطلاعاتی از آنها منتشر کرد که در آن نام و نشانی از ابو محمد الجولانی مشاهده نمی‌شود.

و در حالی‌ که «ایمن الظواهری»، رهبر سازمان تروریستی القاعده در راس لیست افراد تحت پیگرد دولت آمریکا قرار دارد و برای دستگیری وی ویا دادن اطلاعاتی از وی ۲۵ میلیون دلار در نظر گرفته شده، نام ابو محمد الجولانی، سرکرده گروه تروریستی القاعده در سوریه حذف شوده و حتی نام وی بالاتر از «ابو بکر البغدادی»، سرکرده گروه تروریستی امارت اسلامی عراق و شام یا همان داعش بود، هم اکنون به نظر می‌رسد، با نبود نام وی در این فهرست دولت آمریکا از تحت پیگرد قرار دادن او چشم پوشی کرده است.

عدم مشاهده نام الجولانی در فهرست حدودا ۵۰ نفره دولت آمریکا سوال‌های بسیاری را درباره دلیل این اقدام دولت آمریکا مطرح کرده است. اینکه آیا واقعا دولت آمریکا الجولانی را تروریست خطرناکی به شمار نمی‌آورد؟ چرا در این مرحله از بحران سوریه دولت آمریکا موضع خود را در قبال الجولانی و جبهه النصره تغییر داده و دیگر آن را فردی خطرناک به شمار نمی‌آورد و در فهرست افراد تحت پیگرد خود قرار نمی‌دهد. در حالی که تا سال گذشته الجولانی جزو ۱۰ نفر اول خطرناک‌ترین تروریست‌های تحت پیگرد دولت آمریکا قرار داشت؟ چرا دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره وی برخلاف دیگر سرکردگان گروه‌های تروریستی ارائه نمی‌دهد و تلاش برای برملا کردن و افشای هویت واقعی وی ندارد، آن هم بر خلاف دیگر تروریست‌های خطرناک تحت پیگرد دولت آمریکا که اطلاعات بسیاری از آنها به بیرون درز پیدا کرده است.

در فهرست جدید ارائه شده از سوی وزارت دادگستری آمریکا نام «یاسین السوری» از جمله نام‌های بارزی است که به چشم می‌خورد و ظاهرا اطلاعات لازم هم درباره آن ارائه و گفته شده که از جمله افرادی است که نقش مهمی را در ارسال تروریست‌ها از پاکستان به سوریه ایفا می‌کند، از جمله اطلاعات موجود درباره این فرد آن است که وی از اهالی شهر قامشلی و متولد سال ۱۹۸۲ و دارای نام‌های متعددی مانند زین العابدین و عز الدین عبد الفرید خلیل است.

یاسین السوری علاوه بر ارسال تروریست‌ها از پاکستان به سوریه، زمینه سفر آنها را نیز از ترکیه به سوریه فراهم می‌کند. وی همچنین تلاش‌هایی در انتقال عناصر القاعده از کشورهای غربی به سوریه نیز انجام داده و علاوه بر نقل و انتقال عناصر القاعده به انتقال سلاح و اموال مورد نیاز گروه‌های تروریستی از نقاط مختلف خاورمیانه به سوریه می‌پردازد.

این همه اطلاعات ارائه شده از این فرد از سوی وزارت دادگستری آمریکا و نادیده گرفتن نام فردی مانند ابو محمد الجولانی و حذف وی از فهرست تروریست‌های خطرناک و تحت پیگرد به این نکته اشاره می‌کند که دولت آمریکا در صدد تجدید نظر و بازنگری در مواضع خود در قبال گروه‌های تروریستی فعال در سوریه و سرکردگان آنهاست، اما اینکه آمریکا چگونه توانسته از ابو محمد الجولانی چشم بپوشد و ایمن الظواهری را همچنان تحت پیگرد قرار دهد، جای سوال دارد.

همچنین اگرچه در فهرست جدید آمریکا از «ناصر الوحیشی»، سرکرده گروه تروریستی القاعده در جزیره العرب نامی نبرده است، اما هواپیماهای آمریکایی همچنان او را تحت پیگرد دارند و روزی نیست که مقرهای او و عناصرش را هدف قرار ندهند، اما این اقدام چندان جای تعجب ندارد، چون الوحیشی سال گذشته نیز در فهرست تروریسم آمریکا قرار نداشت، اما اینکه نام فردی در فهرست تروریسم آمریکا وجود داشته باشد و سپس نام آن فرد از آن حذف شود، مانند ابو محمد الجولانی می‌تواند، معنای بسیاری داشته باشد.
حمایت معنادار آمریکا از ترویست‌های النصره 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا(زنده)
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره
Heart ارتش آمریکا نخستین آتشبار "گنبد آهنین" را از رژیم صهیونیستی تحویل گرفت
Heart  تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا را دشوار کرده است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان