امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دولت یارانه شیر را ماهانه بپردازد

#1
Heart 
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان یارانه شیر خام برای فصل بهار طلب دامداران بوده است، گفت: دولت باید مابه‌التفاوت نرخ شیر خام را در سه ماهه دوم سال یعنی از تیر تا شهریور ۹۳ نیز بپردازد.
به گزارش جهان، سید احمد مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه شیر خام برای فصل بهار، افزود: ما به طور کلی با پرداخت یارانه نقدی یا علوفه به دامداران مخالف هستیم چرا که تجربه نشان داده نه علوفه و نه پول هیچگاه به طور کامل به ما پرداخت نمی‌شود.

وی ادامه داد: یارانه ۴ ماه پایانی سال ۹۲ (یارانه ۳۰۰ میلیارد تومانی) که سال گذشته به دامداران پرداخت شد به دلیل محاسبات اشتباهی که انجام شده بود نتوانست کل شیر خام کشور را تحت پوشش قرار دهد و ۳۰ درصد پول کم آمد. به عنوان مثال خود بنده یارانه اسفندماه را دریافت نکرده‌ام.

مقدسی با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه برای شیر خام برای ۳ ماه فصل بهار کم است، تصریح کرد: نظر ما این است که اگر دولت به شیر و لبنیات یارانه اختصاص دهد آن را مانند یارانه نان ماه به ماه به حساب مردم واریز نماید. با این کار هم تولید رونق می‌گیرد یعنی امنیت شغلی و غذایی احیا می‌شود و هم از رکود فعلی خارج می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران افزود: زمانی که می‌خواهند به تولید یارانه بدهند کارشناسان قیمت تولید را بسیار کم اعلام می‌کنند تا یارانه کمتری بپردازند به همین خاطر تولید همواره "کاسه چه کنم چه کنم" در دست دارد.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان مذکور طلب دامداران است گفت: علاوه بر این دولت باید مابه‌التفاوت نرخ شیر را در سه ماه دوم سال یعنی از تیر تا شهریور ۹۳ نیز بپردازد چرا که کارخانجات صنایع لبنی تاکنون مصوبه ۱۴۴۰ تومانی نرخ شیر خام را اجرایی نکرده‌اند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران استان تهران تصریح کرد: وقتی دولت توان ملزم ساختن کارخانه‌ها به اجرای مصوبه خود را ندارد چرا مصوبه‌ای می‌گذارد که فقط تولیدکننده تحت فشار قرار بگیرد.

* سکوت سازمان حمایت/ جلساتی که سازمان در آن نیست

مقدسی ادامه داد: در سال ۹۱ زمانی که نرخ شیر از ۱۱۰۰ به ۹۳۰ تومان کاهش پیدا کرد سازمان حمایت با ورود به این مسئله گاوداران را به تعزیرات حکومتی معرفی کرد و در نهایت آنان را به اجرای این مصوبه ملزم ساخت. اما هم اکنون این سازمان سکوت کرده و سکوتش فقط به ما ضربه می‌زند متاسفانه در جلساتی هم که برگزار می‌شود این سازمان شرکت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه معاون سازمان حمایت اعلام کرده کارخانه‌ها توان خرید شیر خام به نرخ ۱۴۴۰ تومان را ندارند، گفت: بنده محکوم به پرداخت این مبلغ هستم؟ وظیفه سازمان حمایت این است که بررسی کند که چرا کارخانه‌ها توان پرداخت ندارند، اگر ندارند باید ضرر و زیان آنها را بدهد و یا اجازه دهد کارخانجات افزایش قیمتی دوباره به محصولاتشان بدهند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه گفته شده رئیس جمهور اعلام کرده قیمت‌ها نباید بیش از ۱۵ درصد افزایش یابد تصریح کرد: زمانی که تورم کشور ۲۵ درصد است چرا کالای من بیش از ۱۵ درصد حق افزایش قیمت ندارد. بنده باید تاوان این مسئله را بدهم که توان آن را هم ندارم.
دولت یارانه شیر را ماهانه بپردازد 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  |مسابقه قیمت‌ها و ستادهای بی‌خاصیت/ چرا تصمیمات دولت در بازار کارساز نیست؟
Heart دولت ترامپ ۱.۴ میلیارد دلار برای اموات چک کشید
Heart کشته شدن فرمانده نیروهای دولت منصور هادی در "مأرب"
  توان تولید "کیت" برای انجام ماهانه 1000000 تست «کرونا» را داریم
Heart تظاهرات ماموران پلیس، دولت فرانسه را به واکنش واداشت
  دولت مداخله ای در انتخاب رییس مجلس یازدهم ندارد
  چین از آمریکا خواست بدهی‌هایش را به سازمان ملل بپردازد
  ترکیب احتمالی دولت جدید اسرائیل مشخص شد
  انگلیس حمایت خود را از دولت جدید عراق اعلام کرد !
  روزنامه آمریکایی: دولت جدید عراق بهترین گزینه واشنگتن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان