امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شرایط فعلی سینما امکان ساخت فیلم های جدی اجتماعی مثل "دو زن" را به من نمی‌دهد/ باید ه

#1
شرایط فعلی سینما امکان ساخت فیلم های جدی اجتماعی مثل "دو زن" را به من نمی‌دهد/ باید ه 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
به گزارش سينما خبر؛  برنامه "هفت"، شب گذشته در حالی روی آنتن رفت که محمود گبرلو تهیه کننده و مجری این برنامه پس از عرض سلام و عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم به بینندگانش گفت: آیین های محرم از کودکی در زندگی تک تک ایرانیان بوده و همین باورها سبب اتحاد و پیروزی شیعیان در خیلی از زمینه‌ها شده است.

وی در ادامه افزود: سینماگران نیز سعی کرده‌اند گوشه‌ای از این واقعه‌ی بزرگ را به تصویر بکشند اما همیشه مشکلاتی وجود داشته که باعث شده آنطور که باید و شاید به سینمای عاشورا اهمیت داده نشود. امیدوارم با اهتمام ویژه به این مسئله و تقدیر از سینماگران این حوزه وضعیت سینمای عاشورا روز به روز بهتر شود.

 بنابراین گزارش ؛ پس از برقراری ارتباطی تلفنی با مسعود الماسی سرپرست دفتر انجمن سینمای جوان زنجان و صحبت پیرامون حضور 160 هنرمند مستند ساز برای پوشش مراسم عزاداری مردم زنجان، مجری برنامه وارد گفتگو با تهمینه میلانی گارگردان "آتش بس 2" شد.

فیلمنامه ی آتش بس 3، 4 و 5 با موضوعات و فضاهایی متفاوت هم نام با 1و2 نگارش شده است

تهمینه میلانی در خصوص روند فروش "آتش بس 2" گفت:هدف من و همسرم از ساختن "آتش بس 2" به دست آوردن پول زیاد نبود و تنها می خواستیم اهمیت نقش مشاور در زندگی را به زوج‌های جوان نشان دهیم. متاسفانه این روزها اخبار زیادی از طلاق می‌شنویم زیرا زوج‌های جوان به دلیل مشغله‌ی زیاد قدرت تحمل و تجزیه و تحلیل پایینی دارند و گاهی یک فرد عالم و آگاه به مسائل باید نکاتی را به انسان یاد آوری کند.

وی ادامه داد: فیلمنامه‌های آتش بس3،4و5 با فضاها و موضوعاتی متفاوت با آتش بس 1و2 نگارش شده است. اعتیاد بانوان، مسائل ملی، وطنی و بالا رفتن سن ازدواج خانم‌ها مسائلی است که در این فیلم ها مطرح می شود. سعی کرده‌ام در شماره‌های بعدی آتش بس از فضای طنز فاصله بگیرم.

منتقدان به من دشمن محترم می‌گویند

کارگردان فیلم "زن زیادی" اظهار داشت: موافقان و مخالفان سرسخت زیادی دارم که همه‌ی آنها به من احترام می‌گذارند و منتقدان به من دشمن محترم می‌گویند. این روزها شاهد گذر جامعه از سنت به مدرنیته هستیم؛ من تعریف خود را از مدرنیته دارم و همین موضوع سبب تضاد زیاد من با مخالفانم می شود.

وی در ادامه افزود: به نظر من هیچ تضادی بین سنت و مدرنیته وجود ندارد. وقتی ما مطالعه و نگاهی به پیرامون زندگی مدرن نداریم گفتگویی پیش نمی‌آید و مشکلات حل نمی‌شود دلایل وجودی برخی از سنت‌های گذشته از بین رفته است مثلا به دلیل عدم وجود جنگ‌هایی مانند تاتار و مغول مخفی کردن زنان و فرزندان در خانه کار عبثی است.

کارگردان فیلم "زن زیادی" عنوان کرد: دلیل بسیاری از مشکلات جامعه‌ی ما ایستادگی در مقابل زندگی مدرن است. من نمی‌گویم زندگی ماشینی صد در صد خوب و بدون نقص طراحی شده اما معتقدم مقاومت در برابر آن دردها و رنج‌های زیادی را به بار می‌آورد.

باید قانون‌های کشور به روز شوند

میلانی گفت: با مطالعاتی که برای ساختن فیلم "واکنش پنجم" داشتم، فهمیدم که بعد از فوت پدر سرپرستی فرزندان به پدر بزرگ یا عمو داده می‌شود. این موضوع در زمان‌های گذشته با استقلال نداشتن مالی زنان منطقی بوده اما امروزه بیشتر بانوان کشور ما شاغل هستند و توانایی بزرگ کردن فرزندانشان را دارند پس قوانین کشور باید متناسب با شرایط جامعه به روز شود.

وی ادامه داد: از ابتدای فیلم سازی‌ام با هر اقدامی مورد بعضی از انتقاد‌های بی‌جا قرار گرفتم مثلا در "زن زیادی" گفتند با سیاه نمایی سعی در پررنگ‌تر نشان دادن فقر در جامعه داری و در آتش "بس 2" می‌گویند با انتخاب لوکیشن‌های شیک و فانتزی فقیران را تحقیر می‌کنی در صورتی که من بررسی می‌کنم که قصه‌ی هر فیلم در کدام طبقه‌ی جامعه تاثیرگذاری بیشتری دارد و بعد به سراغ لوکیشن‌های آن می‌روم.

"آتش بس 1" برگرفته از یک تئوری معتبر بود 

کارگردان فیلم "سوپر استار" در خصوص فیلم "آتش بس 1" اظهار داشت: "آتش بس 1" اقتباسی نبود و با الهام گرفتن از یک تئوری معتبر سعی در به نمایش گذاشتن اهمیت کودک درون داشت.

وی در ادامه افزود: یک موضوع روان شناسی می‌گوید که همه‌ی ما کودک درونی داریم که با خوشحالی و ناراحتی آن شاد و غمگین می‌شویم و بسیاری از تصمیم‌های مهم زندگی ما را او می‌گیرد پس باید به آن بها داده شود این موضوع محتوای "آتش بس "1 بود.

این کارگردان گفت: در "آتش بس 2" یک سری ظرافت‌های فرهنگی و معضلات قشر تحصیل کرده با وضعیت مالی متوسط طرح شده است. همه‌ی ما شاهد آن هستیم که در یک خانواده  بسیاری از نقش‌ها عوض شده است. در روزگار قدیم هنگام بروز یک مشکل تمامی اعضای فامیل برای حل آن دور هم جمع می‌شدند اما این روزها شاهد فامیل گریزی هستیم و نسل جدید افکار قدیمی‌ها را قبول ندارند.

وی ادامه داد: متاسفانه در جامعه‌ی ما بر روی بسیاری ار ناهنجاری‌ها سرپوش گذاشته می‌شود اگر در چند سال گذشته که هنوز زنان خانه دار زیاد به بیماری ایدز مبتلا نشده بودند فیلمی در رابطه با این موضوع ساخته می‌شد وضعیت پیشروی این بیماری به گونه‌ی الان نبود. سر پوش گذاری بر روی مسائل تنها در ماندگی جامعه را فراهم و آثارش کلیه‌ی افراد را درگیر خود می‌کند.

کارگردان فیلم "تسویه حساب" بیان کرد: با کلمه‌ی دشمن به شدت مخالف هستم. چه کسی می‌گوید که ما با فیلمسازی پیرامون مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه مان به دشمنان کمک می‌کنیم ؟ برای کشوری مثل آلمان چه فرقی می‌کند تعداد ایدزی‌های ما چند نفر است؟ شرایط فیلم سازی جدی اجتماعی در جامعه‌ی ما به خطر افتاده است . در وضعیت کنونی نمی‌شود فیلمی را مثل "دو زن" ساخت. هدف اصلی من ساخت فیلم‌های جدی اجتماعی و بعد از آن آثاری چون "سوپر استار" و فیلم های طنز است. مخاطب من وقتی به سینما می‌آید باید افزون بر خندیدن و شاد شدن نکاتی درباره زندگی بیاموزد.

سینما و تلویزیون از معضلات جوانان عقب هستند

تهمینه میلانی گفت: جوان امروز به شدت نادیده گرفته شده و به هویت و نیازهای او بی توجهی می‌شود. با نگاهی سطحی به جامعه خواهیم فهمید که جمع گریز و فردگرا شده ایم. ژاپنی‌ها در کمال ماشینی شدن هویت خود را حفظ کرده‌اند. باید هویت جوان ایرانی به او باز گردانده شود.

وی در ادامه افزود: سینما 3 سال و تلویزیون 20 سال از جوانان ما عقب هستند. باید مسائل زندگی آسیب شناسی شود و گرنه اخلاق از بین می‌رود. فیلم‌های من آیینه‌ای در مقابل جوانان است که در آن کاستی‌های خود را خواهند فهمید. همه‌ی آدم‌ها نباید شبیه هم فکر کنند و ترس بی جا از آبرو مانع بیان خیلی از مسائل شود.

کارگردان فیلم "دو زن" اظهار داشت: "آتش بس "2 می‌گوید که مراقبت در کنار آموزش برای همه مسئله‌ای ضروری است و شما همیشه در حال انتخاب هستید. ایرانیان با استعدادترین مردم دنیا هستند و مدام باید به آنها روحیه و انگیزه داده شود، نه اینکه با عقاید نادرست تمام استعدادها را سرکوب کنیم.

 مریلا زارعی: تهمینه میلانی با فیلم "دو زن" مرا به سینمای ایران معرفی کرد

مریلا زارعی در ارتباط تلفنی با برنامه هفت گفت: من سه کار مشترک با میلانی داشتم که به عنوان دوست و شاگرد مطالب زیادی را از وی آموختم.

وی در ادامه افزود: فیلمسازان زن کشور ما با قدرت در سینما مسائل اجتماعی را به تصویر می‌کشند. ورود جدی من در سینما با "دو زن" بود و میلانی نقطه‌ی عطفی را در کارنامه‌ی کاری من رقم زد میلانی همچون یک معلم و دوست نکاتی را به من آموخت که تنها پای صحبت وعاظ می‌توان آن را فهمید.

بازیگر فیلم "شیار 143" اظهار داشت: تهمینه یک زن ایرانی کامل و مادر مهربان است، سر فیلم برداری "زن زیادی" با طلوع خورشید به خانه می‌رفت تا صبحانه‌ی دخترش را آماده کند. بزرگترین درسی که از میلانی آموختم این بود که گفت:مریلا همیشه خودت باش.

تهمینه میلانی نیز در پاسخ او گفت: مریلا از  پدیده‌های پر تکاپوی سینما و از مهندسان بازیگر است و وجود چنین هنرمندانی سطح سینما را بالا می‌برد اولویت اول فرزندم است. همیشه به همسرم می‌گویم ما بچه را به دنیا آورده ایم و مسولیت صد در صد آن با ما است.

تهمینه میلانی در پایان گفت: مردم به جذب لوکیشن‌های جذاب مدرنی مثل فضای "آتش بس 2"  می‌شوند و ارتباط برقرار می‌کنند از تمام همکاران، خواهر و همسرم که با عشق تلاش و کار کردند و سبب موفقیت "آتش بس "2 شدند تشکر می‌کنم.

گفتنی است؛ در پایان برنامه فیلم "آتش بس1" با  6/ 34  بهترین اثر میلانی شناخته شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
[color][size][font]

[/font][/size][/color]
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  سینما کلاسیک:_در یک شب اتفاق افتاد_
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  « سینما وحشت ! »
  ساخت نسخه انگلیسی فیلم Another Round با بازی لئوناردو دیکاپریو
  پرکارترین کارگردان های تاریخ سینما را بشناسید
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  دیوید لینچ احتمالا سریالی جدید برای نتفلیکس خواهد ساخت
  آهنگساز Far From Home بازگشتش برای ساخت موسیقی متن فیلم Spider-Man را تایید کرد
Video انصراف جلیل سامان از ساخت ادامه سریال "زیرخاکی"

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان