امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پوکت، جزیره شناور روی آب

#1
پوکت یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگردی تایلند و بزرگ ترین جزیره این کشور است.
بیشتر شهرت پوکت برای سواحل زیبا و غواصی در آب های تمیز و شن های سفید آن است. اما علاوه بر آن، جنگل های بکر و زیبا و کوه های سرسبز نیز دارد. به طوری که می توان گفت نام پوکت از واژه ای مالزیایی به معنای تپه و کوه گرفته شده است.
پوکت که در دریای آندامان و خلیج پاتونگ قرار دارد به وسیله پلی به بخش اصلی تایلند وصل می شود و هتل ها و رستوران های فراوانی در سواحل آن می توان پیدا کرد.
بیش از 70 درصد این جزیره را کوهستان تشکیل داده است. از نظر آب و هوا باید گفت، گرم و مرطوب است و گاهی بادهای موسمی می وزند.
از آنجا که پوکت جزیره ای در میان آب هاست و هیچ خشکی دیگری در اطراف آن نیست، می توانید آن ر ابه قایقی شناور درون استخری پرآب تشبیه کنید.
از سال 1970 میلادی این جزیره میزبان گردشگران فراوانی از نقاط مختلف دنیا بوده است. مردم از سراسر جهان برای لذت بردن از سواحل زیبای این جزیره و جنگل ها و طبیعت تقریبا بکر آن به پوکت سفر می کنند. تقریبا یک پنجم گردشگرانی که به تایلند سفر می کنند حتما از پوکت هم دیدن می کنند.
یکی از امکانات بسیار خوب جزیره پوکت امکان دسترسی به آن با هر نوع وسیله نقلیه از ماشین و قطار گرفته تا هواپیما و قایق است.
این جزیره جاذبه های متنوعی از مراکز خرید و پارک ها گرفته تا رستوران های مختلف و معابد دارد که از کوچک و بزرگ و مرد و زن را سرگرم می کنند. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های پوکت با ما همراه باشید.

پوکت، جزیره شناور روی آب 1

• تئاتر سیمون و فانتسی
سالن های فانتاسی و سیمون دو مکان مشهور در پوکت هستند که مسافران زیادی به آنجا مراجعه می کنند. این دو مکان، فرهنگ های مختلف تایلند را به نمایش می گذارند گردشگران را با سنت ها و فرهنگ های تایلندی آشنا می کنند. تئاتر فانتاسی محلی برای نمایش برنامه های شاد و سرگرم کننده است.
نمایش سیمون در ساحل خلیج فانتوج فقط دو روز در هفته و برای 2 ساعت و نمایش های فَنتِسی 8 ساعت در روز در پارک فانتاسی پوکت اجرا می شوند. بلیط این تئاترها ارزان نیست اما تماشاچی های بسیاری دارند و درآمد خوبی از گردشگرها به جیب اجراکننده ها سرازیر می شود.
هر دو تئاتر سیمون و فانتاسی پوکت بسیار کلاسیک و مبتنی بر آموزه های سنتی کشور تایلند هستند. در تئاتر سیمون، پسرها لباس دخترها را به تن می کنند و حرکات این نمایش را به مدل دخترها اجرا می کنند.
نمایش های فانتاسی با نمایش های سیمون فرق دارند. فانتاسی مساحتی حدود 140 هکتار با انواع و اقسام تفریحات و فعالیت های سرگرم کننده دارد. این نمایش یکی از قدیمی ترین مکان های توریستی پوکت به شمار می آید. تفریحات فانتاسی شامل افسانه کامالا، نمایش خیالپردازی پادشاه، نمایش و تئاتر فیل ها، مرکز تفریحی similian، ماجراجویی در جنگل ببرها و ...

پوکت، جزیره شناور روی آب 1

• معبد چالونگ
Wat Chalong
معبد چالونگ جزو مشهورترین معابد تایلند است. دلیل شهرت آن نیز وجود مجسمه Poh Than Jao Wat است. این مجسمه اصلی ترین تمثال بودا در معبد چالونگ است و در غربی ترین سالن معبد قرار دارد. البته مجسمه های دیگری از بودا نیز در این معبد وجود دارند. این معبد بتکده های بزرگ نیز دارد که شامل استخوان های تراشیده شده بودای اعظم هستند.
نقاشی های دیواری بسیار زیبا، نسیم خنکی که همیشه در آن جریان دارد و نماز و انجام عبادت های موزون کاهنان زن در این معبد به زیبایی و روحانیت آن افزوده اند.

پوکت، جزیره شناور روی آب 1

• مجسمه بودای اعظم
مجسمه بسیار بزرگ بودای اعظم در حالت نشسته که کاملا به رنگ سفید ساخته شده است، یکی از مجسمه های خیره کننده در شهر پوکت است. این مجسمه بالای تپه ناکِرد قرار دارد و تقریبا از همه جای جزیره به خوبی دیده می شود. این مجسمه حدود 45 متر ارتفاع دارد و بزرگ ترین مجسمه بودا در تایلند است.
گفته می شود ایده ساخت این مجسمه حدود 10 سال پیش توسط گروهی که در نزدیکی این منطقه زندگی می کردند، مطرح شده است. محل این مجسمه در جایی بین خلیج چالونگ و دریای آندامان و کاتا قرار دارد. ابتدا آنها طرح ساخت منظره ای جذاب با دید زیبا را در سر می پروراندند اما مدتی بعد به این نتیجه رسیدند که اگر یک مجسمه بزرگ از بودا در این مکان ساخته شود، می تواند گردشگران فراوانی را به سمت خود جلب کند.

پوکت، جزیره شناور روی آب 1

• شهر قدیمی پوکت
یکی از جاذبه های اصلی شهر قدیمی پوکت، معماری و نوع ساخت خانه های آن است که از معماری شهرهای اروپایی همچون انگلیس و پرتغال الهام گرفته اند. قدم زدن در خیابان های این منطقه حس و حال صدها سال پیش را به گردشگران القا می کند.
یکی از سبک های معماری این منطقه چین و پرتغالی است که طبقه اول به عنوان مغازه و و طبقه دوم محل زندگی ساکنین است. این ساختمان ها سالن های بزرگی برای پذیرایی از مهمانان دارند. سبک دیگر معماری شهر قدیمی پوکت، چینی است که به عنوان خانه های بزرگ با صندلی های قرمز شناخته می شوند.

پوکت، جزیره شناور روی آب 1

• دماغه Promthep و منظره زیبای کاتا
در جنوبی ترین بخش جزیره پوکت، دماغه ای وجود دارد که به دلیل طبیعت زیبا، مناظر خیره کننده و غروب باشکوه خورشید شهرت دارد. این محل به دلیل منظره زیبای دریای آندامان و خلیج کاتا جذابیت بسیاری دارد. خوب است بدانید، بهتر است در طول ماه های دسامبر تا فوریه قبل از ساعت5.5 عصر و در ماه های مارچ تا نوامبر قبل از ساعت 6 بعدازظهر بالای این دماغه باشید تا از زیبایی غروب خورشید لذت ببرید.



پوکت، جزیره شناور روی آب 1

• پارک ملی Khao Phra Thaeo
پارک ملی Khao Phra Thaeo، جنگلی حفاظت شده در تایلند و در نزدیکی شهر پوکت است. در این جنگل انواع مختلف گونه های گیاهی و جانوری از جمله گوزن، لانگور، موش، خرس، گوزن بی شاخ، گراز وحشی، گیبون و میمون ها را می توان دید. در ضمن اینکه آبشارهای زیبایی نیز دارد و بیش از صدگونه پرنده گوناگون در آن زندگی می کنند.
در این پارک، می توانید جیپ های مخصوص جنگل را کرایه کنید و با آن در میان درختان بلند و حیوانات متنوع جنگل به ماجراجویی و تفریح بپردازید. از دیگر جاذبه های این جنگل، آبشار Bang Pae است. این آبشار در مقایسه با آبشارهای بزرگ جهان، اندازه کوچکی دارد اما بزرگ ترین آبشار کشور تایلند است.
ویژگی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جالب  و هیجان انگیز این آبشار، حوضچه پایین آن است که امکان شیرجه زدن، شنا و آب تنی در آبی خنک را به گردشگران می دهد. توریست ها می توانند از غواصی و آب دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بازی  در این حوضچه خنک نهایت لذت را ببرند.
فیل سواری نیز از دیگر سرگرمی های پارک ملی تائیو است.

پوکت، جزیره شناور روی آب 1

سواحل پاتونگ و بهشت
یکی از اصلی ترین دلایل اهمیت تایلند از نظر گردشگری سواحل زیبای آن است. جذابیت اصلی این سواحل نیز شن های سفید و طلایی آنها است. زیباترین ساحل های تایلند را می توانید در جزیره پوکت پیدا کنید: سواحل بهشت و پاتونگ.
پاتونگ در محدوده غربی جزیره پوکت واقع شده است و از یک طرف به شهر وصل می شود. ساحل بهشت نیز همان طور که از نامش پیداست، بهترین امکانات و زیباترین مناظر را دارد.
در این ساحل ها استراحتگاه های فراوانی وجود دارند. گردشگران می توانند در هر جای بهشتِ ساحل بهشت که مایل هستند توقف و استراحتگاه موردنظرشان را کرایه کنند و از زیبایی های آنجا نهایت لذت را ببرند.
پاتونگ نیز بیشتر برای جاذبه های شبانه خود شهرت دارد. در این ساحل پارک فرهنگی و تفریحی بسیار زیبایی وجود دارد که برنامه های جذابی در آن اجرا می شوند. این ساحل حدود 150 کیلومتر وسعت و با نورپردازی های زیبا، در شب جلوه خیره کننده ای دارد. در این ساحل، همه چیز به دریا ربط پیدا می کند.

منبع:bartarinha.ir
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(..*)


پوکت، جزیره شناور روی آب 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان