امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بازیگران رستوران دار!

#1
هنرمندانی که باید فکر و اندیشه مردم را سیر کنند بعضی وقت ها به فکر سیر کردن شکم آنها می افتند. بازیگران و فیلمسازان با افتتاح رستوران و کافی شاپ میزبان طرفدارانی می شوند که می خواهند لذت نشستن در فضای متعلق به یک هنرمند را تجربه کنند.

ستاره ها انگیزه های فراوانی از افتتاح رستوران دارند. برخی به دنبال کسب سود بیشترند و برخی می خواهند از این مسیر ارتباط تنگاتنگی با هوادارانشان داشته باشند؛ برخی هم به جنبه تبلیغاتی ماجرا فکر می کنند و اینکه از این طریق نام شان بر سر زبان ها می افتد.

انگیزه، شرط لازم برای افتتاح یک رستوران هست اما شرط کافی نیست. تجربه نشان داده که خیلی ها از عهده این کار برنمی آیند و به سرعت رستورانشان را واگذار می کنند.

هنرمندان پس از مدتی کار کردن می فهمند که آواز دهل شنیدن از دور خوش است و اداره کردن یک رستوران به این راحتی هم که فکر می کرده اند نیست. در چند ماه گذشته در شبکه های اجتماعی خواندیم که جواد عزتی، سپند امیرسلیمانی و سام درخشانی اقدام به راه اندازی رستوران کرده اند.

جواد عزتی در گفتگو با تماشاگران امروز خبر از تعطیلی رستورانش داد و تاکید کرد که دیگر اداره رستوران «ترنج» را بر عهده ندارد. پس از تماس با روناک یونسی و اشکان خطیبی متوجه شدیم که آنها هم با حرفه رستوران داری خداحافظی کرده اند.
بازیگران رستوران دار! 1

خطیبی قید «رعنا» را زده و یونسی هم بی خیال رستوران داری در کیش شده است. پیش از آنها هم سامان مقدم همزمان با پخش سریال «شمس العماره» رستوران «الف» را افتتاح کرد اما خیلی زود از این کار پر دردسر خسته شد و رستورانش را به فردی به نام سرجیو واگذار کرد. صاحب جدید اسم رستوران را تغییر داد و با نام «سرجیو الف» آن را مجددا راه انداخت. فکر راه اندازی رستوران و کافی شاپ ذهن کدام هنرمندان را قلقلک داد؟ هنرمندان با چه انگیزه ای صاحب رستوران می شوند و در این فضا چه خدمات خاصی ارائه می دهند؟

یک جمله جادویی «سام درخشانی» را رستوران دار کرده است. یکی از دوستانش گفته «چقدر خوب می شود اگر برای یک رستوران، شعار «غذا رو بیاین خونه؛ بیرون نخورید» را انتخاب کنیم.» درخشانی پس از شنیدن این جمله یک رستوران خریده است تا این جمله را عملی کند!

این رستوران اطراف چهار راه جهان کودک تهران واقع شده و غذاهایش همگی خانگی اند. شما چیزهایی را می توانید دراین رستوران نوش جان کنید که در خانه امکان پخت اش وجود ندارد، مثلا انواع غذاهای کبابی (به جز کباب دیگی) در «خونه» تهیه نمی شود چون در حالت عادی کباب را نمی شود در منزل تهیه کرد.

درخشانی درباره رستورانش توضیح می دهد: «این رستوران مثل بچه ای است که تازه به دنیا آمده. من از آن مثل بچه ام نگهداری می کنم. مادرم، آشپزی خوبی دارد و دستپخت آشپز اینجا هم عالیست. بعضی روزها غذاهای مادرم را به رستوران می آورم و از آشپز می خواهم شبیه اش را درست کند.»

جالب است بدانید که این رستوران غذاهای عجیب و غریبی مثل خورشت گوجه سبز و چاقاله بادام را تحویل مشتریانش می دهد. قیمت غذاهای این رستوران از رستوران های عادی بسیار بالاتر است و برای میل کردن هر غذا باید حدودا 30 هزار تومان بپردازید.

ارزان ترین غذاهایش، میرزاقاسمی و کشک بادمجان است که به ترتیب 12 و 15 هزار تومان قیمت دارد. قیمت باقالی پلو با گوشت و سبزی پلو با ماهی هم از مرز 40 هزار تومان عبور می کند. طعم آلبالوپلو و شوید پلوی شیرازی را هم با پرداخت 32 هزار تومان می توانید بچشید.

این رستوران کم کم دارد به پاتوق هنرمندان و چهره ها تبدیل می شود.

یکی از آخرین افرادی که مهمان رستوران شد امیر قلعه نویی سرمربی تیم آبی های پایتخت بود. کارکنان رستوران از بین دانشجویان رشته بازیگری و فیلمسازی انتخاب شده اند. سام درخشانی خودش بعضی از شب ها به رستوران سر می زند و با مشتریان خوش و بش می کند. البته اول به کارهای مدیریتی اش می رسد و بعد به سراغ هوادارانش می رود. فرهاد کاظمی هم رستورانی حوالی میدان تجریش دارد که غذای لبنانی سرو می کند.

1- بازیگری درآمد نداشت، رستوران زدیم!
سپند امیرسلیمانی در فود کورت «علاءالدین» واقع در خیابان ولیعصر، ساندویچ تنوری «3 پند» را افتتاح کرده است. «فودکورت»ها مجموعه رستوران هایی هستند که انواع غذاهای ایرانی و خارجی و فست فود را عرضه می کنند. «برای کسب درآمد رستوران زدم. بازیگری درآمدی ندارد، به همین دلیل خواستم در کنار حرفه بازیگری شغل دیگری داشته باشم تا زندگی خودم را بچرخانم.»

اما آیا او از الان به فکر ایام بازنشستگی است؟ «برای بازنشستگی نه، برای همین الان که دستمزدهایمان را نمی دهند. الان که کار می کنیم پولی نداریم، وای به حال زمان بازنشستگی.»
بازیگران رستوران دار! 1

سپند امیرسلیمانی درباره قیمت ساندویچ هایش توضیح می دهد: «نسبت به رستوران های دیگر نمی دانم که بیشتر است یا کمتر اما نسبت به غذایی که درست می کنم خیلی غیرمنصفانه نیست. یعنی اصولا می گویند در ساندویچی ها 50 یا 70 درصدش سود است اما قیمت ساندویچ های ما خیلی ارزان تر و پایین تر از این حرف هاست. سعی می کنم اندک آبرویی که در این سال ها جمع کرده ام جای دیگری هدر ندهم. نان ساندویچ هایم خاص است و محتویاتش بدون روغن پخت می شود که طبیعتا سالم تر است ولی خیلی پر و پیمان است. ما در منوی ارائه شده نوشته ایم که کلا حق با شماست و همیشه با این شعار سعی کرده ایم پیش برویم و به صورت واقعی حق با مشتری باشد.»

در رستوران «3 پند» مجموعا 3 نفر نیرو مشغول به کار هستند. او به خاطر گرفتاری های تئاتری که داشته تا الان خیلی روی کارش تبلیغات نکرده ولی قصد دارد به زودی تبلیغات گسترده ای را شروع کند. از نظر این بازیگر انگیزه هنرمندان از افتتاح کافی شاپ و رستوران ارتباط رو در رو با مخاطبانشان است. «برخی می پرسند چرا بازیگران فقط کافی شاپ یا رستوران می زنند. باید پاسخ داد چون حرفه ای است که شاید شما می توانید کمتر از بقیه کارها به آن سر بزنید. یعنی خیلی نباید بالای سر کار باشید، ضمن اینکه ارتباط رو در رو و مستقیم با مردم را هم دارید. در مشاغل دیگر در خرید و فروش اگر حواست نباشد، خطرناک است.»

2- هر چی خفن تر، گران تر!
در منوی فست فود سیاوش خیرابی مجموعا 17 نوع ساندویچ و 10 نوع پیتزا دیده می شود. به دلیل اینکه او روی نان هایش کنجد می زند، نام «کنجد» را برای این فست فود انتخاب کرده است. اولین چیزی که در منوی او جلب نظر می کند، اسامی خارجی است که برای غذاهایش انتخاب کرده است. شما تا به حال پیتزا فوکاچیا خورده اید؟ رابطه تان با پیتزا گالینا و کالزونه برگر چطو راست؟ می دانید پیتزا پپینو چه طعمی دارد؟
بازیگران رستوران دار! 1

با اینکه غذاهای این رستوران اسامی عجیب و غریبی دارند ولی قیمت هایشان منطقی است. پیتزاهای ناشناخته حول و حوش 14 هزار تومان قیمت دارند که تقریبا نزدیک به قیمت استاندارد بازار است.

سیاوش خیرابی درباره انگیزه اش از رستوران داری توضیح می دهد: «نداشتن امنیت شغلی باعث شد شغل دیگری برای خودم دست و پا کنم، به همین دلیل رستورانی به نام «کنجد» تاسیس کردم. البته این اتفاق خیلی خوبی نیست چون دغدغه بازیگر، دوتا می شود و با نداشتن یک مدیریت مناسب امکان دارد شغل دوم به حرفه اصلی بازیگر لطمه وارد کند. متاسفانه ما مجبوریم سمت شغل هایی که ربطی به کارمان ندارد، برویم.»

هنرمندان مثل همه صاحبان رستوران ها از کیفیت و سلامت غذاهایشان تعریف می کنند. جالب است بدانید که نادر سلیمانی این شعار را برای رستورانش انتخاب کرده است: «با خیال راحت میل کنید؛ سم ندارد!»

3- پاتوقی برای روشنفکری
حسین پاکدل و عاطفه رضوی زوج پیشکسوت سینمای ایران در گوهردشت کرج «کافه کتاب» راه اندازی کرده اند. کافه کتاب جایی است که شما می توانید در کنار خریدن و خواندن کتاب، نوشیدنی های سرد و گرم مورد علاقه تان را هم سفارش دهید. مهدی پاکدل (برادر آقا حسین) و همسرش (بهنوش طباطبایی) چندی پیش مهمان این کافه کتاب بودند و برای علاقمندان، بخش هایی از یک کتاب را خواندند.
بازیگران رستوران دار! 1

شهاب حسینی هم خیلی وقت ها به کافی شاپ اش در لواسان می رود و قرارهای مصاحبه اش را در آنجا می گذارد. او برخلاف بقیه، شغل دومش را پنهان نمی کند. همسر شهاب حسینی به او در اداره «کافه هنر» کمک می کند. دو فرزند این بازیگر ستاره را هم بیشتر اوقات می توانید در کافه اش ببینید. سال 91 این کافه برای چند روزی پلمپ شد و سپس فعالیت دوباره اش را آغاز کرد.
پاسخ
آگهی
#2
همشو كه نخوندم ولي جهت اطلاع اشكان خطيبي هم رستوران دارهBlushاونم چه رستوراني
Just mohammad reza golzar(superstar)
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کوین هارت به جمع بازیگران فیلم Borderlands اضافه شد
  نقش هایی که صدمات روحی و جسمی به بازیگران آن وارد کرده
  بازیگر فیلم RoboCop به جمع بازیگران فصل سوم سریال Jack Ryan پیوست
  روسیف ساترلند به بازیگران فیلم Orphan: First Kill پیوست
  جیم گافیگان به بازیگران فصل دوم سریال Stargirl پیوست
  بازیگر فیلم Top Gun: Maverick به جمع بازیگران The Falcon and the Winter Soldierپیوست
  سوفیا هاسمیک به بازیگران سریال Superman and Lois پیوست
  سوچیل گومز به جمع بازیگران فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness پیوست
  فهرست بازیگران فیلم Don’t Look Up لئوناردو دی کاپریو تا جنیفر لارنس
  جان دیوید واشنگتن به جمع بازیگران فیلم جدید دیوید او. راسل پیوست

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان