امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آمریکا، اعراب‌ را بسوی روسیه سوق می‌دهد

#1
Heart 
حاکمان بحرین بالاخص ولیعهد این کشور هشدار می‌دهند که موضع دولت آمریکا در قبال سوریه و ایران و سیاست خارجی "شیزوفرنیک" دولت واشنگتن، تاثیر آن را در خاورمیانه از میان می‌برد و محو می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، شیخ سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین در مصاحبه‌ای با روزنامه تلگراف هشدار داده که دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اگر بر "سیاست خارجی واکنش پذیر، بی‌ثبات و موقتی" اصرار ورزد، تاثیر و نفوذ خود را در منطقه خاورمیانه از دست می‌دهد.

وی افزود: رویکرد توهمی و هذیانی یا به عبارتی شیزوفرنیک آمریکا در قبال مسائل خاورمیانه می‌تواند به این مساله منجر شود که بسیاری از کشورهای کلیدی عربی دست از ارتباط با آمریکا بردارند و خود را به روسیه نزدیک‌تر کنند.

از زمانی که دولت آمریکا درباره مساله اتمی ایران موضع خود را تغییر داده، تنش‌هایی بسیار زیاد و گزنده میان واشنگتن و چند کشور عربی مهم و کلیدی پدید آمده است.

ولیعهد بحرین با اعلام این مساله که رویارویی دولت واشنگتن با مساله انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه و توافق با روسیه برای انجام این کار به جای حمله نظامی به سوریه، اخیرا باعث شده تا برخی از کشورهای عربی به شدت در حال بررسی مجدد روابطشان با آمریکا باشند، افزود: در نتیجه این اقدام آمریکا برخی از کشورهای عربی بیشتر خود را برای برقراری روابط با سایر کشورها و عدم اتکا بر واشنگتن آماده کرده‌اند. به نظر می‌رسد آمریکا در برقراری ارتباط با جهان عرب دچار شیزوفرنی توهم شده است.

شیخ سلمان با اشاره به مداخله دیپلماتیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جلوگیری از حمله نظامی غرب به دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه گفت: روس‌ها به ما اثبات کرده‌اند که دوستان قابل اطمینان و معتبری هستند.

این شاهزاده بحرینی ۴۴ ساله که تحصیل کرده واشنگتن و کمبریج است و هم اکنون به عنوان معاون اول نخست وزیر بحرین فعالیت می‌کند، افزود: دخالت‌های اخیر واشنگتن در درگیری‌ها و کشمکش‌های منطقه خاورمیانه به این معناست که هم اکنون بسیاری از کشورهای عربی درباره اینکه آیا می‌توانند بر غرب برای حمایت از منافعشان اتکا کنند یا خیر دچار تردید هستند.

وی افزود: آمریکا نمی‌تواند دور بایستد و از آنجا قضاوت کند. این کشور برای دستیابی به اهدافش نیازمند دوستان و شرکایش است.

بحرین یکی از چندین کشور حوزه خلیج فارس است که از تصمیم دولت اوباما برای حمایت از برکناری حسنی مبارک، رئیس جمهوری مخلوع مصر که سه سال قبل و در پی تظاهرات ضد دولتی رخ داد، خشمگین شده است و این برکناری در حالی صورت گرفت که مبارک در ۳۰ سال حکومت دیکتاتوری در مصر همواره متحد و حامی غرب بود.

شیخ سلمان گفت که این اقدام آمریکا نمونه‌ای از ذلت، بی‌ثباتی و گذرا بودن سیاست‌گذاری آمریکایی است و افزود: مشکل اینجاست که سیاست در آمریکا در یک چرخه دو ساله انتخاباتی عمل می‌کند و این یک برنامه‌ریزی بلند مدت نیست.
آمریکا، اعراب‌ را بسوی روسیه سوق می‌دهد 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
Subarrow بلغارستان روسیه را متهم اصلی انفجار و ترور معرفی کرد
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Subarrow پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار اخراج روسیه از سوئیفت شد
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا(زنده)
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان