امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پشت پرده ماجرای جنگند‌های داعش

#1
Heart 
پس از درز کردن خبرهایی درباره پرواز جنگنده‌های داعش در سوریه، خبرهای متفاوت و ضد و نقیضی در خصوص این موضوع منتشر شد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، سایت "النشره" نوشت: درآغاز باید اشاره کرد که گروه های مسلح در سوریه درجریان جنگ برخی فرودگاههای نظامی غیرنظامی را به کنترل خود درآوردند، اما در ادامه کنترل بر این فرودگاهها ناکام ماندند و ارتش سوریه برای بازپس گیری آنها دست به پاتک زد.
اما فقط ورود به این فرودگاهها – هرچند برای مدتی محدود- کافی بود تا هواپیماهای دارای نقص فنی جزئی یا کلی که ارتش سوریه نتوانسته بود قبل از سقوط فرودگاهها آنها را خارج کند، به دست عناصر مسلح بیفتند.؛ این هواپیماها در صف عملیات تعمیر و نگهداری بودند.
درچند ماه گذشته، شماری از عناصر نیروی هوایی رژیم سرنگون شده بعث عراق وابسته به داعش، اقدام به تعمیر و اصلاح برخی از هواپیماهای جنگی کردند که اطلاعات ضد ونقیضی درباره نوع آنها وجود دارد.
برخی خبرها حاکی است که این هواپیماها توسط خلبان های صدام دیکتاتور سرنگون شده عراق به پرواز درآمدند، و درپی آن به سرعت نظام سوریه اعلام کرد که نیروی هوایی سوریه دو فروند از سه فروند هواپیمای قابل پرواز را که اخیرا در آسمان حلب به پرواز درآمد، منهدم کرد. اما مرکز وابسته به مخالفان خارج نشین موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" این خبر را تکذیب کرد. صرف نظر از درستی یا نادرستی این خبرها، به طور قطع نظام سوریه با همه امکانات خود می کوشد تا این هواپیماها را به دو علت اساسی منهدم کند.
نخست اینکه، هرچند نظام سوریه از حملات هوایی متعارف این هواپیماها نمی ترسد زیرا سامانه ضد هوایی و نیروهای هوایی سوریه ماموریت سرنگون کردن هریک از هواپیماهای وابسته به مخالفان مسلح را در صورت پرواز بر فراز مناطق تحت کنترل ارتش سوریه را برعهده خواهند داشت؛ اما این نگرانی وجود دارد که این هواپیماها حتی از نوع آموزشی آنها که گمان می رود داعش شمار زیادی از آنها را بدست آورده است، در حملات انتحاری یا حملات ترور از آسمان مورد استفاده قرار گیرد.
علت دوم و مهمتر این است که احتمال دارد کشورهای غربی و در صدر آنها آمریکا از موضوع پرواز هواپیماهای جنگی گروه داعش به عنوان بهانه ای برای اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز بخش گسترده ای از سوریه سوء استفاده و این بهانه را مطرح کند که نگران حملات تروریستی هوایی داعش علیه منافع غرب در منطقه می باشد.
به این بهانه، ممکن است درآینده نیروی هوایی ارتش سوریه از امکان بمباران محل های تجمع مخالفان مسلح و مراکز آنها در مناطق مشخصی از سوریه نظیر آنچه در جریان جنگ کویت در عراق روی داد، محروم شود.
این امر به مخالفان سوریه و طرفدار غرب اجازه ایجاد پادگان ای آموزشی و تجمیع قوا بدون نگرانی از عملیات هوایی ارتش سوریه را خواهد داد.
از این منظر، تکرار پرواز هواپیماهای وابسته به گروه داعش در روزهای آیند شوخی نخواهد بود، و با آن برخورد ساده ای نخواهد شد و گواه این مدعا نیز حملات هوایی گسترده و مداوم به فرودگاه شهر حلب است که گفته شده پروازهای هوایی مخالفان مسلح از آنجا صورت گرفته است، زیرا خطر مستقیم احتمال اجرای حملات انتحاری از آسمان بزرگ است و خطرغیرمستقیم اعمال منطقه پرواز ممنوع جزئی برفرار سوریه بزرگتر.
پشت پرده ماجرای جنگند‌های داعش 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Clocket حمله تروریستی داعش به مسکو
  بمب گذاری کرمان: جنایت دوم داعش پس از حمله تروریستی حرم شاه چراغ !
  ماجرای Hک در شاد
  آیا ماجرای صلح امام حسن (ع) دوباره تکرار می‌شود؟/ پاسخ از رهبر معظّم انقلاب
  ماجرای "مفقود شدن نمونه‌های کرونا" از زبان سرپرست علوم پزشکی اهواز
Heart تا نابودی داعش در عراق می‌مانیم
  ضربه قدرتمند عراق به داعش با دستگیری خطرناک‌ترین تروریست
  ماجرای گاوی که ستاره فضای مجازی کرواسی شد!
  ×××داعش ۵۰ عراقی را زنده سوزاند+عکس×××
  ماجرای پیاده کردن یک دکتر از هواپیما به بهانه کرونا+پاسخ ایرلاین و اظهارات مسافر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان