امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آخرین وضعیت مصرف روزانه پس ازگرانی‌بنزین

#1
Heart 
با گذشت زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، مصرف بنزین روندی افزایشی به خود گرفت به طوری که در آخرین روزهای خردادماه، مصرف بنزین به ۷۵ میلیون لیتر در روز رسید.
به گزارش جهان به نقل از فارس همانطور که قبلا پیش بینی شده بود با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان مصرف بنزین در کشور روند کاهشی را به خود دید به طوری که مصرف بنزین در روزهای آخر خرداد ماه از ۷۵ میلیون لیتر در پنجشنبه هفته گذشته به ۶۳ میلیون لیتر رسید.

اگرچه با اجرا شدن گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه ها قیمت حامل های انرژی و مخصوصا بنزین افزایش یافت و هر لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی نیمه یارانه ای ۷۰۰ تومان و هر لیتر بنزین ۷۰۰ تومانی ازاد به ۱۰۰۰ تومان تغییر پیدا کرد اما آمارها حاکی از آن است که به جز ایجاد یک شوک کوتاه مدت، موجبات کاهش مصرف را همانند اجرا گام نخست قانون هدفمندکردن یارانه ها ایجاد نکرده است.

پیگیری خبرنگار فارس از مسئولان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی حاکی از آن است که میانگین مصرف ۷۰ تا ۷۵ میلیون لیتری را برای سال ۹۳ پیش بینی کرده اند.

هم اکنون در کارت های سوخت مصرف کنندگان ۳ نرخ بنزین ۴۰۰ ، ۷۰۰ و ۱۰۰۰ تومانی وجود دارد که در زمان اجرای گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه ها ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی در کارتهای سوخت وجود داشت اما با گذشت زمان از اجرای گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه ها مصرف بنزین ۴۰۰ تومانی افزایش یافت به طوری که هم اکنون نزدیک به یک میلیارد لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی در کارتهای خودروها و موتور سیکلت ها موجود است.

همانطور که قبلا نیز اعلام شده بود مصرف کنندگان بنزین ابتدا باید بنزین ۴۰۰ تومانی موجود در کارتهای خود را مصرف و سپس به طور خودکار مصرف بنزین ۷۰۰ تومانی کارتها آغاز می شود.

این گزارش اضافه می کند هم اکنون دولت هیچ برنامه ای برای سوزاندن بنزینهای ۴۰۰ تومانی موجود در کارتهای سوخت ندارد و حتی مهلتی برای مصرف این بنزین تعیین نشده است بنابراین مصرف کنندگان می توان با خیال آسوده اقدام به مصرف بنزین ۴۰۰ تومانی کارتهای سوخت کنند.
آخرین وضعیت مصرف روزانه پس ازگرانی‌بنزین 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چند شایعه درباره وضعیت جسمانی رهبر انقلاب + عکس
  لزوم مصرف مرغ کمتر از ۱.۸ کیلوگرم برای حفظ سلامت
  اردکانیان: ۴ میلیون مشترک کم مصرف شامل آب‌ بهای رایگان می شوند
  زالی: وضعیت تهران نگران کننده است/ خودداری از دورهمی شب یلدا
Heart صحبت‌های ملانیا ترامپ درباره وضعیت سلامتی‌اش پس از کرونا
  وضعیت قرمز بوشهر در انتظار برنامه‌های رئیس‌جمهور
  آخرین اخبار کورونا
  وضعیت کرمانشاه مطلوب نیست
  استان کرمان به وضعیت هشدار رسید
  درباره وضعیت زندان های کرمان در رابطه با بیماری کرونا نگرانی جدی وجود ندارد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان