امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مقایسه ی قدرت نظامی ایران و عربستان.

#1
مورد نیروی هوایی عربستان کامل هم نیست اما تا حدی جلابه
اسکادران ۱ (هواپیمای خاندان سلطنتی)
اسکادران ۲ (اف-۱۵)
اسکادران ۳ (اف-۵)
اسکادران ۴ (سی-۱۳۰)
اسکادران ۵ (اف-۱۵)
اسکادران ۶ (اف-۱۵)
اسکادران ۷ (تورنادو آی‌دی‌اس)
اسکادران ۸ (Reims Cessna ۱۷۲)
اسکادران ۹ (پی‌سی-۹)
اسکادران ۱۲ (بل ۲۱۲)
اسکادران ۱۳ (اف-۱۵)
اسکادران ۱۴ (هلی‌بورن)
اسکادران ۱۵ (اف-۵)
اسکادران ۱۶ (سی-۱۳۰)
اسکادران ۱۸ (E-۳/KE-۳A)

اسکادران ۱۹ (ری-۳آ)
اسکادران ۲۱ (هاوک)
اسکادران ۲۲ (پی‌سی-۹)
اسکادران ۲۹ (تورنادو آ.دی‌.وی)
اسکادران ۳۲ (کی‌سی-۱۳۰اج)
اسکادران ۳۴ (اف-۱۵)
اسکادران ۳۵ (جت‌استریم)
اسکادران ۴۴ (بل ۴۱۲)
اسکادران ۵۵ (اف-۱۵)
اسکادران ۷۵ (تورنادو آی.‌دی‌.اس)
اسکادران ۷۹ (تورنادو آ.دی‌.وی)
اسکادران ۸۳ (تورنادو آی.‌دی‌.اس)
اسکادران ۸۸ (هاوک)
اسکادران ۹۲ (اف-۱۵)
اسکادران ۹۹ (کوگر)
هواپيماي جنگنده F-15 كه براي كشور عربستان ساخته شده با لقب خورشيد صلح (Peace Sun) شناخته مي شوند كه تعدادشان به ۷۲ فروند مي رسدقبل از آن نيز عربستان۶۲ فروند از هواپيماهاي F-15 مدل E و F در اختيار داشته است



كشور پادشاهي عربستان از دهه ۱۹۵۰ به بعد همواره در زمينه نظامي وابسته به كشور ايالات متحده آمريكا بوده است. سربازان، خلبانان و اكثر نظاميان كشور عربستان در آمريكا آموزش مي بينند يا زير نظر مربيان آمريكايي دوره هاي نظامي را در عربستان مي گذرانند و اين امر از دهه ۱۹۵۰ به بعد آنچنان دنبال مي شود كه اگر روزي آمريكا حمايتش را از عربستان قطع كند، نيروهاي نظامي عربستان شايد ديگر قادر به ادامه فعاليت نباشند. اين داستان (وابستگي عربستان به آمريكا) از دهه ۱۹۷۰ به بعد پررنگ تر شد. هنگامي كه نيروهاي هوايي سلطنتي عربستان اقدام به خريد صد فروند هواپيماي Tiger)F-5) كرد در حالي كه هم اكنون عربستان به دنبال جايگزيني براي F-5ها مي گردد. بهترين جايگزيني كه اعراب توانستند انتخاب كنند هواپيماي جنگنده F-16 بوده است كه قرار بوده ۸۰ تا ۱۰۰ فروند از آن خريداري شود. در اين راستا عربستان چندين فروند هواپيماي جنگنده F-15 نيز خريداري كرد و قراردادي مجزا به مبلغ ۶/۱ ميليارد دلار (۳ ساله) با آمريكا مبتني بر شبيه سازي هاي پروازي، سرويس هاي تكنيكي جنگنده هاي F-15 آموزش خلبانان و يك سري تجهيزات اضافي براي هواپيماهاي جنگنده بست. در ماه مارس سال ۱۹۹۹ دولت بيل كلينتون با فروش ۶۴ عدد موشك پيشرفته هوابه هواي ميان برد AIM-120B به عربستان براي تجهيز هواپيماهاي FE-15 موافقت كرد كه ارزش اين قرارداد ۲۸ ميليون دلار برآورد شد.
البته عربستان به غير از آمريكا از كشورهاي ديگر نيز خريد مي كند به عنوان مثال نيروي هوايي سلطنتي عربستان (RSAF) درخواست خريد ۱۱۰ فروند هواپيماي تورنادو نيز كرده است كه تعداد آنها را به صورت مشروح برايتان مي گوييم.
هواپيماي جنگنده F-15 كه براي كشور عربستان ساخته شده با لقب خورشيد صلح (Peace Sun) شناخته مي شوند كه تعدادشان به ۷۲ فروند مي رسد قبل از آن نيز عربستان ۶۲ فروند از هواپيماهاي F-15 مدل E و F در اختيار داشته است.




اما هواپيماي ديگر عربستان، تورنادوست. اين جنگنده پيشرفته كه ۲۹۰ فروند آن در دست نيروي هوايي آلمان، ۹۰ فروند آن در اختيار نيروي هوايي ايتاليا، ۱۸۶ فروند آن نزد نيروي هوايي سلطنتي انگلستان است و ۹۶ فروند ديگر آن نيز در اختيار نيروي هوايي عربستان است. اين هواپيماي جنگنده كه قادر به انجام عمليات در روز و شب و انواع مختلف آب و هواست جزو جنگنده هاي پيشرفته حال حاضر دنيا به حساب مي آيد.
تورنادوها براساس قراردادي به نام اليمامه (۹ فوريه سال ۱۹۸۶) كه بين انگلستان و عربستان بسته شد به اعراب فروخته شد. هم اكنون در كل ۷۲ فروند آنها آماده پرواز هستند كه ۲۴ فروند آنها رهگير - شكاري و ۴۸ فروند ديگر نيز ضربتي اند. طبق قرارداد تجهيزات سخت افزاري آنها توسط انگلستان تامين خواهد شد. بعد از آن در تاريخ ۵ جولاي سال ۱۹۸۸ پادشاه بن عبدالعزيز قراردادي به نام اليمامه ۲ با انگلستان براي خريد ۴۰ تا ۵۰ فروند ديگر به امضا رساند ولي در كل ۹۰ فروند تورنادو مي توانند بر فراز آسمان عربستان پرواز كنند.
همان گونه كه گفتيم عربستان هواپيمايF-5A-21 كه با مشخصه ۱۵-FE شناخته مي شود نيز از آمريكا خريداري كرده است (كشورمان ايران نيز چندين فروند F-5 در اختيار دارد). عربستان در رده هواپيماهاي جنگنده چندين فروند MK-65 نيز دارد.
اعراب به فكر حمل و نقل نيز بوده اند و در اين زمينه داراي هواپيماهايي چون CN-235 هستند. اين هواپيماي دوموتوره (توربوپراپ) مي تواند ۶۰۰۰۰ كيلوگرم بار حمل كند و بردش حدود ۲۲۵۰ مايل دريايي است. CN-235 بيشتر براي حمل و نقل هاي نظامي مورد استفاده قرار مي گيرد. اين هواپيما ساخت شركت كاسا (CASA) از كشور اندونزي است. CN-235 از پركارترين هواپيماهاي نيروي هوايي عربستان بوده است زيرا تاكنون ۵۰۰ هزار ساعت پرواز بر فراز آسمان عربستان داشته است. البته عربستان ۲۲۰ فروند CN-235 دارد كه به نسبت تعداد زيادي به نظر مي رسد.
هواپيماهاي CE-130 وCF-130 نيز جزو هواپيماهاي ترابري كشور عربستان هستند. ۹ فروند CE-13 بين سال هاي ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۸ تحويل عربستان شد و ۲۴ فروند CH-130 نيز در سال هاي ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۷ به RSAF واگذار شد. مدل هاي E و H هواپيماهاي C-130 تفاوت هاي زيادي با هم ندارند. در مدل H موتورها و ايونيك (الكترونيك هواپيما) پيشرفته تر از مدل E است. چندين سال پيش نيز عربستان قراردادي مبني بر بهينه سازي (update) هواپيماهاي C-130 با بخش خدمات خاورميانه شركت لاكهيد مارتين (Lockheed Martin) به امضا رساند.



در زمينه پشتيباني و حمايت هوايي عربستان از دو نوع هواپيماي KC-130 AWACS (آواكس) بهره مي برد.
KC-130 يك هواپيماي چندمنظوره سوخت رسان است كه هدف اصلي آن سوخت رساني هوايي است كه در مواقع ضروري به عنوان هواپيماي باربري نيز استفاده مي شود. اين هواپيما سرعت بسيار زيادي در سوخت رساني دارد و مي تواند عمليات سوخت رساني اش را به سرعت سوخت رسان هاي زميني و حتي سريع تر انجام دهد. در هر پرواز مي تواند ۳۶۰۰ گالن سوخت با خود حمل كند. دستگاه هاي تزريق سوخت به هواپيماهاي ديگر با سرعت ۳۰۰ گالن در دقيقه مي توانند هواپيماهاي ديگر را تغذيه كنند. KC-130 مي تواند در يك زمان حداكثر به ۴ فروند هواپيما يا هلي كوپتر سوخت برساند. عربستان از اين نوع هواپيماي سوخت رسان ۶ فروند دارد.
هواپيماي شناخته شده ديگري به نام آواكس (AWACS) نيز از آمريكا گرفته است كه جزو دارايي هاي منحصربه فرد هوايي كشور عربستان به حساب مي آيد.
اين بخش از دارايي هاي هوايي كشور عربستان بدون حساب وسايلي چون هلي كوپترها و ... بود.
كشور عزيز ما ايران نيز در چندين سال گذشته جزو مقتدران اين عرصه بوده است ولي به دليل تحريم ها و مشكلات متعدد افت واضحي داشته است و هم اكنون ما بايد خودمان بدون تكيه بر ديگران اين عقب ماندگي را جبران كنيم و از طرف ديگر بدانيم كه كشور همسايه و مسلمان ما يعني عربستان سعودي داراي نيروي هوايي قدرتمندي است. با اين كه تمامي آن تقليدي است، اما احتياط واجب است

اما برنامه های پیش روی نیروی هوایی عربستان این نیرو قصد سفرش تعداد زیاد تایفون برای جایگزینی تورنادو و تایگر های خود است همچنین بشکلی گسترده دست به بازسازی سیستم دفاع هوایی و پوشش راداری خود نموده که تقریبا کاملترین پوشش راداری را در خاور میانه دارد
در دسامبر ۲۰۰۵ میلادی، مقامات نظامی عربستان سعودی اعلام کردند که به خرید ۷۲ فروند جت جنگنده «تایفون یوروفایتر» از بریتانیا به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد دلار اقدام کرده‌اند.[۱] نیروی هوایی عربستان سعودی اعلام کرده که در نظر دارد تا جنگنده‌های جدید تایفون را جانشین جنگنده‌های تورنادو کند که همانند تایفون، توسط شرکت بریتانیایی BAE ساخته شده‌اند.[۲]

در ژانویه ۲۰۰۷ میلادی، مقامات نظامی عربستان سعودی اعلام کردند که در آینده بسیار نزدیک، تحویل گرفتن ۷۲ فروند جت‌های جنگنده تایفون یوروفایتر از شرکت دفاعی بریتانیایی BAE سیستمز را شروع می‌کنند.[۳] در تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۰۰۹ میلادی، نیروی هوایی عربستان سعودی، دو فروند هواپیمای جنگنده تایفون از بریتانیا دریافت کرد. هواپیماهای تحویل داده‌شده، بخشی از یک سفارش عظیم را تشکیل می‌دهند که شامل ۷۲ فروند جنگنده تایفون می‌شود
پاسخ
 سپاس شده توسط Medusa
آگهی
#2
مقایسه قدرت نظامی ایران و عربستان


چند ماه گذشته که عربستان ،تصاویر رزمایش نیروهای نظامی خود را منتشر کرد، رسانه های خارجی مدام از این تصاویر استفاده کرده و آن را تهدیدی برای ایران می دانند.



به همین روی روزنامه تایمز نوشت: ریاض که به دنبال مقابله با برنامه هسته ای ایران است، در حال جمع آوری موشک های بالستیک زمین به زمین و موشک های کروز ساخت انگلیس است.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی در عین حال قصد افزایش توان بازدارندگی خود را برای مقابله با تهدیدهای ایران و نزاع پنهان بین با ایران دارد.



تایمز در ادامه نوشت: ریاض مجموعه‌ای از موشک‌های قاره پیمای سطح به سطح و موشک‌های کروز ساخت انگلیس و چین را جمع آوری کرده و در عین حال در پی مواجهه با مناقشه هسته‌ای ایران است.

به نوشته اين روزنامه، موشک‌های ياد شده از نوع موشک‌های بالستيک «دانگ فِنگ ۳» چينی با سکوهای پرتاب متحرک است و در يک پايگاه نظامی در ۲۰۰ کيلومتری جنوب غربی رياض در عمق شبه جزيره عربستان قرار دارد. اين موشک‌ها قابليت حمل دو تن مواد منفجره را دارند.

موشک باليستيک «دانگ فنگ ۳» که سازمان پيمان اتلانتيک شمالی، ناتو، اسم «سی اِس اِس ۲ » را بر آن نهاده، يک موشک يک مرحله‌ای با سوخت مايع و برد ۲۰۰۰ کيلومتر است که در سال ۱۹۷۱ به کار گرفته شد.
گزارش‌ها نشان می‌دهد که عربستان نوع بهينه‌سازی شده موشک «دانگ فنگ ۳» را در سال ۱۹۸۱ ، ۲۵ سال پيش، با کلاهک حاوی مواد منفجره قوی از چين دريافت کرده است.
درپایان این خبر آمده است: ایران تهدیدی امنیتی برای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس محسوب می شود. بویژه انکه، ایران پروژه ای منطقه ای برای تقویت کنترل و تسلط مطلق خود بر خلیج فارس و منابع اقتصادی و اماکن مقدس اسلامی دارد.



تصاویری از قدرت نظامی خیره کننده ارتش عربستان سعودی :

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مقایسه ی قدرت نظامی ایران و عربستان. 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مقایسه ی قدرت نظامی ایران و عربستان. 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مقایسه ی قدرت نظامی ایران و عربستان. 1
پاسخ
 سپاس شده توسط علی کاراته باز ، Son of anarchy ، mr.destiny ، Medusa ، TurK WolF
#3
ادغام شد .
پاسخ
 سپاس شده توسط Son of anarchy


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خفت(توان نظامی آلمان)
  تعداد تانک های ایران چقدر است؟ بهترین تانک ایران کدام است؟
  -عکس هایی از هواپیما ترابری نظامی آنتونوف ای‌ان-۲۶-
  |-هواگردهای ترابری نظامی اتحاد جماهیر شوروی از ۱۹۶۰–۱۹۶۹-|
  -عکس هایی از هواپیما نظامی بوئینگ ئی-۳ سنتری-
  -سه مدل هواگرد آموزشی و نظامی دهه 1980-
  _سه نمونه هواگرد نظامی ساخت آمریکا در دهه 1980-
  -چهار نوع از برترین هواگرد های نظامی آمریکا در دهه 1940-
  |-خودروی نظامی پیاده نظام بی‌ام‌پی-|
  درخواست نویسندگی در بخش مسائل نظامی و زیرشاخه ها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان