امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فدراسیون بسکتبال هشتمین دوره کلینیک مربیگری خود را برگزار کرد

#1
 فدراسیون بسکتبال هشتمین دوره کلینیک مربیگری خود را برگزار کرد 1


به گزارش ایفنام ، در ورزش، مربیگری به عنوان مجموعه فعالیت ها و دستورالعمل های سازمان یافته ای گفته می شود که به پیشرفت، تکامل و موفقیت ورزشکار یا ورزشکاران کمک می کند. مربیگری تنها به معنی کمک به دیگران برای آموزش مهارت های ورزشی، افزایش توانمندی و بارور کردن نیروهای بالقوه آنها نیست، بلکه شناخت و تأمین نیازهای اساسی آنان را نیز در بر می گیرد.
پیش از این بیشتر مربیان مهارت های مربیگری را پس از سال ها آزمایش و خطا می آموختند، اما این خطاها چه بسا ضایعاتی به دنبال داشت. با توجه به بهره گیری از تجارب سایر مربیان، اطلاعات و دانش روز پژوهش صدها دانشمند در سال های گذشته می توان تعداد خطاها را کاهش داد. در تمام رشته ها به ویژه بسکتبال مربیانی موفق اند که می توانند مهارت های تازه را بیاموزند و به اندازه کافی انعطاف پذیرند.
یک مربی باید چند علوم کلیدی را بداند که از مهمترین آنها می توان به فلسفه مربیگری، برقراری ارتباط، علوم تربیت بدنی(فیزیولوژی،تغذیه و...)، فنون آموزش ورزش، تکنیک - تاکتیک، روانشناسی ورزش، برنامه ریزی و مهارت های مدیریتی اشاره کرد.
مربیان در رشته های مختلف مخصوصاً بسکتبال وظایفی دارند؛ داشتن ورزشکاران موفق، ایجاد سرگرمی برای خود و ورزشکاران، مسئولیت ایمنی، کمک به بهبود مهارت های ورزشکار، تعهدات اخلاقی، وجدان کاری، مقابله با دوپینگ، تسلط بر خود، تمایل به تغییر و حتی آراستگی ظاهر از جمله این وظایف است.

یکی از مشکل ترین و پیچیده ترین شغل های جهان مربیگری است. یک مربی باید مهارت و دانش فوق العاده ای داشته باشد تا ورزشکاران ماهری را پرورش دهد. مربیان باید به روش های کار و فنون ورزشی آشنایی کامل داشته و از فیزیولوژی و سایر علوم ورزشی آگاهی داشته باشند. علاوه برعلوم مختلف ورزشی باید به دانش روانشناسی، بدنسازی و .... مجهز شوند تا بتوانند موفق شوند.
از همین رو فدراسیون بسکتبال چندی پیش یک دوره مربیگری با حضور پرفسور نناد ترونیک برگزار کرد که مربیان مطرح ایران در این دوره حضور پیدا کردند و به گفته بهمن سلیمانی، نایب رئیس فدراسیون بسکتبال بیش از ٩٠ درصد افرادی که در این دوره حضور داشتند از صحبت ها و نکته هایی که ترونیک گفت ابراز رضایت کردند.
کلینیک مربیگری بسکتبال که هر سال قبل از آغاز سوپرلیگ بسکتبال در تهران برگزار می شود امسال با الزامی کردن حضور تمام مربیان شاغل در لیگ های مختلف بسکتبال و مدرسی نناد ترونیک برگزار شد؛ این کار فدراسیون بسکتبال در نوع خود قابل ستایش است، چراکه پیش از شروع فصل مربیان داخلی با بهترین شرایط می توانند از علوم یک مربی موفق خارجی بهره ببرند و آنها را در مسابقات لیگ اجرا کند. امسال هم پرفسور نناد ترونیک از مدرسان بسکتبال اروپا به ایران آمد و مربیان زن و مرد ایرانی چند روزی در کنار وی بودند و نکات زیادی را از وی آموختند. وی دکترای مدیریت ورزشی دارد و چند سال هم در کادر فنی تیم های پایه صربستان فعالیت کرده است. ترونیک استاد دانشگاه و مشاور ورزشی مربیان در بسکتبال اروپا است و توسط سران بسکتبال اروپا به سلیمانی، نماینده ایران معرفی شد. 
با حضور چنین مدرسانی، مربیان داخلی می توانند در چرخه بازیکن سازی و تشکیل تیم های ملی قدرتمند همراه و یاری رسان فدراسیون بسکتبال باشند. مربیان در این زمینه باید باقدرت به کار خود ادامه دهند و با بهره گیری از آموزه های علمی و به روز بسکتبال به بهترین شکل نقش حساس و پر اهمیت خود را در آموزش و تربیت نسلهای آتی بسکتبال ایفا کنند.

اهالی توپ وتور امیدوارند که این کلاس ها تاثیرات خود را در رقابت های لیگ برتر بروز دهد؛ از طرفی مربیان هم امیدوارند به همت مسئولان فدراسیون این دورها مانند همیشه و با حضور مدرسان مطرح دنیا برگزار شود تا بتوانند از علم روز دنیا باخبر شوند. هرچند که به گفته مسئولان فدراسیون برگزاری چنین کلاس های سطح بالایی بازهم در برنامه فدراسیون قرار دارد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  واکنش فدراسیون به دعوت شدن کنعانی‌زادگان
  دومین شکست جوانان بسکتبال ایران در جام‌جهانی
  قاضی هیتلر برای فدراسیون آلمان دردسرساز شد!
  فدراسیون فوتبال و اعلام استادیوم های جام جهانی به AFC
  فوری: شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس تایید شد! شایعه نیست
  شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس؟
Heart نامه تند یک فوتبالی به جهانگیری؛ پاسخگوی عملکرد فدراسیون تاج باشید!
  گل‌محمدی: تصمیم گیرنده‌های فدراسیون‌ بوکس ضعیف هستند
  ماجرای جهانبخش، داماش و فدراسیون فوتبال چیست؟
  بسته شدن پرونده خداحافظی و مربیگری سیدجلال

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان