امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی کامل زک افران

#1
بیوگرافی کامل زک افران 1

زک افران در سنت لوئیس اوبیسپو، کالیفرنیا به دنیا آمد و چند سال بعد به همراه خانواده‌اش به ارویو گراند، کالیفرنیا نقل مکان کردند. پدرش دیوید افران یک مهندس نیروگاه برق و مادرش استارلا بسکت منشی سابق همان نیروگاه برق، در محل کار پدر افران کار می‌کرد.[۲]. افران برادر کوچکتری به نام دایلن دارد و در یک خانوادهٔ متوسط بزرگ شده‌است.[۳]. او ریشهٔ یهودی دارد و یک ندانم گرا است، نام خانوادگی او افران، در زبان یهودی به معنی چکاوک است.[۴]

پدر زک افران او را به بازیگری تشویق می‌کرد. او بازیگری را هنگامی که ۱۱ سال داشت شروع کرد. او با ایفای نقشی همراه با رقص و آواز در فیلم دبیرستان موزیکال، به سرعت تبدیل به تازه ترین چهره محبوب هالیوود شد[۵]. افران با حضور در فیلم دوباره ۱۷، همزمان بازی در نقشی غیرموزیکال و ایفای نقش اصلی در یک فیلم سینمایی در ژانر کمدی را تجربه کرد.[۶]

تحصیلات

افران در سال ۲۰۰۶ از دبیرستان آرویو فارغ التحصیل شد [۷] و در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی قبول شد ولی ثبت نام خود را به دلیل کار بر روی پروژهای سینمایی اش به تعویق انداخت.

حرفه
کارهای نخست

در سال ۲۰۰۲، افران شروع به ظاهر شدن به عنوان بازیگر مهمان در چند سریال تلویزیونی کرد مانند سریال‌های گاردین، فایرفلای، ای آر کرد. او نقش کامرون بیل را در مجموعهٔ تلویزیونی سامرلند ایفا کرد. به طور کلی او به عنوان یک کاراکتر تکراری معرفی شد. افران به عنوان یکی از اعضای اصلی این سریال در فصل دوم، در سال ۲۰۰۴ شد و در کنار بازیگرانی چون Kay Panabaker ،Lori Loughlin و Jesse McCartney درخشید. بعد از بازی او در سریال سامرلند، او نقش‌های کوتاهی در سریال‌های

CSI: Miami ،NCIS ،The Suite Life of Zack & Cody و The Replacements گرفت.

در سال ۲۰۰۳، افران در فیلم تلویزیونی شبکهٔ Lifetime به نام Miracle Run بازی کرد. او نقش استیون مورگان یکی از دوقلوهای خیال پرداز را ایفا کرد. او برای بازی اش در این فیلم، نامزد جایزهٔ بازیگر جوان برای بهترین اجرای نقش مکمل در یک فیلم تلویزیونی شد.

در سال ۲۰۰۵، او در نقش اصلی موزیک ویدئوی Hope Partlow به نام Sick Inside بازی کرد. همچنین در سال ۲۰۰۵، او نقش پاتریک مک کارل (پسری در فیلم، که علاقهٔ زیادی به اسب‌ها دارد) در فیلم مسابقهٔ اسبدوانی (The Derby Stallion) ایفا کرد. در این فیلم، کاراکتر او می‌خواهد که قهرمان مسابقهٔ اسبدوانی شهر را در مسابقهٔ اسبدوانی شکست دهد.

پیشرفت

در سال ۲۰۰۶ افران در فیلم سینمایی دبیرستان موزیکال در نقش تروی بولتون، یک دانش آموز محبوب و کاپیتان تیم بسکتبال را بازی کرد. این فیلم که با انتظار کمی روبرو بود[۳] به بیشتر شناخته شدن افران در بین بینندگان نوجوان هم به عنوان بازیگر و هم به عنوان خواننده کمک کرد. بر اساس آمار، او مقام چهارم را در بانک اطلاعات فیلم (IMDB) در لیست IMDBPro’s STARMeter در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۶ کسب کرد. [۸]. در آگوست ۲۰۰۶، افران برنده جایزهٔ انتخاب نوجوانان به طور مشترک با ونسا هاجنز شد. کلیهٔ بازیگران به همراه افران، تورهایی در سیدنی، استرالیا، لندن، انگلیس و سایر نقاط برای تبلیغ فیلم بر‌گزار کردند.

مدّت کمی پس از پخش دبیرستان موزیکال در ۴ فوریهٔ ۲۰۰۶، افران با اجرای دو آهنگ پر فروش در لیست Billboard Hot ۱۰۰ از فیلم: Get’cha Head in the Game و Breaking Free (با ونسا هاجنز) برای اولین بار در عموم ظاهر شد. در همین لیست آهنگ‌های پر فروش هفته، افران ۵ آهنگ از فیلم دبیرستان موزیکال داشت که به طور همزمان در لیست قرار گرفته بود. آهنگ Breaking Free در همان زمان رکورد سریع ترین صعود در تاریخ جدول Billboard، از ردهٔ ۸۶ به ردهٔ ۴ را در طول دو هفته به ثبت رساند، البته این رکورد با آهنگ Beautiful Liar از Beyoncé و Shakira شکسته شد. افران همچنین در سال ۲۰۰۶ در بازی‌های ویدئویی کانال دیزنی به عنوان کاپیتان تیم قرمز ظاهر شد.

در ۷ آوریل ۲۰۰۷، افران در قسمتی از Punk’d ظاهر شد که طی برنامه‌ای از پیش تعیین شده او را دست انداختند. افران در موزیک ویدئوی ونسا هاجنز به نام بگو آره (Say Ok) بازی کرد که به عنوان عشق ونسا هاجنز بود، موزیک ویدئو در شبکهٔ دیزنی در ۱۶ مارس، ۲۰۰۷ پخش شد.

در سال ۲۰۰۶ افران در فیلم اسپری‌موی در نقش لینک لارکین بازی کرد که در ۲۰ ژوئیه ۲۰۰۷ اکران شد. افران از صدای اصلی خودش برای نقشش استفاده کرد[۹]، او موهایش را کوتاه کرد و به رنگ قهوی تیره رنگ کرد و حدود ۱۵ پوند (۶٫۸ کیلوگرم) وزن اضافه کرد.[۱۰]. این فیلم در تورنتو، انتاریو از ۵ سپتامبر تا ۲ دسامبر ۲۰۰۶ فیمبرداری شده‌است. بازی افران و فیلم نتاج مثبتی را در بر داشت. به دلیل حضور در فیلم اسپری‌مو افران قادر به حضور در کنسرت دبیرستان موزیکال و اجرا در کنار دوستانش نبود. و Drew Seeley به جای او در این کنسرت خوانندگی کرد.

دبیرستان موزیکال ۲ در آگوست ۲۰۰۷ اکران شد و رکوردی ثبت کرد، پر بیننده ترین فیلم از طریق برنامه تلویزیون کابلی در تاریخ آمریکا با ۱۷٫۲ میلیون بیننده شد. به علاوه موتور جستجوی Lycos اعلام کرد که ۸۱ در صد جستجوهای انجام شده در این سایت، مربوط به زک افران بوده‌است. افران همچنین بر روی جلد مجلهٔ Rolling Stone چاپ آگوست ۲۰۰۷ ظاهر شد. مقاله‌ای در مورد علاقه‌اش، که او آرزو داشت روزی درنقشی اکشن بازی کند، منتشر شد. افران همراه با Queen Latifah برندهٔ جایزهٔ انتخاب نوجوانان برای محبوب ترین فیلم را معرفی کرد. و یکسال بعد، او با گروه The Veronicas مجری Nickelodeon Australian Kid’s Choice Awards در ۱۰ اکتبر در سیدنی شد.

افران نقشش را دوباره در دبیرستان موزیکال ۳: سال آخر تکرار کرد که در ۲۴، اکتبر ۲۰۰۸ اکران شدن شد.

نقش بعدی افران در فیلم دوباره ۱۷ بود که یک کمدی درام با کارگردانی آدام شانکمن بود. داستان فیلم دربارهٔ شخصی بزرگسال است که به دوران ۱۷ سالگیش (نقشش را افران بازی کرده) در دبیرستان هایدن بر می‌گردد، جایی که ستارهٔ تیم بسکتبال است و پسری کاملاً جذاب و کسی که همکلاسی‌هایش دوستش دارند. [۱۱]، این فیلم در سال ۲۰۰۹ اکران شد[۱۲]. در اوایل سال ۲۰۰۹، افران در فیلمی بنام من و اورسن ولز بازی کرد. مبنی بر رمان رابرت کاپلو به همین نام. داستان (که در دههٔ ۱۹۳۷ در نیویورک به وقوع می‌پیوندد) نوجوانی است که در گروه تٔاتر اورسن ولز استخدام می‌شود تا نقش جولیوس سزار را ایفا کند، و او به دستیار اورسن ولز علاقه‌مند می‌شود. این فیلم در جزیره من، در نیویورک و لندن، در بین فوریه و آوریل ۲۰۰۸ فیلم برداری شده‌است. این فیلم با شرکت در جشنوارهٔ فیلم تورنتو در ۵، ۶ و ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۸ به آمریکای شمالی معرفی شد و در سال ۲۰۰۹ اکران شد.

افران همچنین در برنامه ریزی ساخت دوبارهٔ فیلم موزیکال شرکت پارامونت Footloose حضور داشت. او گفت که دوست داشت کمی از استعداد خودش را به نقش اضافه کند که در فیلم قبلی توسط Kevin Bacon اجرا شده بود. در مارس ۲۰۰۹، او را از فیلم کنار گذاشتند. او گفت پروژه را به دلیل این که در جستجوی نقشی جدید بود واین یک فیلم موزیکال دیگر بود، ترک کرد.

در ۸ آوریل ۲۰۰۹، زک افران در ویدئوی کمدی کوتاهی به نام Zac Efron’s Pool Party برای سایت Funny Or Die شرکت کرد که برای نمایش عمومی عرضه شد.[۱۳] . در ۱۱ آوریل ۲۰۰۹ افران مجری یکی از قسمت‌های برنامه ساتردی نایت لایو بود[۱۴]. در اوایل ژوئن ۲۰۰۹ اعلام شد که افران به عنوان مهمان در فصل ششم سریال کمدی شبکه Entourage ،HBO ظاهر خواهد شد.[۱۵]

افران در یک سری از تبلیغات، همراه با Kristen Bell و Sean Combs برای تبلیغ ۲۰۱۰ MTV Movie Awards و مجری برنامه Aziz Ansari درخشید. در سال ۲۰۰۹، افران قرار دادی برای بازی در فیلم چارلی سنت کلاود امضا کرد، این فیلم در ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۰ اکران شد[۱۶].
پاسخ
 سپاس شده توسط مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان