امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جزيره‌اي ‌به‌ شكل ‌بستني

#1
جزيره‌اي ‌به‌ شكل ‌بستني 1

ديدني‌هاي اين دنياي شگفت‌انگيز در شمار نمي‌گنجد. هر گوشه اين كره خاكي در دل خود صدها و هزارها ديدني و جاذبه دارد كه سال‌هاست گردشگران و جهانگردان از راه‌هاي دور ره‌توشه برداشته و براي ديدن آنها قدم در راه مي‌گذارند.
امروزه با اين‌ كه کمتر مكاني ناشناخته در كره زمين براي بشر وجود دارد، ولي هنوز دنياي درياها سرشار از شگفتي و عجايب است. شايد تا به حال نشنيده باشيد كه در گوشه‌اي از اين كره خاكي و در ميان آب‌هاي خروشان درياها جزيره‌اي كوچك وجود دارد كه به دليل موقعيت خاص خود و اين‌ كه تقريبا همواره قطعات بزرگي از ابر سپيد روي آن قرار گرفته، بسيار شبيه به بستني است.
اين جزيره زيبا و شگفت‌انگيز، جزيره لويتلا دويمون يكي از جزاير نوزده‌گانه‌اي است كه در ميان اسكاتلند و ايسلند واقع شده است. گرچه اين جزيره غيرمسكوني است و از نظر اندازه نيز بسيار كوچك است ، ولي به‌دليل نوع ساختار جغرافيايي و فرم خاصي كه شبيه بستني است، همواره مورد توجه گردشگران و اهالي بومي منطقه بوده و از سوي مردم محلي با نام‌هاي جزيره بستني و جزيره قارچي خوانده مي‌شود و البته گروهي نيز به‌دليل‌شكل اين جزيره و ابرهاي سفيد بالايش، آن را جزيره اتمي مي‌نامند.


ساختار طبيعي جزيره بستني به گونه‌اي است كه داراي نقشه‌اي دايره‌اي بوده و به صورت مستقيم از آب بيرون آمده است و در چند متر نخستين و قسمت‌هايي كه از آب خارج شده، جزيره به صورت ديواره‌اي عمودي از جنس سنگ در همه طرف در برابر ضربات هميشگي امواج سر برافراشته است.

پس از اين ديواره عمودي كه كاملا از سنگ بوده و هيچ گياهي روي آن رشد نمي‌كند، جزيره به صورت مخروطي شكل انحنا پيدا كرده و داراي پوششي از جنس چمن است. ‌

فاصله جزيره از نزديك‌ترين ساحل نسبتا كم بوده و بخوبي مي‌توان آن را از سواحل اسكاتلند و جزيره‌هاي مجاور آن مشاهده كرد و به همين دليل است كه برخي گردشگران تنها به تماشاي آن از سواحل اطراف اكتفا كرده و برخي ديگر ترجيح مي‌دهند كمي بيشتر ماجراجويي به خرج داده و به داخل جزيره بروند.

البته زمان ديدن جزيره نيز بسيار مهم است، براي نمونه گردشگران در فصل زمستان با يك مخروط پوشيده از برف و شبيه بستني قيفي رو‌به‌رو مي‌شوند كه از دل آب‌هاي نيلگون دريا بيرون زده است و در فصول گرم سال با وجود توده‌هاي ابر‌پنبه‌اي‌شكل بر فراز جزيره، اين جزيره بسيار شبيه ظرفي سبزرنگ با پوششي از كرم و بستني روي آن است.‌ در بسياري از روزهاي سال به‌دليل‌وجود مه روي سطح دريا امكان ديدن جزيره از سواحل اطراف امكان‌پذير نيست.

منبع:jamejamonline.ir
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(..*)


جزيره‌اي ‌به‌ شكل ‌بستني 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  هفت جزيره اسرار آميز و عجيب جهان + تصاوير
  ساحل مخفي در جزيره ماريتا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان