02-11-2014، 14:24
امروز مصادف با ۱۲ فوریه روز تولد چارلز داروین است مردی که منجر به ارائه نظریه تکامل در مورد منشا انسان شد.در نظریه تکامل یا فرگشت انتخاب طبیعی و تغیرات ژنتیکی در نسل ها باعث پیدایش صفات یا موجودات جدید می شود.این نظریه اعلام کرد که موجودات در طول زمان بصورت ثابت نبوده اند و در نسل های مختلف تغیر کرده اند.و در نتیجه تغیر در اندام ها موجودات جدید پدید می آیند.
این نظریه در مورد پدید آمدن انسان می گوید که در ابتدا ماهی ها در آب پدید آمدند و سپس ماهی ها کم کم به خشکی نزدیک شدند و تبدیل به دوزیستان شدند و بعد از دوزیستان پستانداران پدید آمدند و از میمون ها انسانها پدید آمدند یا میمون و انسان دارای نیایی مشترک هستند.
نظریه تکامل مورد مخالفت شدید دین مسیحیت قرار گرفت اما علمای اسلامی مخالفت شدیدی با این نظریه نکرده اند.در دین اسلام نیز هیچ مخالفت شدیدی با این نظریه نشده است ولی عده ای چون این نظریه را در تقابل با نظریه آدم و حوا که در قرآن ذکر شده است می بینند سعی در مخالفت با آن می نمایند.در حالی که در ادامه نشان خواهیم داد نظریه آدم و حوا و تکامل هیچ تناقضی با هم ندارند.
حال به برسی آیات قرآن در باره تکامل می پردازیم:
در سوره انبیا آیه 30نوشته شده است هر چیز زنده ای را از آب پدید آوردیم
در آیه 45 سوره نور نوشته شده است:
و خداست که هر جنبندهاى را [ابتدا] از آبى آفرید پس پارهاى از آنها بر روى شکم راه مىروند و پارهاى از آنها بر روى دو پا و بعضى از آنها بر روى چهار [پا] راه مىروند خدا هر چه بخواهد مىآفریند در حقیقتخدا بر هر چیزى تواناست
این دو آیه نیز به موضوع در امدن جانداران از آب اشاره می کند که یکی از مراحل تکامل است ودیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
در این مطلب بطور مفصل به آن پرداخته ایم.
در سوره زمر آیه 6 نوشته شده است:
(خدا) هشت جفت (4 نوع) از دامهارا برای شما پائین آورد.
این آیه دقیقا به تغیر در اندازه حیوانات در اثر انتخاب طبیعی می پردازد.که داروین نخستین بار به آن پرداخت.و دردیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
این پست به طور مفصل به آن پرداخته ایم.
حال آیه اصلی که مد نظر این پست است می پردازیم در آیه ۱۳۳سوره النعام نوشته شده است که :
وَرَبُّکَ الْغَنِیُّ ذُو الرَّحْمَةِ إِن یَشَأْ یُذْهِبْکُمْ وَیَسْتَخْلِفْ مِن بَعْدِکُم مَّا یَشَاء کَمَآ أَنشَأَکُم مِّن ذُرِّیَّةِ قَوْمٍ آخَرِینَ ﴿۱۳۳﴾و پروردگار تو بىنیاز و رحمتگر است اگر بخواهد شما را مىبرد و پس از شما هر که را بخواهد جانشین [شما] مىکند همچنانکه شما را از نسل گروهى دیگر پدید آورده است
این آیه دقیقا به موضوع اصلی پست که پدید آمدن انسان از میمون است می پردازد.دانشمندان می ګویند تکامل میمون به انسان از ۸۵ تا ۵۵ میلیون سال قبل صورت گرفته است و تغیراتی که در میمون ها پدید آمد از جمله راه رفتن روی دوپا استفاده از دستان و استفاده از ابزار منجر به پیدایش انسانهای نخستین و سپس انسان امروزی شده است که ددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ر این لینک می توانید بطور مفصل در باره آن مطالعه فرمایید.و این آیه نیز بطور مستقیم اشاره می کند که خدا شما را از نسل گروهی دیگر پدید آورد.
در آیات ۶۰ تا ۶۲ سوره الواقعه نیز قرآن کریم وجود انسان های اولیه یا نئاندرتال ها را تایید کرده است:
عَلَى أَن نُّبَدِّلَ أَمْثَالَکُمْ وَنُنشِئَکُمْ فِی مَا لَا تَعْلَمُونَ ﴿۶۱﴾وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الْأُولَى فَلَوْلَا تَذکَّرُونَ ﴿۶۲﴾ [و مىتوانیم] امثال شما را به جاى شما قرار دهیم و شما را [به صورت] آنچه نمىدانید پدیدار گردانیم ﴿۶۱﴾ و قطعا پدیدار شدن نخستین خود را شناختید پس چرا سر عبرت گرفتن ندارید.﴿۶۲﴾
در آیه ۶۱ نیز به مساله جایگزینی اشاره کرده است این نقطه نیز قابل ذکر است که انسان امروزی نیز در حال تغیرات و جهش ژنتیکی است و نسل به نسل تغیر می کند.در آیه ﴿۶۲﴾ نیز خداوند به پدیدار نخستین اشاره می کند که بی شک به این مساله به گونه انسان های اولیه و نئاندرتال مرتبط می شود.که با میمون ها و انسان های نخستین متفاوت بوده اند.که در باره نئاندرتالها می توانید دردیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
این لینک مطالعه کنید.
همچنین حضرت علی نیز از موجودی بنام نسناس نام می برد که به انسان شبیه بوده است و قبل از انسان بروی زمین می زیسته است این مساله نیز ممکن است به موضوع انسان های نئاندرتال که نیاکان انسان های امروزی بوده اند ولی هم اکنون وجود ندارند اشاره نماید.
این نظریه در مورد پدید آمدن انسان می گوید که در ابتدا ماهی ها در آب پدید آمدند و سپس ماهی ها کم کم به خشکی نزدیک شدند و تبدیل به دوزیستان شدند و بعد از دوزیستان پستانداران پدید آمدند و از میمون ها انسانها پدید آمدند یا میمون و انسان دارای نیایی مشترک هستند.
نظریه تکامل مورد مخالفت شدید دین مسیحیت قرار گرفت اما علمای اسلامی مخالفت شدیدی با این نظریه نکرده اند.در دین اسلام نیز هیچ مخالفت شدیدی با این نظریه نشده است ولی عده ای چون این نظریه را در تقابل با نظریه آدم و حوا که در قرآن ذکر شده است می بینند سعی در مخالفت با آن می نمایند.در حالی که در ادامه نشان خواهیم داد نظریه آدم و حوا و تکامل هیچ تناقضی با هم ندارند.
حال به برسی آیات قرآن در باره تکامل می پردازیم:
در سوره انبیا آیه 30نوشته شده است هر چیز زنده ای را از آب پدید آوردیم
در آیه 45 سوره نور نوشته شده است:
و خداست که هر جنبندهاى را [ابتدا] از آبى آفرید پس پارهاى از آنها بر روى شکم راه مىروند و پارهاى از آنها بر روى دو پا و بعضى از آنها بر روى چهار [پا] راه مىروند خدا هر چه بخواهد مىآفریند در حقیقتخدا بر هر چیزى تواناست
این دو آیه نیز به موضوع در امدن جانداران از آب اشاره می کند که یکی از مراحل تکامل است ودیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
در این مطلب بطور مفصل به آن پرداخته ایم.
در سوره زمر آیه 6 نوشته شده است:
(خدا) هشت جفت (4 نوع) از دامهارا برای شما پائین آورد.
این آیه دقیقا به تغیر در اندازه حیوانات در اثر انتخاب طبیعی می پردازد.که داروین نخستین بار به آن پرداخت.و دردیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
این پست به طور مفصل به آن پرداخته ایم.
حال آیه اصلی که مد نظر این پست است می پردازیم در آیه ۱۳۳سوره النعام نوشته شده است که :
وَرَبُّکَ الْغَنِیُّ ذُو الرَّحْمَةِ إِن یَشَأْ یُذْهِبْکُمْ وَیَسْتَخْلِفْ مِن بَعْدِکُم مَّا یَشَاء کَمَآ أَنشَأَکُم مِّن ذُرِّیَّةِ قَوْمٍ آخَرِینَ ﴿۱۳۳﴾و پروردگار تو بىنیاز و رحمتگر است اگر بخواهد شما را مىبرد و پس از شما هر که را بخواهد جانشین [شما] مىکند همچنانکه شما را از نسل گروهى دیگر پدید آورده است
این آیه دقیقا به موضوع اصلی پست که پدید آمدن انسان از میمون است می پردازد.دانشمندان می ګویند تکامل میمون به انسان از ۸۵ تا ۵۵ میلیون سال قبل صورت گرفته است و تغیراتی که در میمون ها پدید آمد از جمله راه رفتن روی دوپا استفاده از دستان و استفاده از ابزار منجر به پیدایش انسانهای نخستین و سپس انسان امروزی شده است که ددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ر این لینک می توانید بطور مفصل در باره آن مطالعه فرمایید.و این آیه نیز بطور مستقیم اشاره می کند که خدا شما را از نسل گروهی دیگر پدید آورد.
در آیات ۶۰ تا ۶۲ سوره الواقعه نیز قرآن کریم وجود انسان های اولیه یا نئاندرتال ها را تایید کرده است:
عَلَى أَن نُّبَدِّلَ أَمْثَالَکُمْ وَنُنشِئَکُمْ فِی مَا لَا تَعْلَمُونَ ﴿۶۱﴾وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الْأُولَى فَلَوْلَا تَذکَّرُونَ ﴿۶۲﴾ [و مىتوانیم] امثال شما را به جاى شما قرار دهیم و شما را [به صورت] آنچه نمىدانید پدیدار گردانیم ﴿۶۱﴾ و قطعا پدیدار شدن نخستین خود را شناختید پس چرا سر عبرت گرفتن ندارید.﴿۶۲﴾
در آیه ۶۱ نیز به مساله جایگزینی اشاره کرده است این نقطه نیز قابل ذکر است که انسان امروزی نیز در حال تغیرات و جهش ژنتیکی است و نسل به نسل تغیر می کند.در آیه ﴿۶۲﴾ نیز خداوند به پدیدار نخستین اشاره می کند که بی شک به این مساله به گونه انسان های اولیه و نئاندرتال مرتبط می شود.که با میمون ها و انسان های نخستین متفاوت بوده اند.که در باره نئاندرتالها می توانید دردیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
این لینک مطالعه کنید.
همچنین حضرت علی نیز از موجودی بنام نسناس نام می برد که به انسان شبیه بوده است و قبل از انسان بروی زمین می زیسته است این مساله نیز ممکن است به موضوع انسان های نئاندرتال که نیاکان انسان های امروزی بوده اند ولی هم اکنون وجود ندارند اشاره نماید.
حال به موضوع آدم و حوا می پردازیم.
بنا به اکثر روایات اسلام و یهود و حدیثی از امام جعفر صادق (ع)[دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
منبع ] بهشت آدم و حوا یکی از باغهای زمینی بوده است و بروی زمین بوده است چون اگر در آسمان بود امکان اخراج انسانها از بیشت وجود نداشت.شیطان نیز که در قرآن به صراحت از آن بعنوان جن یاد شده یکی از احالی زمین بوده است.و آدم و حوا از یک بهشت زمینی اخراج شده اند که از آن بعنوان باغ عدن یاد شده است و هبوطی از آسمان به زمین در کار نبوده است.این باغ بنا به عقیده بسیاری در منطقه ای از ایران یا خلیج فارس کنونی بوده است که بعد از اخراج آدم و حوا از آن بهشت در زیر آب مدفون شده است.
منبع ] بهشت آدم و حوا یکی از باغهای زمینی بوده است و بروی زمین بوده است چون اگر در آسمان بود امکان اخراج انسانها از بیشت وجود نداشت.شیطان نیز که در قرآن به صراحت از آن بعنوان جن یاد شده یکی از احالی زمین بوده است.و آدم و حوا از یک بهشت زمینی اخراج شده اند که از آن بعنوان باغ عدن یاد شده است و هبوطی از آسمان به زمین در کار نبوده است.این باغ بنا به عقیده بسیاری در منطقه ای از ایران یا خلیج فارس کنونی بوده است که بعد از اخراج آدم و حوا از آن بهشت در زیر آب مدفون شده است.
حال اگر بر طبق روایات آدم و حوا روی زمین بوده باشند می توان پذیرفت که آدم و حوا می توانستند نخستین انسان هایی باشند که از میمون ها یا نئاندرتال ها به انسان تکامل پیدا کرده باشند و این داستان نیز هیچ تناقضی با علم و داستان آفرینش ندارند.