امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

همه جد و آباد قذاقی + تصاویر

#1
Heart 
همه جد و آباد قذاقی + تصاویر 1

همسران



معمر قذافی در ابتدا با فتحیه نوری خالد كه دختر رئیس پلیس دوران پادشاهی لیبی بود، ازدواج كرد. فتحیه نوری خالد از خانواده‌ای اصیل بود، كه در طول مهاجرتش از تركیه، در طرابلس سكنی گزیده بود. حاصل این ازدواج كه تنها شش ماه دوام آورد، محمد، پسر بزرگ قذافی بود. قذافی بعد از جدایی از فتحیه با صفیه فركاش ازدواج كرد. هنگامی كه قذافی برای انجام یك عمل جراحی در یكی از بیمارستان‌های لیبی بستری بود، با صفیه كه پرستار آن بیمارستان بود آشنا شد و این آشنایی منجر به ازدواج شد. سایر فرزندان قذافی حاصل این ازدواج هستند.







صفیه فركاش همسر دوم قذافی



فرزندان





همه جد و آباد قذاقی + تصاویر 1


محمد پسر بزرگ او كه فرزند همسر اول اوست هم اكنون مدیر كمیته المپیك لیبی‌است و این كمیته مالك بیش از ۴۰٪ سهام شركت‎های نوشیدنی در لیبی‌است. او همچنین صاحب امتیاز شركت كوكاكولا و مدیر شركت ارتباطات زمینی و بی‌سیم لیبی و شركت‌های زیرمجموعه‌است. او نه منصب سیاسی داشته است و نه نظامی.


همه جد و آباد قذاقی + تصاویر 1


سیف الاسلام كه مشهورترین فرزند قذافی می‌باشد نتیجه ازدواج او و صفیة فركاش است. به سیف الاسلام كه دارای مدرك دكترای اقتصاد از لندن است، همواره به عنوان جانشین پدر نگاه شده‌ است. او در سال ۲۰۰۹ میلادی، عبدالباسط مقرحی، متهم اصلی حادثه لاكربی را كه اسكاتلند او را به دلیل بیماری سرطان آزاد كرده بود، در بازگشت به لیبی همراهی كرد. سیف الاسلام كه مدیر سازمان جهانی خیریه قذافی‌است پس از ناآرامی‌ها در لیبی، بارها در تلویزیون لیبی حاضر شد و به ملت دربارهٔ احتمال وقوع جنگ‎های داخلی هشدار داد. وی در تاریخ ۲۲ آگوست ۲۰۱۱ در پی حملهٔ انقلابیون لیبی به طرابلس و سقوط پایتخت، توسط مخالفان دستگیر شد. ولی او با ظاهر شدن در خیابان‌های طرابلس خبر دستگیری خود را تكذیب نموده و از خبرنگاران رسانه‌های گروهی خواست به همراه او به مناطقی كه مخالفان ادعای سیطره بر آن مناطق را دارند، سركشی نمایند.


همه جد و آباد قذاقی + تصاویر 1


الساعدی پسر سوم قذافی‌است كه سابقه سه فصل حضور در لیگ فوتبال ایتالیا و بازی در تیم‌های پروجا، اودینیزه و سمپدریا را دارد. او سهامدار تیم یونتوس ایتالیاست و مدتی رئیس فدراسیون فوتبال لیبی بود. او كه دارای مدرك مهندسی است مدتی نیز در نیروهای ویژه لیبی مشغول به‌ خدمت بود.


همه جد و آباد قذاقی + تصاویر 1

هانیبال پسر چهارم قذافی است. او و همسرش در سوئیس به دلیل بدرفتاری به نوكرشان دستگیر شدند كه این موضوع باعث تیرگی روابط لیبی و سوئیس شد. دولت سوئیس پس از آنكه معمر قذافی آنها را تهدید به خارج كردن سرمایه‌گذاری‌های لیبی از آن كشور كرد، از پیگیری پرونده هانیبال صرف‌نظر كرد. او همچنین مستشار شركت حمل و نقل دریایی لیبی بوده است.


همه جد و آباد قذاقی + تصاویر 1

المعتصم‌بالله پسر پنجم معمر و مشاور امنیت‌ ملی لیبی است. او در سال ۲۰۰۸ میلادی تقاضای بودجه‌ای ۱٫۲ میلیارد دلاری كرد تا بتواند یك واحد نظامی-امنیتی شبیه واحدی كه برادر كوچكترش خمیس قذافی اداره می‌كند، تاسیس نماید.




همه جد و آباد قذاقی + تصاویر 1

خمیس پسر ششم معمر و فرمانده نیروهای ویژه، تیپ ۳۲ است. تیپ ۳۲ كه تیپ خمیس نیز نامیده می‌شود در روسیه آموزش دیده و مسئولیت حمایت از نظام قذافی را داراست.




همه جد و آباد قذاقی + تصاویر 1


سیف‌العرب پسر كوچك قذافی است كه شهرت كمتری از برادرانش دارد. گفته می‌شود كه ساكن شهر مونیخ در آلمان است. او در ۳۰ آوریل ۲۰۱۱ بر اثر بمباران یكی از منازل معمر قذافی از سوی جنگنده‌های ناتو كشته شد.



همه جد و آباد قذاقی + تصاویر 1

عایشه تنها دختر قذافی است كه معمولاً به امور خیریه پرداخته و كمتر در مسائل داخلی دخالت می‌كند. عایشه نقش بسیار مهمی در ترمیم چهره بین‌المللی لیبی در سال‌های گذشته داشت و از او و برادرش سیف‌الاسلام می‌توان بعنوان ویترین حكومت لیبی نام برد.











هناء دخترخوانده معمر قذافی است كه در بمباران طرابلس از جانب امریكا در سال ۱۹۸۶ میلادی كشته شد. قذافی اولین سخنرانی خود پس از شورش مخالفان را از ساختمانی كه هناء در آن كشته شده بود، انجام داد.



میلاد برادرزاده قذافی است كه معمر او را به فرزندی پذیرفت.
همه جد و آباد قذاقی + تصاویر 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان