امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موضع ایران در صورت عدم توافق غربی‌ها

#1
Heart 
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه فرانس ۲۴ گفت ایران به ائتلاف غیرقابل اعتماد نمی‌پیوندد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «علاءالدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه خبری فرانس ۲۴ گفت ایران به ائتلاف غیرقابل اعتماد نمی‌پیوندد.

این نماینده بلندپایه مجلس شورای اسلامی گفت: «همان کشورهایی که گروه دولت اسلامی را درست کردند الان بخشی از ائتلاف هستند و می‌خواهند آن را از بین ببرند.»

وی از مجری این شبکه پرسید: «چگونه می‌توان این تناقض را حل کرد. این طبیعی است که ما به ائتلاف (ضدداعش) اطمینان نداشته باشیم. ما نمی‌خواهیم وارد یک بازی سیاسی شویم.»

حمله هوایی آمریکا و متحدان اروپایی و عربی‌اش به مواضع داعش که کمی کم‌تر از دو ماه قدمت دارد، توانست برای مدتی جلوی پیش‌روی نیروهای داعش را به سمت اربیل بگیرد و پس از آن، بازسازی قوای نیروهای پیشمرگه به نجات این شهر از سقوط قریب‌الوقوع انجامید.

در دو پیروزی بزرگ ارتش عراق در مواجهه با داعش، یعنی در عملیات آزادسازی شهر آمرلی و منطقه جوف‌الصخر، ارتش عراق با تکیه بر قوای زمینی خود توانست، خاک عراق را از داعشیان بازپس بگیرد.

مقامات وزارت دفاع و خارجه آمریکا هم به کرات گفته‌اند که حملات هوایی به تنهایی برای از بین بردن داعش کافی نخواهد بود ولی هیچ سرباز غربی در میدان نبرد با داعش حضور نمی‌یابد.

در ادامه این گفت‌وگو، بحث به پرونده هسته‌ای ایران و مذاکره با ۱+۵ رسید. بروجردی در این خصوص با هشدار به غرب در خصوص نرسیدن به توافق جامع هسته‌ای با ایران گفت:‌ «اگر به هر دلیلی به توافق نرسیم، این مسیر دیگر یک‌طرفه باقی نخواهد ماند و دیگر اوضاع به اینگونه نخواهد بود که ما به تعهدات خود عمل کنیم و طرف مقابل هیچ بازخوردی نداشته باشند.»

بروجردی هم‌چنین با ادامه هشدار در خصوص تبعات عدم توافق گفت که اگر لازم شود، ایران وارد روند اقدام حقوقی شده و فعالیت هسته‌ای را از سر خواهد گرفت.

مذاکرات ایران و ۱+۵ سال گذشته به امضای توافق مشهور ژنو منجر شد، توافقی که مهلتی شش ماهه مهلت برای رسیدن به توافق جامع تعیین کرده بود.

با نرسیدن به توافق در این شش ماه و با درنظر گرفتن نزدیک شدن مواضع طرفین بر اثر مذاکرات جدی و مستمر، ۴ ماه دیگر نیز به این ضرب‌الاجل افزوده شده.

ضرب الاجل ۴ ماهه روز ۲۴ نوامبر (۳ آذر ماه) به انتها می‌رسد.

مقامات ایران بارها گفته‌اند که قصدشان از پیگیری برنامه هسته‌ای، تنها برآورده کردن نیاز روز افزون این کشور به انرژی است. ایرانیان حتی بارها به فتوای آیه‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حرام بودن بکارگیری تسلیحات کشتار جمعی اشاره کرده‌اند و این فتوا را به عنوان مبنای عملکرد مسئولین ایرانی به طرف غربی ارائه کرده‌اند.

تنها مورد استفاده از تسلیحات اتمی بر علیه انسان، در سال ۱۹۴۵ به وقوع پیوست که طی آن سه بمب اتمی از بمب‌افکن آمریکایی بر سر مردم هیروشیما و ناکازاکی فرود آمد؛ در این حمله ۲۲۰ هزار انسان جان باختند.
موضع ایران در صورت عدم توافق غربی‌ها 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth توجه توجه!(اخبار درمورد درگیری آذری ها با کردها و کشته شدن چهارنغر)!!!!آذربایجان غربی
Subarrow برجام چگونه بن سلمان را وادار کرد از موضع پایین، به مذاکره با ایران تن دهد؟
Subarrow قدرت‌های جهانی به دنبال احیای برجام تا قبل از زمان انقضای توافق ایران-آژانس هستند
Heart به موضع خود در حمایت از مسأله فلسطین ادامه می‌دهیم
Heart تظاهرات سودانی‌ها علیه توافق صلح جوبا
Heart توافق موساد و مصر برای کاهش شدت واکنش کشورهای عربی به طرح الحاق
Heart انتقاد ترکیه از موضع "متناقض" فرانسه در لیبی
Heart توافق در بغداد برای اعطای یک وزارتخانه به ترکمان‌ها
  موضع ایران درباره آتش‌بس میان حکومت افغانستان و طالبان!
  برگزاری مراسم روز قدس در شهرهای کم‌خطر به صورت اجتماع

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان