امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درمان کامل روزاسه

#1
محققان آمریکایی دارویی ساخته اند که قادر است بیماری روزاسه (آکنه بزرگسالان) را بطور کامل درمان کند. «روزاسه» (rosacea) بیماری شایع پوستی است که سبب قرمزی و تورم صورت می شود. این بیماری که اغلب از آن با نام «آکنه بزرگسالان» نیز یاد می شود، ممکن است در ابتدا فقط به شکل قرمزی و برافروختگی چهره در مواقع مختلف خود را نشان دهد و حالتی گذرا داشته باشد. اما این بیماری به تدریج سبب قرمزی پایدار در میانه چهره می شود و ممکن است رفته رفته گونه ها، پیشانی، چانه و بینی را هم مبتلا کند. این بیماری توسط یک انگل شبیه عنکبوت ایجاد می شود که شب ها در هنگام خواب برای جفت گیری از منافذ صورت بیرون می آید و بر صورت می خزد.

این انگل برای بیشتر افراد بی ضرر است اما برای مبتلایان به روزاسه این انگل میکروسکوپیک همانند یک کابوس است. زمانی که این انگل می میرد باکتری به نام «باسیلوس باکتریوم» (bacillus bacterium) آزاد می کند که باعث بروز التهاب در بیماران مبتلا به روزاسه می شود و شدیدترین شکل این بیماری را ایجاد می کند. اکنون متخصصان پوست آمریکایی با ابداع این دارو که به شکل پماد است به این بیماری که منجر به قرمزی صورت و بروز لکه های بدشکل در مبتلایان به آن می شود، خاتمه دادند.

این پماد که حاوی ماده ایورمکتین (Ivermectin) است درمان بی خطر و موثری برای مبتلایان به روزاسه به شمار می رود. این پماد تقریبا نیمی از مبتلایان به روزاسه را که به درمان های موجود پاسخ نداده اند، درمان می کند. این پماد توسط شرکت داروسازی گالدرما (Galderma) ساخته شده است؛ این شرکت پیش از این داروی Mirvasoرا نیز ساخته است؛ این دارو به طور چشمگیری قرمزی صورت را در بیماران مبتلا به روزاسه را برای بیش از 12 ساعت کاهش می داد اما درمان نمی کرد. دکتر «نیک لواوی» از کلینیک کارنلی در لندن می گوید: این پماد واقعا موفقیتی در درمان شدیدترین نوع روزاسه به شمار می رود و موفقیت قابل توجهی در کاهش ابتلا به این بیماری ناراحت کننده پوستی به شمار می رود. در انگلیس تقریبا از هر ده نفر یک نفر به بیماری روزاسه مبتلا هستند. این بیماری معمولا بعد از 30 سالگی بروز می کند.

در حال حاضر این بیماری با مصرف آنتی بیوتیک های خوراکی و موضعی درمان می شود اما این درمان ها بر نیمی از مبتلایان به روزاسه یا تاثیر ندارد و یا عوارض جانبی بر جای می گذارد. پماد ایورمکتین با کشتن انگل دمودکس فولیکولاروم (demodex folliculorum) که گمان می رود در ابتلا به روزاسه نقش دارد عمل می کند. این انگل هشت پا با طول 0.01 تا 0.04 میلی متر در منافذ پوست صورت و فولیکول های مو و به طور ویژه در اطراف چانه، بینی،ابرو، مژه ها و پیشانی زندگی می کند. این انگل شب ها برای جفت گیری روی صورت می خزد.حدود 30 تا 70 درصد افراد حامل این انگل هستند که این میزان با افزایش سن زیاد می شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان