امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نظارت اجرایی بر دانشگاه‌ها کاهش می‌یابد

#1
Heart 
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در دولت جدید امتیازهای بیشتری به دانشگاهیان و هیئت علمی می‌دهیم، گفت: طبق سیاست‌های جدید دولت نظارت اجرایی بر دانشگاه‌ها کمتر می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مجتبی صدیقی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه بیرجند، اظهار داشت: ما در آموزش عالی کشور جابه‌جایی‌ها را ایجاد فرصت می‌دانیم و این جابه‌جایی‌ها فارغ از بحث‌های مادی است.


وی با بیان این‌که 15 درصد آموزش عالی دولتی است، تصریح کرد: 85 درصد دانشجویان با هزینه شخصی و مردمی در دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و علمی کاربردی در حال تحصیل هستند.


تحصیل 4.4 میلیون دانشجو در کشور


رئیس سازمان امور دانشجویان کشور از تحصیل 4 میلیون و 400 هزار دانشجو در کشور خبر داد و گفت: همچنین حدود 55 هزار هیئت علمی در دانشگاه‌های کشور مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 46 درصد آن‌ها مربی، 38 درصد استادیار، 8 درصد دانشیار و 4 درصد استاد تمام هستند.


صدیقی با تأکید بر این‌که آموزش عالی امروز نیازمند پرداختن بیشتر به کیفیت است، اذعان داشت: در این دوره باید با غنای بیشتری به توسعه کیفی آموزش عالی بپردازیم.


وی توجه به مشکلات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را رسالت آموزش عالی عنوان کرد و افزود: دانشگاهی که با مشکلات مردم و جامعه بیگانه باشد به رسالت خود عمل نکرده است.


معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: آموزش عالی توسعه چشم‌بسته که شاید نیازهای مردم را برآورده کند را نمی‌خواهد و قصد نداریم که تنها صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها را پر کنیم.


صدیقی با اشاره به سیاست‌های جدید دولت در آموزش عالی، متذکر شد: طبق سیاست‌های جدید دولت نظارت اجرایی بر دانشگاه‌ها کمتر می‌شود و مسئولان دانشگاه‌ها بیشتر خودشان برنامه‌ریزی می‌کنند.


وی با بیان این‌که امتیازهای بیشتری به دانشگاهیان و هیئت علمی می‌دهیم، ادامه داد: استقلال آکادمی هدف اصلی ما است که در این دوره محقق می‌شود.


معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مشارکت دانشگاهیان در تصمیم‌گیری را از سیاست‌های دیگر دولت برشمرد و بیان کرد: باید این ترس که اگر کاری به خود دانشگاهیان واگذار شود به شکست می‌انجامد، ریخته شود.


امکان حضور همه تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها فراهم است


صدیقی همچنین به سیاست‌های دولت در بخش دانشجویی اشاره کرد و گفت: ما به دنبال ایجاد فضایی سالم، بانشاط، آرام و در عین حال قانونی و با اخلاق را برای دانشجویان در دانشگاه‌ها هستیم.


وی با تأکید بر این‌که این فضا با نقد و بررسی همراه بوده و زنده است، اضافه کرد: اگر در فضای دانشگاه و آموزش عالی خود را از درون نقد کنیم از بیرون سرزنش نمی‌شویم‌، اما دانشجویان نیز نباید هدف اصلی آموزش عالی را فراموش کنند.


رئیس سازمان امور دانشجویان کشور با بیان این‌که امکان حضور همه تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها فراهم است، متذکر شد: توجه به کرسی‌های آزاداندیشی بحث مهمی است که در این دوره باید ادامه پیدا کند اما باید ساز و کار آن مشخص باشد.


صدیقی با اشاره به این‌که در دولت جدید تنها تنها 38 دانشگاه تغییر مدیریت داده شده‌اند، یادآور شد: این تبلیغاتی که بر علیه دولت در حال انجام است تنها یک سیاست‌کاری است.


وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید توسعه ارتباطات علمی بین‌المللی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی متناسب با قشر فرهیخته دانشگاهی مدنظر قرار گرفته است، تصریح کرد: این موضوع تا حدود زیادی به این بستگی دارد که سیاست‌های خارجی دولت چقدر پیش می‌رود.


معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: انتظار دولت از دانشگاهیان این است که اگر اعتقاد به این گشاییش سیاسی دارند در دانشگاه‌ها از این امر حمایت کنند.


صدیقی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی به عنوان یکی از نقاط استراتژیک مدنظر وزارت علوم است، خاطر نشان کرد: ریاست دانشگاه با پرهیز از روزمرگی و با توجه ویژه به نقش هیئت علمی ودانشجویان، دانشگاه را با کیفیت مناسب جلو ببرد.
نظارت اجرایی بر دانشگاه‌ها کاهش می‌یابد 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ❤️Arsham ❤️
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Thumbsdown کتک زدن و شکستن دست خبرنگار توسط حراست دانشگاه +تصویر
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
  کاهش انتشار گاز متان در سال ۲۰۲۰
Heart برهم صالح بر نظارت سازمان ملل در انتخابات عراق تأکید کرد
Heart توافق موساد و مصر برای کاهش شدت واکنش کشورهای عربی به طرح الحاق
  آغاز فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور/آماده‌سازی طرح الزام استفاده از ماسک در ا
  نتایج آزمون‌های زبان‌های خارجی دانشگاه آزاد اعلام شد
  کاهش فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در تهران
  توضیحات "زالی" درباره تاثیر یک داروی ام‌اس در کاهش مرگ کرونایی‌ها
  به نظر می‌رسد شدت بیماری‌زایی کروناویروس کاهش یافته است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان